Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik woon op het moment op een wat kleine studentenkamer, en ik heb op mijn bureau nu zowel een 19 inch monitor voor mn pc staan als een 51CM crt televisie.
Nu had ik het idee om beide te vervangen door 1 32 inch lcd tv.
Ik had de LG 32LG3000 op het oog daarvoor.
Nu is mijn vraag of het problemen oplevert om zo'n tv als monitor EN als tv (ook voor xbox) te gebruiken. Zit het dan wel goed met resoluties enzo? En is 32 inch te groot om als monitor te gebruiken?
Bvd

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Dat hangt er helemaal vanaf wat jij prettig vind. Vergeet niet dat je van een monitor ongeveer 50 cm af zit. Ken je het effect van de bioscoop en de eerste rij stoelen?

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Probleem bij een tv als monitor gebruiken is de resolutie. Volgens mij is het type dat je noemt een HD-ready scherm en heeft dus 1366*768 pixels. Een normale 22" monitor zit echter al op 1680*1050.
Om nog een beetje bij een monitor in de buurt te komen zou ik dan voor een Full-HD gaan en dan maar kijken of je het aantal pixels per inch voldoende vindt.

Je zou het met je huidige monitor al een beetje kunnen uitproberen: reken uit op wat voor dpi HD-ready danwel Full-HD uitkomt op een 32" en daarna watvoor resolutie je daarvoor in zou moeten stellen op je monitor. Zo kun je het effect alvast een beetje zien.

[ Voor 27% gewijzigd door -j-k- op 10-12-2008 17:38 ]

Vimeo, YouTube

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:15
Ga eens naar een winkel waar een 32" scherm hangt, probeert er iets van tekst op te krijgen van het menu oid en ga er maar een halve meter voorstaan.

Uiteraard is dit geen ideale test, maar ik denk dat je wel merkt dat het niet fijn is. Dat lijkt mij tenminste.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Heb overigens wel ervaring met een B&O 26" die draait op 1368 x nog iets uit me hoofd. Daar is het nog op te doen. Maar dit is dan ook een redelijk goed scherm. Probeer ergens wat te zien zou ik zeggen.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Een LCD/plasma scherm kun je wss wel wat verder van je af plaatsen dan een CRT monitor/tv, maar als ik af ga op m'n 32" TV dan vind ik dat ik op ~1m er te dicht op zit (er van uitgaand dat je 'm ~50cm verder naar achter kan plaatsen), zelf zou ik dat dus iig niet doen.

Je kunt op het I-net een aantal richtlijnen/calculators vinden die aangeven hoe ver je ongeveer van een scherm moet zitten, meen dat het voor m'n 32" TV ongeveer 2,5m is.

[ Voor 8% gewijzigd door KILLorBE op 10-12-2008 17:39 ]

Pagina: 1