Sindskort heb ik een vreemd probleem. Uit het niets wordt het beeld ineens samengeperst. Ineens worden de randen links en rechts samengeperst tot een smalle kolom. De boven en de onderkant vallen vervolgens buiten het zichtbare gedeelte. Na enige tijd schiet het weer terug naar de juiste staat.
Specs:
- Radeon Saphire 3850
- IIyama Vision master 1403
- Win XP Pro SP3
- Catalyst: 8.11
Alreeds geprobeerd:
- Drivers updaten van 8.10 naar 8.11, ineens deed het beeld het weer goed. Dit bleef 3 dagen zo daarna weer problemen
- IIyama monitor drivers geinstalleerd
- IIyama monitor test geprobeerd
- Andere resoluties/refresh rates instellein in windows/catalayst
- Kleurenprofiel 32/16 Bit veranderen
Zoals je kan zien heb ik al een wat oudere CRT monitor. Ik dacht dat mijn monitor gewoon oud geworden was en dat ik die moest vervangen. Totdat ik door het updaten van de catalyst weer normaal beeld kreeg (tijdelijk dan). Nu lijkt het er toch op dat er software matig iets verkeerd gaat.
Het probleem lijkt zich vooral voor te doen vlak na gamen of tijdens gamen. Dus ik dacht: warmte probleem. Maar na de pc een dag uit te hebben gehad had ik nog steeds hetzelfde probleem. Totdat hij zonder dat er iemand achter zat weer goed beeld gaf. Ik heb ook al een andere monitor eraan gehangen. Deze deed het wel gewoon. Dus dat lijkt toch weer op een monitor probleem te duiden.
Ik weet eigenlijk niet wat ik nu nog moet doen. Wat kan ik nog proberen om erachter te komen waar het precies aan ligt?
foto van het probleem:
Specs:
- Radeon Saphire 3850
- IIyama Vision master 1403
- Win XP Pro SP3
- Catalyst: 8.11
Alreeds geprobeerd:
- Drivers updaten van 8.10 naar 8.11, ineens deed het beeld het weer goed. Dit bleef 3 dagen zo daarna weer problemen
- IIyama monitor drivers geinstalleerd
- IIyama monitor test geprobeerd
- Andere resoluties/refresh rates instellein in windows/catalayst
- Kleurenprofiel 32/16 Bit veranderen
Zoals je kan zien heb ik al een wat oudere CRT monitor. Ik dacht dat mijn monitor gewoon oud geworden was en dat ik die moest vervangen. Totdat ik door het updaten van de catalyst weer normaal beeld kreeg (tijdelijk dan). Nu lijkt het er toch op dat er software matig iets verkeerd gaat.
Het probleem lijkt zich vooral voor te doen vlak na gamen of tijdens gamen. Dus ik dacht: warmte probleem. Maar na de pc een dag uit te hebben gehad had ik nog steeds hetzelfde probleem. Totdat hij zonder dat er iemand achter zat weer goed beeld gaf. Ik heb ook al een andere monitor eraan gehangen. Deze deed het wel gewoon. Dus dat lijkt toch weer op een monitor probleem te duiden.
Ik weet eigenlijk niet wat ik nu nog moet doen. Wat kan ik nog proberen om erachter te komen waar het precies aan ligt?
foto van het probleem: