Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wiel beetje scheef onder, gevaarlijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kwam er zonet achter dat mijn ene wiel schuiner (beetje naar binnen) staat dan de ander.
Was me al eerder opgevallen, maar wou het nog niet geloven terwijl je het toch echt wel kunt zien.
Hij is wel gewoon apk gekeurd tot september 2009, dus toen is niks opgevallen.
Ik denk niet dat het tussen de apk keuring en nu is gebeurd, want heb nergens tegenaan gezeten o.i.d.
Ik heb er een paar foto's van gemaakt, maar daar kun je het niet heel erg duidelijk op zien en onder het rijden voel je er ook niets van.

Mijn vraag is of dit ook enigszins gevaarlijk kan zijn of dat ie daardoor niet door de apk komt volgende keer.

Afbeeldingslocatie: http://s1d3.turboimagehost.com/t/1054935_S3000724.JPG
Afbeeldingslocatie: http://s1d3.turboimagehost.com/t/1054936_S3000725.JPG
Afbeeldingslocatie: http://s1d3.turboimagehost.com/t/1054937_S3000726.JPG

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
slijten ze ook scheef?

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
Kan zo geen slijtage ontdekken, banden zitten er ook nog niet zolang onder, hoogstens een half jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 14:34 ]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

Bij Citroens is dit na verloop van tijd een standaard grap. Google maar eens op ADALs. Het zijn de achteraslagers. Ik weet niet of dat voor volkswagen ook geldt. Het is vrij eenvoudig op te (laten) lossen gelukkig.
ADALS is een veel gebruikte afkorting en staat voor Achter Draag Arm Lagers. Wanneer deze zogeheette ADALS slijten staan de achterwielen in /---\ (BMW-)stand. Dit heeft een zweverig en indirect rijgedrag tot gevolg. Vooral de BX en Xantia hebben last van deze kwaal. Dit betekend echter niet het einde van je auto, het is te maken en kost per kant zo'n 110 tot 200 euro. Hegru in Veldhoven bijvoorbeeld.

[ Voor 49% gewijzigd door Jazzper op 10-12-2008 14:37 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Gewoon uitlijnen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Aan sporing valt bij de achteras van een Golf III weinig uit te lijnen, maar je kunt dan in ieder geval zien of er echt verschil zit.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Topicstarter
Jazzper schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:36:
Bij Citroens is dit na verloop van tijd een standaard grap. Google maar eens op ADALs. Het zijn de achteraslagers. Ik weet niet of dat voor volkswagen ook geldt. Het is vrij eenvoudig op te (laten) lossen gelukkig.

[...]
Oke, maar hij staat er niet / \ <-- zo onder maar gewoon beetje naar binnen (de voorkant van de band staat naar binnen niet de bovenkant)

Dit kan verholpen worden door uitlijnen begrijp ik?

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 11:36
wielvlucht af laten stellen? weet niet of dat kan hoor bij een golf III achter.. bij een E36 bmw kan het iig niet achter alleen voor. gewoon ff de bandenboer vragen

Verwijderd

Gewoon ff langs een kwikfit ofzo rijden, die hebben er verstand van en een diagnose kost je waarschijnlijk niks.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 15:59
Een Golf is achter niet uit te lijnen (zoals zoveel auto's niet uit te lijnen zijn op de achteras).

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Dus van bovenaf gezien staat je band zo?

|------\

Enne: APK zegt alleen maar dat een auto veilig genoeg is bevonden om de weg op te gaan, niet meer, niet minder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:08:
Gewoon ff langs een kwikfit ofzo rijden, die hebben er verstand van en een diagnose kost je waarschijnlijk niks.
Correctie: kwikfit heeft nergens verstand van.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Schuin staan op zichzelf is volgens mij niet superboeiend (behalve dan voor de slijtage), tenzij 'ie wiebelt. Dus dat het schuine meegaat als het wiel ronddraait zegmaar.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34

4x2

lộn xộn quá

Staat dr nou 1 schuin of allebei ?
Zo te zien beiden en zo op het oog ook ongeveer evenveel.
Het kan zijn dat het zo hoort, wat meer negatief camber (wielvlucht) en toespoor op de achteras dan de vooras leveren in principe een minder overstuurd karakter op (oftewel: simpeler/veiliger weggedrag).

Evengoed is het misschien wel een idee om het even na te laten kijken.

leeg

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Is het niet omdat je ongelijk geparkeerd staat? Is het ook op vlak asfalt?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Verwijderd

4x2 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:55:
Staat dr nou 1 schuin of allebei ?
Zo te zien beiden en zo op het oog ook ongeveer evenveel.
Het kan zijn dat het zo hoort, wat meer negatief camber (wielvlucht) en toespoor op de achteras dan de vooras leveren in principe een minder overstuurd karakter op (oftewel: simpeler/veiliger weggedrag).

Evengoed is het misschien wel een idee om het even na te laten kijken.
Inderdaad....
Toespoor en camber zijn vrijwel altijd aanwezig op moderne auto's, camber om de grip te vergroten en toespoor om het daardoor scheef afslijten weer tegen te gaan.....

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik weet niet hoe de achterkant van een golf in elkaar zit, maar ik zie een paar zaken die kunnen:

- lagers kaduk. Krik je wiel eens op en draai aan het wiel. Hoor je een schrapend (iets wat je niet zou verwachten) geluid.
- Rubbers. Het zou kunnen dat één van de rubbers gescheurd/rot is en dat je achteras er is doorgezakt.
- Speling. Ergens is er iets geknapt of losgekomen waardoor je wiel nu wat meer beweegruimte krijgt.

Ik zou de achterkant gewoon eens opkrikken en eens goed elk wiel heen en weer schudden. Kijk of je meer beweging in één van de 2 krijgt.

Ik zou er gewoon even mee langs een vw dealer gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door jvvv op 11-12-2008 00:37 ]

Pagina: 1