• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 10:26
Ik zit met 1 server, waarop Windows 2008 staat met HyperV met daaronder 2 besturingssystemen nl één dat dient als domain controller, en één als Terminal server

2008HyperV server2008-1- Domain controller & Dhcp server
server2008-2Web server & Terminalserver

Mijn probleem is, als ik wil connecteren op een client XP machine, ga ik naar mijn TS Web Acces, vervolgens open ik een applicatie en krijg ik dit:

"Enter your credentials for server2008-2, this credentials will be used when you connect to the remote computer"

Hier wilt hij dus inloggen op de TS server, maar mijn domain controller staat op de server2008-1, met als gevolg dat hij niet kan aanmelden (vanzelfsprekend) vervolgens krijg ik een 2008 aanmeldscherm, als ik daar dan intik "domainnaam\user" werkt het perfect.

Dus feite moet hij aanmelden op het domain en niet op de 2e server. ik ben iets vergeten, maar ik weet niet wat. Ook heb ik bij de TS web acces computers de domaingroep toegevoegd.

alvast bedankt voor jullie hulp

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:22

-ET-

Phone Home

Als ik je goed begrijp dan wil TS Webaccess lokaal aanloggen op de Terminal Server in plaats van met de Domain Credentials?

W2k Temrinal servers hebben de eigenschap om default het domein te pakken waarmee het laatste op de console is aangelogd. Dus als je de laatste keer op het console met lokale credentials bent ingelogd dan probeerd hij via een RDP sessie dat ook te doen. Heb je de laatste keer met een Domain User aangelogd op de console dan probeerd hij via een RDP sessie ook op het domain aan te melden. Misschien dat dit fenomeen ook nog in windows 2008 zit?

• beOnt
-ET- schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:28:
Als ik je goed begrijp dan wil TS Webaccess lokaal aanloggen op de Terminal Server in plaats van met de Domain Credentials?
Inderdaad, hetgeen ik wil zeggen
-ET- schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:28:
W2k Temrinal servers hebben de eigenschap om default het domein te pakken waarmee het laatste op de console is aangelogd. Dus als je de laatste keer op het console met lokale credentials bent ingelogd dan probeerd hij via een RDP sessie dat ook te doen. Heb je de laatste keer met een Domain User aangelogd op de console dan probeerd hij via een RDP sessie ook op het domain aan te melden. Misschien dat dit fenomeen ook nog in windows 2008 zit?
Wel, de eerste keer wilt hij dus aanmelden via RDP (via web acces) en dan kan je niet van server wisselen, indien hij daarna een foutmelding krijgt, krijg je de server te zien, en kan je dus gewoon aanloggen op het domain.

[ Voor 13% gewijzigd door beOnt op 10-12-2008 15:40 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

beOnt schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:39:
Wel, de eerste keer wilt hij dus aanmelden via RDP (via web acces) en dan kan je niet van server wisselen
Maar dat kun je eventueel wel van tevoren opgeven in de webbased bestanden.

Wat dat betreft is daar niet anders aan als IRL achter de console zitten: username@domain of DOMAIN\User is sowieso al nodig wil je in kunnen loggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• beOnt
alt-92 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:44:
[...]

Maar dat kun je eventueel wel van tevoren opgeven in de webbased bestanden.

Wat dat betreft is daar niet anders aan als IRL achter de console zitten: username@domain of DOMAIN\User is sowieso al nodig wil je in kunnen loggen.
als ik dus user@domainnaam in tik, zegt hij nog steeds dat het wachtwoord/username niet klopt, dan krijg ik terug het server2008 inlogvenster, en vervolgens kan ik gewoon enter duwen (met de credentials die ik daarjuist ingegeven had user@domainnaam) echt wel vreemd, hetzelfde met domain\user

• beOnt
Niemand?
Pagina: 1