Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Complex geluidsprobleem in Vista

Pagina: 1
Acties:

• Bignose
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste mensen,

Ik ben al uren op zoek naar een oplossing hier op dit forum voor mijn probleem maar ik kom het gewoon niet tegen. Voordat ik het probleem beschrijf even de Specs die van belang zijn:

Het gaat om een Acer Aspire G7700

De windowsgeluiden zijn uitstekend te horen via de boxen. Maar muziek of films niet.
In de volumemixer staan 2 apparaten, te weten:
Luidsprekers (2 - High Definition Audio Apparaat)
Realtek (audio input).

Heeft iemand van jullie enig idee wat het probleem kan zijn dat ik wel de windows-geluiden kan horen maar niet de andere geluiden?

De windows-geluiden staan overigens allemaal bij de luidsprekers en zodra je de mediaplayer of een ander programma opstart komen die via de Realtek binnen. Zelfs het hoofdvolume geeft aan dat er geluid is want de volumeregelaar geeft duidelijk de groene balk aan. Maar bij alle software staan alle balkjes volledig open en staat er niets op 'Mute'.

Iemand enig idee? 8)7 8)7 8)7

Ps. Ik hoop dat dit het juiste forum is.

Greetz, Bignose

Verwijderd

Laatste drivers van realtek geprobeerd?

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 16:24
Met welk programma speel je de muziek en films af? Daar kan het probleem namelijk ook liggen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Bignose
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:38:
Laatste drivers van realtek geprobeerd?
Ja,

Die zijn up-to-date. Is het niet zo dat als de windows-geluiden wel goed te horen zijn, de geluidskaart goed functioneert?

Greetz, Bignose

• Bignose
MrFl0ppY schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:43:
Met welk programma speel je de muziek en films af? Daar kan het probleem namelijk ook liggen.
Ik heb er meerdere geprobeerd, waaronder de windows media player, nero vision en de VLC-viewer.

Greetz, Bignose

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Bignose schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:12:
[...]

Ja,

Die zijn up-to-date. Is het niet zo dat als de windows-geluiden wel goed te horen zijn, de geluidskaart goed functioneert?
Heb je de driver's van de Arcer site of van Realtek zelf, want dit wil ook nog wel eens een verschil maken.
Ik krijg n.l. ook problemen als ik de nieuwste versie van realtek erop zet/ de Sounddrivers van/via mijn mobo fabrikant werkte wel perfect, ondanks dat ze een paar versies achter lopen.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Verwijderd

Heb je ook daadwerkelijk 2 luidsprekers aangesloten ? Zijn alle kabels goed aangesloten ? Staan alle instellingen voor audioapparaten in het configuratiescherm juist ingesteld? Andere speakers geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 07:18 ]

• Bignose
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 07:18:
Heb je ook daadwerkelijk 2 luidsprekers aangesloten ? Zijn alle kabels goed aangesloten ? Staan alle instellingen voor audioapparaten in het configuratiescherm juist ingesteld? Andere speakers geprobeerd?
Hoi E65,

Uit het feit dat de windows-geluiden wel via de boxen te horen zijn mag ik toch aannemen dat alle hardware goed is aangesloten? Of is die conclusie iets te kort door de bocht?

Greetz, Bignose

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:23

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bignose schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:26:
[...]

Hoi E65,

Uit het feit dat de windows-geluiden wel via de boxen te horen zijn mag ik toch aannemen dat alle hardware goed is aangesloten? Of is die conclusie iets te kort door de bocht?
Mwah niet altijd. Alles is goed aangesloten, maar de afstelling van alle apparatuur is niet goed.

Vermoedelijk ligt het aan de afstelling van je drivers en het aangeven van je uitgang in je stuurprogramma. Kijk eens of je in apparaatbeheer of de realtek drivers kan aangeven dat elk programma standaard zijn geluid uit de realtek poept

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• l1dert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 12:19
Je kan proberen het apparaat te verwijderen en dan opnieuw toe te voegen in apparaat beheer. Dat werkte bij mij in iedergeval wel.

• Bignose
Het probleem is opgelost.

Het bleek dat de volumeknop van de hardwareapparatuur niet goed was...

Bedankt voor jullie reacties en deze topic kan worden gesloten.

Avé,

Marco.

Greetz, Bignose

Pagina: 1