[TV-OUT] Activeren via Ati Tray Tools

Pagina: 1
Acties:

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:28
EDIT: Conclusie: ATT versie 1.5.8.1275 is de laatste die zowel support heeft voor de ATI 3850, alsook voor de "display" tab.

Beste Tweakers,

Situatie

Al een tijdje gebruik ik de laatste beta van ATT (1.6.9.1374) om de fanspeed van mijn Asus 3850 te regelen via een profiel. Dit werkt prima.
Ik bedacht me nu dat ik ATT ook kon gebruiken om de tv-out sneller te activeren, ipv via CCC.

Probleem
Ik kon echter nergens de optie vinden in het ATT menu, terwijl overal op te vinden is dat deze support er is via de "Displays" tab. Deze zit er echter niet tussen bij mij.

Geprobeerd
Dus ik heb de Beta erafgegooid en de laatste stabiele versie van ATT geinstalleerd. Hier zit de "Displays" tab wel in, maar deze versie van ATT herkent mijn videokaart niet.
Onder "Hardware settings", tab "Fanspeed" staat " No supported hardware found".
Ik kan hiermee dus wel de tv-out activeren, maar geen fanspeeds instellen.

Ook heb ik Rivatuner geprobeerd. Fanspeeds zijn hiermee aan te passen, maar de tv-out niet.

Vraag

Is dit een driverprobleem dat misschien opgelost gaat worden met drivers 8.12 of ligt dit puur aan ATT en is het gewoon wachten op een volgende versie?Of is er wellicht een andere oplossing?

[ Voor 5% gewijzigd door hpt870 op 10-12-2008 16:05 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 00:52
De laatste ATT BETA's bevaten die opties niet meer omdat de schrijver geen mogelijkheden had om die opties goed te testen. Ook waren er veel problemen ermee.

Wat je wel nog kan doen is een van de eerste beta's zoeken die ondersteuning had voor de HD38xx serie. In die zaten naar mij weten nog wel ondersteuning.

EDIT: Je kan nog oude versies downloaden op http://www.mediafire.com/...e9fa335cafdf50b7409f945db. Ik raad aan om bij de oudste versie te beginnen.

[ Voor 22% gewijzigd door THE_FIREFOX op 10-12-2008 15:22 ]

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:28
Bedankt voor de achtergrondinfo en natuurlijk de link. Ik ben ze gewoon allemaal afgegaan.

Conclusie: ATT versie 1.5.8.1275 is de laatste die dit wel support.

Alles werkt dus super nu!

Ps. Dit zou in feite beteken dat je met een zeer recente videokaart een probleem hebt.

EDIT:
Helaas is nu een nieuw probleem ontstaan, namelijk dat zodra ik de tv-out activeer mijn TFT resolutie direct terugspringt naar 1024x768. Dit gebeurde niet icm CCC (tenzij ik de tv-out aanliet en na het spelen van een spel terug kwam op de desktop of na een reboot).

[ Voor 52% gewijzigd door hpt870 op 10-12-2008 18:42 ]