Radeon HD 3850 problemen

Pagina: 1
Acties:

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:40

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Sindskort heb ik een vreemd probleem. Uit het niets wordt het beeld ineens samengeperst. Ineens worden de randen links en rechts samengeperst tot een smalle kolom. De boven en de onderkant vallen vervolgens buiten het zichtbare gedeelte. Na enige tijd schiet het weer terug naar de juiste staat.

Specs:
- Radeon Saphire 3850
- IIyama Vision master 1403
- Win XP Pro SP3
- Catalyst: 8.11

Alreeds geprobeerd:
- Drivers updaten van 8.10 naar 8.11, ineens deed het beeld het weer goed. Dit bleef 3 dagen zo daarna weer problemen
- IIyama monitor drivers geinstalleerd
- IIyama monitor test geprobeerd
- Andere resoluties/refresh rates instellein in windows/catalayst
- Kleurenprofiel 32/16 Bit veranderen

Zoals je kan zien heb ik al een wat oudere CRT monitor. Ik dacht dat mijn monitor gewoon oud geworden was en dat ik die moest vervangen. Totdat ik door het updaten van de catalyst weer normaal beeld kreeg (tijdelijk dan). Nu lijkt het er toch op dat er software matig iets verkeerd gaat.

Het probleem lijkt zich vooral voor te doen vlak na gamen of tijdens gamen. Dus ik dacht: warmte probleem. Maar na de pc een dag uit te hebben gehad had ik nog steeds hetzelfde probleem. Totdat hij zonder dat er iemand achter zat weer goed beeld gaf. Ik heb ook al een andere monitor eraan gehangen. Deze deed het wel gewoon. Dus dat lijkt toch weer op een monitor probleem te duiden.

Ik weet eigenlijk niet wat ik nu nog moet doen. Wat kan ik nog proberen om erachter te komen waar het precies aan ligt?

foto van het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/194/img0253bz2.jpg

Verwijderd

heeft denk met de Syncronisatie van je monitor en grafischekaart te maken,
als je Control center van ATI hebt geinstaleerd moet je eens bij optie monitor kijken en settings, hier kan ej namelijk ook de Refresh rate instellen.

vermoedelijk staat windows settings wel goed b.v 1280X1024 @ 75Hz en waneer je een spel opstart neemt hij de settings van Control center van ATI over om in openGL of D3D de settings te gebruiken en waneer je deze verlaat houd hij deze setting en kan de monitor niet overweg met de resolutie of de refreshrate

wat je moet doen is bij ATI control center je desktop refreshrate aangeven waar je desktop ook op draaid , waneer je dan gamed houd hij deze refresrate en bij verlaten van het spel blijft de refresrate het zelfde , en dit zou het kunnen oplossen.

en nog een optie, selecteer voor je monitor gewoon Plug and Play , en probeer niet de drivers van het merk van je monitor dit kan ook helpen.

mocht dit niet werken ,kijk even naar de spec van je grafischekaart welke resolutie en refreshrate de kaart kan verwerken, mischien zit de resolutie of de refreshrate er niet bij en zodoende dat dan je grafischekaart een tehoge resolutie neemt of een tehoge/telage refreshrate gaat geven aan je monitor.

verder heb ik ook geen optie's die ik je nu heb gegeven.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Heb je het probleem ook als je er bijv een TFT monitor op aansluit? Misschien breuk in de kabel ofzo?

één is geen, twee is één

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:40

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
TFT monitor werkt prima. Tips hierboven helpen niet. De refreshrate lijkt gewoon te kloppen. Ik heb me ook al helemaal suf gegoogled maar dat werkt niet ook niet. Ik denk dat er niets anders op zit dan een nieuwe pc monitor.

Breuk in de kabel ook geprobeerd te checken. Lijkt niet het probleem te zijn.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05 13:29
en heb je op dat moment de monitor instellingen al eens gecontroleerd?
misschien dat die wel verspringt en het daar aan ligt. suc6

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 10:58
Ongeveer hetzelfde probleem gehad, ook met een iiyama monitor(Iiyama VMP 452 beeldscherm verspringt), toen teruggestuurd, lag toch echt aan monitor.

[ Voor 16% gewijzigd door SouLmaN op 10-12-2008 16:27 ]

Pagina: 1