3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Ik heb de L245WP (P-MVA), en van inputlag is inderdaad niks te merken. Mijn vorige monitor was een iiyama vision master CRT scherm, en ik merkte eigenlijk geen verschil qua inputlag. Deze monitor is sporadisch ook nog te koop.JT schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:05:
Er heeft een LG scherm bestaan dat het wel goed deed, de 246WP met een lag van gemiddeld 20ms. Daar kan ik wel mee leven. Maar die kan ik nergens meer te koop vinden.
Zie het GoT topic verder hierover.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
[ Voor 7% gewijzigd door SenZatioN op 10-12-2008 22:02 ]
My software never has bugs, it just develops random features...
Dat geld heb ik simpelweg nietHarrieFrericks schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:48:
Het beste - en duurste scherm - is de Eizo HD2442W. Hij heeft een S-PVA scherm, een thru-mode voor gaming en echte 60fps, 50fps en 24fps BR ondersteuning. Verder nog een groot aantal toeters en bellen zoals PIP en een heuse afstandsbediening. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Meer info op eizo.nl
Grappig dat die S
Zal hem in m'n achterhoofd houden, wat ik er tot nu toe van begrijp is de 245 niet veel anders dan de 246. En hij is idd nog hier en daar te koop.defiant schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:56:
[...]
Ik heb de L245WP (P-MVA), en van inputlag is inderdaad niks te merken. Mijn vorige monitor was een iiyama vision master CRT scherm, en ik merkte eigenlijk geen verschil qua inputlag. Deze monitor is sporadisch ook nog te koop.
Zie het GoT topic verder hierover.
Ben benieuwd hoe het qua lag zit met die 2475. Ga je dat nog vergelijken met een CRT ofzo?SenZatioN schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:01:
Ik heb een dergelijke zoektocht ondernomen en zelf ben ik uitgekomen bij een scherm van HP, de HP LP2475w *klik*. Het is geen PVA of MVA paneel maar een S-IPS paneel. Het plan is om deze over twee weken binnen te hebben dus mijn ervaring kan ik helaas nog niet delen.
Moet je er niet nog eentje kwijt toevallig?Terw_Dan schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:13:
S-IPS panelen zijn als ik alle reviews mag geloven de schermen met de minste inputlag. Ik heb hier zelf 4 S-IPSschermen staan en eigenlijk nergens merkbare inputlag. De nieuwste monitor (een HP LP3065) heb ik specifiek uitgekozen op het paneel, omdat ik geen inputlag wilde. Dan kwam ik iedere keer op een S-IPS paneel uit (andere monitoren hebben het niet per definitie, maar de kans is vrij groot). Omdat ik niet eerst mijn monitor in een winkel kon bekijken (niemand heeft zo'n geval in de winkel staan) heb ik daarom dus het zekere voor het onzekere genomen door een S-IPSpaneeltje te kopen.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Heb je de indruk dat die afwezigheid van input lag komt door een specifieke eigenschap van de S-IPS panelen zelf, of simpelweg door het feit dat ze het topsegment van LCDs vormen en dus voorzien zijn van de beste supporting logic?Terw_Dan schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:13:
S-IPS panelen zijn als ik alle reviews mag geloven de schermen met de minste inputlag. Ik heb hier zelf 4 S-IPSschermen staan en eigenlijk nergens merkbare inputlag. De nieuwste monitor (een HP LP3065) heb ik specifiek uitgekozen op het paneel, omdat ik geen inputlag wilde. Dan kwam ik iedere keer op een S-IPS paneel uit (andere monitoren hebben het niet per definitie, maar de kans is vrij groot). Omdat ik niet eerst mijn monitor in een winkel kon bekijken (niemand heeft zo'n geval in de winkel staan) heb ik daarom dus het zekere voor het onzekere genomen door een S-IPSpaneeltje te kopen.
Oslik blyat! Oslik!
Ecodan warmtepomp
Dat is dus lastig te zeggen eerlijk gezegd.dion_b schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:47:
[...]
Heb je de indruk dat die afwezigheid van input lag komt door een specifieke eigenschap van de S-IPS panelen zelf, of simpelweg door het feit dat ze het topsegment van LCDs vormen en dus voorzien zijn van de beste supporting logic?
Ik ben voor de keuze van m'n HP monitor puur afgegaan op reviews. Als je goed inleest kom je een heel eind. In veel reviews kwam naar voren dat de monitor geen inputlag had vanwege het S-IPSpaneel. De verklaring die jij geeft kan kloppen, een monitor met een S-IPSpaneel is doorgaans eentje in het hogere segment (hoewel mijn 20" Dell monitoren ook een S-IPSpaneel hebben, en die waren niet verschrikkelijk duur)
Ik moet wel zeggen dat ik nog geen enkele monitor heb gezien met een S-IPSpaneel die inputlag had. Ik durf daarom ook wel te stellen dat je met een S-IPSpaneel behoorlijk veilig zit. Maar natuurlijk is een review lezen van de door jouw beoogde monitor altijd verstandig.
Het blijkt dat dit scherm ook ietsie pietsie inputlag heeft. Een goedkope ViewSonic kwam er ooit een keer goed vanaf, dit scherm ook: pricewatch: LG W2600HP-BN Schijnt een goede allrounder te zijn.
IPS is in ieder geval wat je zoekt.