hallo,
Ik heb dus een probleem met (denk ik) mijn videokaart.
als ik een spel speel (CSS, project torque, nfsmw demo, world in conflict, half life 2) dan na een random tijd hangt mijn pc, het beeld staat stil en het geluid stottert. Dan na ongeveer 5 seconden word mijn beeld zwart en zie ik het beeldscherm van digital naar analoog schakelen en vervolgens op de standby stand schakelen omdat hij geen signaal krijgt.
Het kan gebeuren na 10-15 minuten, soms na een uur, en soms speel ik 2 dagen zonder problemen (hooguit 2 uur per dag).
Als het beeldscherm in de standby stand staat gaat mn computer wel gewoon verder, tijdens het hangen staat mn G15 beeldscherm ook vast, bij de standby gaat hij gewoon weer verder met dingen te laten zien.
De enige manier is dan om te resetten, na het opstarten krijg ik geen foutmelding te zien en ook de eventvwr staat niks in behalve dit:
De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
atitray
dat heb ik een keer geinstalleerd maar vond het niet goed werken, toen verwijderd maar dit blijft in de vwr staan. elke restart staat die erin.
De temperaturen zijn oke:
CPU: 50-55 graden stock (2,2ghz), OC 2,4ghz 60-62graden (hij is nu stock)
videokaart: 60 graden, soms uitschieter naar 62.
harddisk: 30~
Ik heb de 8.10 catalyst geinstalleerd. Dit probleem had ik ook met de 8.9 tot 7.4 catalysts, en de bijgeleverde driver 7.10 draaide hij niet goed (schokkend 3d)
want heb ik al geprobeerd:
CPU van 2,4ghz naar stock (2,2ghz)
de bovenstaande catalysts geprobeerd, ook 2 of 3 keer alleen de driver geinstalleerd, geen verschil. (bij sommige kreeg ik THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER BSOD's, vanaf volgensmij 7.9 geen BOSD meer gehad.
gedefragmenteerd (heeft hier niks mee te maken)
volume op fouten controleren ( toen hij klaar was en opgestart kreeg ik de volgende errors: deze en deze
overgins heb ik de STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER wel eerder gehad met vorige drivers(BSOD), met deze driver is dit de eerste keer, en is niet gebeurt tijdens gamen. Ik heb bij deze error geen BSOD gezien. Bij een BSOD start hij niet vanzelf weer op.
memtest 86+ geen fouten.
cpu 2 uur stressen met prime95, niks gebeurt
videokaart 2 uur stressen met FurMark, niks gebeurt. max temp was 67 graden.
videokaart 1 uur stressen met Video Card Stability Test, geen problemen.
prime95 en FurMark beide aan tegelijkertijd, 2uur lang, geen probleem.
fastwrite uitgezet in catalyst (via google)
AGP op 4x, geen verschil.
met elke nieuwe catalyst heb ik drivercleaner pro gebruikt nadat ik het normaal had verwijderd via software.
ik heb nu geen idee meer wat ik zou kunnen proberen om dit op te lossen.
volgens de FAQ is mijn processor goed als hij stap 5 goed doorloopt met memtest86+, en mijn RAM is ook goed als er geen fouten worden gevonden.
dus het enigste wat ik kan bedenken is dat het de soft of hardware van mn videokaart is. Bestaat er ook een tool om het geheugen op mn videokaart te testen oid?
verder mn specs:
AMD Athlon 64 X2, 2200 MHz (11 x 200) 4200+
Asus A8V (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
ATI Radeon Sapphire HD 2600 Pro AGP (RV630)
Corsair Value Select VS512MB400 x2 1024MB totaal dual channel
western digital HD 250gb
Aopen 350w voeding
alvast bedankt!
Ik heb dus een probleem met (denk ik) mijn videokaart.
als ik een spel speel (CSS, project torque, nfsmw demo, world in conflict, half life 2) dan na een random tijd hangt mijn pc, het beeld staat stil en het geluid stottert. Dan na ongeveer 5 seconden word mijn beeld zwart en zie ik het beeldscherm van digital naar analoog schakelen en vervolgens op de standby stand schakelen omdat hij geen signaal krijgt.
Het kan gebeuren na 10-15 minuten, soms na een uur, en soms speel ik 2 dagen zonder problemen (hooguit 2 uur per dag).
Als het beeldscherm in de standby stand staat gaat mn computer wel gewoon verder, tijdens het hangen staat mn G15 beeldscherm ook vast, bij de standby gaat hij gewoon weer verder met dingen te laten zien.
De enige manier is dan om te resetten, na het opstarten krijg ik geen foutmelding te zien en ook de eventvwr staat niks in behalve dit:
De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
atitray
dat heb ik een keer geinstalleerd maar vond het niet goed werken, toen verwijderd maar dit blijft in de vwr staan. elke restart staat die erin.
De temperaturen zijn oke:
CPU: 50-55 graden stock (2,2ghz), OC 2,4ghz 60-62graden (hij is nu stock)
videokaart: 60 graden, soms uitschieter naar 62.
harddisk: 30~
Ik heb de 8.10 catalyst geinstalleerd. Dit probleem had ik ook met de 8.9 tot 7.4 catalysts, en de bijgeleverde driver 7.10 draaide hij niet goed (schokkend 3d)
want heb ik al geprobeerd:
CPU van 2,4ghz naar stock (2,2ghz)
de bovenstaande catalysts geprobeerd, ook 2 of 3 keer alleen de driver geinstalleerd, geen verschil. (bij sommige kreeg ik THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER BSOD's, vanaf volgensmij 7.9 geen BOSD meer gehad.
gedefragmenteerd (heeft hier niks mee te maken)
volume op fouten controleren ( toen hij klaar was en opgestart kreeg ik de volgende errors: deze en deze
overgins heb ik de STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER wel eerder gehad met vorige drivers(BSOD), met deze driver is dit de eerste keer, en is niet gebeurt tijdens gamen. Ik heb bij deze error geen BSOD gezien. Bij een BSOD start hij niet vanzelf weer op.
memtest 86+ geen fouten.
cpu 2 uur stressen met prime95, niks gebeurt
videokaart 2 uur stressen met FurMark, niks gebeurt. max temp was 67 graden.
videokaart 1 uur stressen met Video Card Stability Test, geen problemen.
prime95 en FurMark beide aan tegelijkertijd, 2uur lang, geen probleem.
fastwrite uitgezet in catalyst (via google)
AGP op 4x, geen verschil.
met elke nieuwe catalyst heb ik drivercleaner pro gebruikt nadat ik het normaal had verwijderd via software.
ik heb nu geen idee meer wat ik zou kunnen proberen om dit op te lossen.
volgens de FAQ is mijn processor goed als hij stap 5 goed doorloopt met memtest86+, en mijn RAM is ook goed als er geen fouten worden gevonden.
dus het enigste wat ik kan bedenken is dat het de soft of hardware van mn videokaart is. Bestaat er ook een tool om het geheugen op mn videokaart te testen oid?
verder mn specs:
AMD Athlon 64 X2, 2200 MHz (11 x 200) 4200+
Asus A8V (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
ATI Radeon Sapphire HD 2600 Pro AGP (RV630)
Corsair Value Select VS512MB400 x2 1024MB totaal dual channel
western digital HD 250gb
Aopen 350w voeding
alvast bedankt!