Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[word] print { FORMTEXT } ipv de tekst

Pagina: 1
Acties:

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik probeer iemand te helpen met een probleem met een .doc met forms erin, deze zijn 'beveiligd'. Ik heb geen idee wat die beveliging precies inhoudt. In elk geval: als je het document bekijkt in word, zie je bijvoorbeeld:

Naam: Jan
Leeftijd: 24

Als ik dit document print, komt er uitrollen:

Naam: { FORMTEXT }
Leeftijd: { FORMTEXT }

Op andere printer was het hetzelfde. Ik heb al gespeeld met de print-opties (formfields wel/niet printen en nog wat anderen in dat opties-scherm.). Enige opvallende resultaat was dat er op den duur uit kwam rollen:

Naam:
Leeftijd:

De forms werden dus helemaal niet meer geprint. Dat was als ik formfields uit had gezet. Toen maar eens met wat printeropties gaan spelen. Ipv TrueType heb ik de printmode op BitImage gezet. Dit hielp niet. Er werd gewoon weer { FORMTEXT } geprint.

De forms selecteren, kopieren en plakken in paint levert een plaatje met de tekst { FORMTEXT } op. Print screen en dan plakken in paint laat de tekst wel zien.

Maargoed, ik wil gewoon graag kunnen printen met de forms als tekst erop. Iemand een idee?

Het bestand zelf ik heb niet nu, omdat het vertrouwelijke informatie was. Dus als iemand een dergelijk document heeft die niet vertrouwelijk is, zou ik het graag ontvangen, zodat ik er zelf meer mee kan testen.

[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 10-12-2008 17:22 ]

Verwijderd

ALT + F9

• woekele
  • Niet online
ALT + F9 = Field codes? Via tools/options/view heb ik de optie show fieldcodes al aan/uit gezet. Ook de shading op never gezet. Maakte niks uit. Of doet ALT + F9 iets anders?

Verwijderd

tools->options->print->include with document->field codes uitzetten.
(dat komt ervan als ik nog net voor uitloggen antwoord zonder te lezen)

• woekele
  • Niet online
Die print-opties heb ik al mee gespeeld. Resultaat van field codes uitzetten was dat er dus helemaal niks geprint wordt op die plek.

Verwijderd

omdat het resultaat van het veld zelf leeg is { FORMTEXT } is een tekstvak uit het formulierveld waar eerst iets handmatig ingevuld moet zijn. ik weet het niet meer exact van buiten, maar bij beveiliging van het document gedraagt dit veld zich ook iets anders.

• woekele
  • Niet online
Jah, op het scherm staan deze dingen dus al wel aangegeven. Maar toch is de form blijkbaar leeg. Misschien halen ze een trucje uit. Dat ze een un-editable form hebben gebruikt met de data als naam van het form of zo? Zodat je hem op t scherm wel ziet (omdat het de naam van het form is), maar er geen data in het form komt, omdat het un-editable is?

PS: Het document heeft geen wachtwoord, dus hij zou niet ge-encrypt moeten zijn.

• woekele
  • Niet online
Niemand die dit herkent/een oplossing heeft?
Pagina: 1