dual-boot verdwenen na herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02 16:00

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Topicstarter
Een hele goedemiddag. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met mijn probleem. Eerst zal ik een overzicht van mijn schijven geven en vervolgens het probleem schetsen.

schijven:
2x320GB HDD in Raid0 (Vista 64-bits)
1x500 GB HDD (XP 32-bits)

Probleem: Tot nu toe heb ik zonder problemen een dual-boot gedraaid van Windows Vista in combinatie met Windows XP. Sinds ik Windows XP opnieuw heb geïnstalleerd kan ik Windows Vista niet meer benaderen. De 2x320 GB in Raid0 kan ik echter wel gewoon benaderen, dus daar is niets mis mee.

Ik heb al geprobeerd om op te starten met alleen de 2x320GB, maar dan krijg ik de melding dat er geen 'system-disk' aanwezig is. Het veranderen van de boot-volgorde helpt ook niet.

Weet iemand wat hier mis zou kunnen zijn gegaan en wat ik nog zou kunnen proberen?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

http://apcmag.com/how_to_..._the_stepbystep_guide.htm doornemen, daar staat ook in hoe je je boot.ini/bootloader moet fixxen. (Pagina 3 en 5)

[ Voor 4% gewijzigd door Wiethoofd op 10-12-2008 17:32 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Het laatst geinstalleerde os plaatst zijn bootloader op de HD. Aangezien windows xp ouder is dan vista en vista niet kent heeft xp bij de installatie vista niet aan zijn bootmenu toegevoegd. Dus dat is de reden dat alleen xp wordt geboot.

Met boot.ini (wat hierboven staat) ga je vista niet bootende krijgen, vista is niet te booten met de xp bootloader

Wil je de vista bootloader terugkrijgen is de makkelijkste optie om bootvistapro te downloaden.

Dit programma kan een nieuwe vistabootloader op je HD zetten, je moet dan waarschijnlijk zelf even de juiste paden opgeven.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 10-12-2008 17:38 ]

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02 16:00

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie reacties :) Ik zal het vanavond gelijk eens proberen.

Vista boot pro was net het programma dat ik nodig had bedankt!!

Probleem opgelost :)

[ Voor 36% gewijzigd door pizzaislekker op 10-12-2008 20:34 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Ohja, sorry.. ik had de naam even verhaspeld. :)
vistabootpro bedoelde ik inderdaad.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat dit topic beter op zijn plaats is in het sub forum over Windows clients, dit heeft namelijk verder weinig specifiek met de hadeschijf of controllers te maken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1