Goedemiddag GOT'ers,
Mijn PC staat zo ongeveer altijd wel aan. In het weekend, als ik terug naar het ouderlijk huis ga, zet ik mijn PC standaard uit. Van vrijdag tot zondagavond. Als ik 'm zondagavond weer wil opstarten, vindt mijn PC mijn HD master niet, mijn andere 2 HD's wel. Na een beetje kloten: 2HD's eruit, master op andere port, weer 2 HD's aankoppelen etc. wordt mijn master weer gevonden. Een normale reboot gaat zonder problemen. Beetje raar. Iemand een idee? Nogal irritant om elke keer weer mijn kast open te maken voordat ik even mijn PC op kan starten.
PC:
C2D E6600
Cooler Master 460 Watt
P5B Deluxe WIFI
Samsung Spinpoint 500GB (master, port S-ATA 1)
Samsung Spinpoint 500GB (port S-ATA 5)
WD 500GB (Port S-ATA 6)
In de bios ingesteld dat de master primair is, secundair mijn CD-rom.
Ik ga dit weekend mijn PC eens in slaapmodus zetten, kijken of dat helpt.
Mijn PC staat zo ongeveer altijd wel aan. In het weekend, als ik terug naar het ouderlijk huis ga, zet ik mijn PC standaard uit. Van vrijdag tot zondagavond. Als ik 'm zondagavond weer wil opstarten, vindt mijn PC mijn HD master niet, mijn andere 2 HD's wel. Na een beetje kloten: 2HD's eruit, master op andere port, weer 2 HD's aankoppelen etc. wordt mijn master weer gevonden. Een normale reboot gaat zonder problemen. Beetje raar. Iemand een idee? Nogal irritant om elke keer weer mijn kast open te maken voordat ik even mijn PC op kan starten.
PC:
C2D E6600
Cooler Master 460 Watt
P5B Deluxe WIFI
Samsung Spinpoint 500GB (master, port S-ATA 1)
Samsung Spinpoint 500GB (port S-ATA 5)
WD 500GB (Port S-ATA 6)
In de bios ingesteld dat de master primair is, secundair mijn CD-rom.
Ik ga dit weekend mijn PC eens in slaapmodus zetten, kijken of dat helpt.