Toon posts:

A3 Printer welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een A3 printer.
Nu heb ik mij even wat georienteerd en kom op twee merken uit: HP en Canon.
Die Canon apparaten hebben een boveninvoer, wat volgens mij niet echt positief is. Heeft iemand hier ervaring mee, die HP printers hebben een beneden invoer.
Sommige Canon printers hebben weer een gescheiden kleurensysteen, waar mijn voorkeur wel weer naar uit gaat en dat hebben die HP printers weer niet.
Nu is mijn vraag: wat moet je nu zwaarder laten tellen? :?
Ik heb maximaal fl 1000,- tot 1200,- te besteden, weet iemand van jullie misschien een printer die aan beide voorwaarden voldoet? Maar de hoofdvoorwaarde is dus, dat het apparaatje A3 papier kan printen.

Alvast bedankt!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik zou het simpel doen en gaan voor degene met het gescheiden kleurensysteem vooral omdat je dus A3 gaat printen en dan is er niets lulliger dan een half volle cardridge weg gooien omdat de geel op was :?.

Boven of onder invoer maakt denk ik niet veel uit... het is er voor gemaakt dus het zal wel wekuh he :)

suc6

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:27

barrymel

BarryMel

Neem de HP DeskJet 1220C

die heb ik nu ook een week en die print heeeeel mooi, is het zelfde als de A4 versie de DeskJet 970Cxi

kijk hier maar :

http://www.hp.nl/products/printers/inkjet/hp_deskjet_1220_a3+_printer/index.html

BarryMel

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 februari 2001 13:17 schreef barrymel het volgende:
Neem de HP DeskJet 1220C

die heb ik nu ook een week en die print heeeeel mooi, is het zelfde als de A4 versie de DeskJet 970Cxi

kijk hier maar :

http://www.hp.nl/products/printers/inkjet/hp_deskjet_1220_a3+_printer/index.html
Heb ik even gekeken en ik zie staan:
inktniveau indicator
Houdt dit in, dat hij een gescheiden inktsysteem heeft of dat hij je vrolijk meldt dat je haast je andere kleuren waar je nog genoeg van hebt weg kunt gooien :?
Ik moet zeggen dat hij er verder goed uitziet

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand :?
Er is toch wel iemand die dit weet :+

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:42

BS

Over de 1220 kan ik je wel iets vertellen omdat ik hem zelf ook heb en heel tevreden over ben.

Inkniveauindicator houd in dat hij aangeeft welk patroon er leeg is (of vol)

Zodra je de bovenklep opendoet gaat het patroon naar de positie waar het inktniveau in verkeert.

En in de software kan hij het ook aangeven en dan alle drie de kleuren laat hij dan apart zien.

De kleuren zijn niet gescheiden maar is een patroon.

• barrymel

barrymel

BarryMel

BS : ik krijg die status monitor in windows 2000 niet aan de praat, ik heb het op USB en op de LPT1 gebrobeerd, een idee hoe ik dit kan oplossen ???

BarryMel

• BS

BS

Dan ben je niet de enige ik ook niet.

Onder Windows ME werkt het wel maar onder 2000 wil hij ook niet.

Maar als je de kap opendoet zie of er een patroon aan vervanging toe is.

TIP

Als hij aangeeft dat er een patroon op is
dan kan je nog behoorlijk lang doorprinten voordat je dit begint te merken in de kwaliteit

• Dexter
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Ik ben zelf ook de gelukkige eigenaar van zo'n fantastische HP1220c. Echt een heel fijne printer. Snel, stil en een kwaliteit om je vingers bij af te likken. Geen gescheiden kleurcartridges (da's wel jammer, maar ach...), maar je kunt wel heel veel met 1 cartridge printen. Gewoon tegelijk A3 en A4 in de twee invoerbakken...IDEAAL!!

Enige minpuntje is zoals hierboven al gemeld de driversupport voor windows2000. De drivers werken prima, behalve de bidirectionele communicatie tussen de printer en de poeter. Dit is een strijd tussen HP en Microsoft. Het komt er in het kort op neer dat Microsoft het HP onmogelijk maakt dit werkend te implementeren in de windows2000 drivers (onder de andere besturingssystemen werkt het wel goed). HP op haar beurt heeft aangegeven absoluut geen moeite te zullen doen om dit in de toekomst alsnog op te lossen. Het gemis van deze feature is geen ramp (je kunt het ook allemaal op de printer aflezen), maar het was wel makkelijk geweest. Zul je toch moeten wachten op Windows XP of in de tussentijd ME gebruiken.

Suc6

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• barrymel

barrymel

BarryMel

Ik heb HP nu geloof al een week aan de Telefoon over dit probleem, volgens hun moet het kunnen , maar hoe weten ze zelf nog niet geloof ik, ik heb heb al me systeem gegevens door moeten sturen want misschien zou er een conflict in mijn systeem zitten, slaat dus allemaal nergens op, maar ik ga als het goed is vandaag terug gebeld worden :)

BarryMel

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Ik heb het helemaal uitgepluisd via de support op de website. De informatie die ik hierboven gaf is afkomstig van 1 van de HP mensen die op dat board als contactpersoon schrijft. Maar ik ben uiteraard zeer benieuwd of het misschien toch wel kan. So please keep me informed.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• barrymel

barrymel

BarryMel

oke :-) het was iemand die er volgens mij geen verstand van had

maar als ik niet voor 16:00 gebeld wordt bel ik hun wel :-)))))

BarryMel

• BS

BS

Twee invoerbakken ?????????????????????

waar tover jij die vandaan

Verwijderd

ik zou eens langs de plaatselijke computerboer gaan.

FF nadenken!!!!!!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

BS: Simpel zat. A3 in de onderste grote lade, en A4 in de bovenste lade (onder dat gekke kleppie). Standaard pakt ie altijd de bovenste lade als daar iets inligt (A4 of bijvoorbeeld enveloppen), en anders pakt ie de onderste. Dus als ik A3 wil printen trek ik het A4 stapeltje iets terug uit de lade zodat de printer er niet bij kan.
Issie simpel :)

Dex

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
jammer dat je zo weinig geld te besteden hebt anders zou ik je de canon CLC 1150 met rip goed kunnen aanbevelen! :P

• barrymel

barrymel

BarryMel

Nou ik heb HP aan de lijn gehad, en ze zijn er nog niet uit hoe je het in win2k aan de praat krijg die status

ik heb naar verloop van tijd maar op gehangen want ze weten nog niet eens waar ze het over hebben geloof ik !

BarryMel

Verwijderd

Topicstarter
Nou, heb de discussie een beetje gevolgd ;)
Ik draai dus ook windows 2000 en dus zal het bij mij hoogst waarschijnlijk ook niet werken.
Is dat inktniveau tooltje echt handig? [heb er nl. nog nooit van gehoord :? ]
Als jullie zeggen dat hij goed print onder windows 2000, kan dat tooltje mij gestolen worden :+

• barrymel

barrymel

BarryMel

kijk hier maar eens :

http://www.hp.com/cposupport/printers/software/dj729ntdu.exe.html

als je die driver download dan kan je uit de map toolbox die status monitor downloaden

bij mij werkt die 1220 ook perfect maar ik zou het ook leuk vinden als die toolbox dus werkt

maar volgens de personen hier dus werkt het onder 2000 niet

maar ik kan het dan niet hebben dat ik zo'n halve zool aan de lijn krijg bij HP en die zegt dat het moet werken en dat ik mijn driver nog 10x opnieuw kan installeren geloof ik ;)

BarryMel

Pagina: 1