Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel-object plakken in Word

Pagina: 1
Acties:

• ThaSorcerer
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:55
Hoi, ik heb een werkje dat volgens mij sneller moet kunnen, maar ik weet niet hoe:

Onze werkbegroting wordt gemaakt in Excel (ongeveer 500 bladzijden op losse werkbladen, tabellen met dezelfde lay-out).
Om hiervan een mooi boekwerk te kunnen maken moet alles in Word geplakt worden, dus werkblad voor werkblad...

Ik plak ze dmv "Plakken speciaal" ==> optie "Microsoft Office Excel-werkblad-object"

Als dat nou alles was, dan viel het nog mee, maar de werkbladen komen veel te groot (breedte = 23.92 cm ofzo) in Word binnen en ik moet dan, object voor object, naar "Object opmaken" ==> "Grootte" ==> en dan breedte 18 cm ingeven....

Is er een mogelijkheid dat, zodra ik het object plak, deze ook de juiste breedte (= automatisch de juiste hoogte) mee krijgt?

Alvast bedankt!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:49

ByteDelight

Retro computing is alive!

Volgens mij kun je ook alle werkbladen van een Excel-document tegelijk afdrukken.

Probleem is wel dat waarschijnlijk per pagina bepaald moet worden wat het afdrukbereik is.
Maar ik denk dat je daarvoor wel een (automatisch) macro moet kunnen schrijven.

Kopieren naar Word is dan veel meer werk.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Zitten er 500 werkbladen in je werkmap, of is er sprake van 500 pagina's over minder werkbladen?

• ThaSorcerer
Uiteraard het 2e, het zijn 75 excel-werkmappen die minstens 3 (1 totaalblad & 2 bladen voor een subadministratie) werkbladen bevatten. Per sub-administratie komen er dan weer 2 bladzijden bij.

Verwijderd

Dat bedoel ik niet. Staat iedere pagina die je moet afdrukken op een apart werkblad?

• ThaSorcerer
Ja

Verwijderd

Dan zou je, zoals bverstee opmerkt, een macro kunnen schrijven die iedere werkmap apart opent, alle werkbladen stuk voor stuk selecteert en ze opmaakt om geprint te worden. Volgens mij kun je ze ook meteen laten uitprinten, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat voor effect een macro gaat hebben die 500 printopdrachten achtereen naar je printqueue stuurt...

• ThaSorcerer
Ik ga eens hobbiën, thanx voor de tip

Verwijderd

Nog een tip: google eens op "vba get file list excel" om snel een lijst van al je Excelbestanden te genereren; en neem eens een macro op terwijl je de pagina-instelling van je tabblad goedzet.

Kom je vast al een heel eind... ;)
Pagina: 1