Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort heb ik een arbeidsvoorwaardengesprek bij een bedrijf. Ik heb al een eerste gesprek gehad en het bedrijf wilde me graag in dienst nemen. Ik twijfel of ik daar wel wil werken. Mijn besluit if ik daar ga werken hangt mede af van de arbeidsvoorwaarden die zij mij aanbieden. Kan ik nu bij het aankomende gesprek onderhandelen over het salaris en daarna zeggen "ik denk er nog over na thuis". Mijn vraag is dus eigenlijk, kan ik het wel maken om te onderhandelen en vervolgens zeggen dat ik er nog over na moet denken?

Met vriendelijke groet, Lars

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:33:
Mijn vraag is dus eigenlijk, kan ik het wel maken om te onderhandelen en vervolgens zeggen dat ik er nog over na moet denken?
Ja, natuurlijk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ja hoor natuurlijk is dat mogelijk. Grote kans dat je niet uitkomt op jouw eis dus is dat een reden om er over na te willen denken. Je kan er wel voor kiezen om iets hoger in te zetten dan waarom je uit wil komen. Voor hetzelfde geld zeggen ze op dat bod al meteen ja en dan heb je dat meteen mooi meegepikt.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Als je daar thuis over na wilt denken dan moet je dat gewoon aangeven en doen. Het is geen vrijblijvend proefabonnementje op een tijdschrift wat je overweegt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

Los daarvan, als je al twijfelt en je beslissing laat afhangen van arbeidsvoorwaarden, zou ik daar zeker even over nadenken. Een goed salaris of een mooie lease auto zijn leuk, maar op de langere termijn blijven ze alleen leuk als het werken bij dat bedrijf en de werkzaamheden leuk zijn.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:17

ByteDelight

Retro computing is alive!

Maar je zou ook van tevoren kunnen bepalen wat je minimale eis is.
Als je tijdens het gesprek en de onderhandeling op een hoger bedrag uitkomt is dat mooi meegenomen.

Maar mocht dat niet zo zijn, dan kun je wellicht direct zeggen: dit is te weinig.

Of hangt het misschien af van secundaire voorwaarden die ze in het wellicht nog gaan noemen?
Dan is het inderdaad verstandig om er thuis over na te denken.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Het lijkt mij vrij normaal om te zeggen dat je er nog even over na wilt denken.. Je krijgt met zulke gesprekken vaak een hoop informatie te verwerken.. Op het moment dat je bij zo'n gesprek zit, komt er verder niets meer bij je op, maar een keer thuis heb je misschien nog wel vragen/bezwaren waar je nog niet aan gedacht had..

De keuze voor een baan is iets persoonlijks en het lijkt me dan ook logisch dat je er nog even over nadenkt en niet direct (zonder er al te goed over na te hebben gedacht) ja of nee te zeggen..

Als je twijfelt of je ergens wel of niet wilt gaan werken, zou ik hier juist thuis even over nadenken.. Dan zeg je gewoon dat je het binnen een dag of twee, drie (voor het einde van de week/direct na het weekend/whatever) laat weten.. Lijkt mij heel redelijk tenminste..
Pagina: 1