Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen Problemen opzegging Hetnet

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-11 12:32
Ik krijg steeds minder vertrouwen in de grote bedrijven in nederland.... Kpn was voor mij een bedrijf dat zich nog goed aan afspraken hield en waar je wat mee kon. Tot deze week.

Mijn verhaal:
In juli heb ik een opzegging gedaan naar hetnet om mijn abonnement per 11 augustus op te zeggen. Ik kreeg hier een bevestiging van en ook online stond 'einde abonnement 11-08-2008.' Omdat ik overgestapt ben naar telfort (ook kpn) heb ik de modem retour gestuurd voor 11 augustus en dacht ik dat de zaak klaar was. Na een maand bleef hetnet echter afschrijven. Deze bedragen heb ik gestorneerd en een klacht ingediend. Een aardig meisje deed 30 minuten over het opnemen van mijn klacht maar hielp me verder goed. Na enkele weken kreeg ik een medewerker aan de telefoon die alles in orde zou maken + telefoonkosten. Mooi. geregeld dacht ik. 2 dagen na dit telefoongesprek kreeg ik teveel betaalde kosten retour en de verzekering dat alles nu in orde was.

Tot deze week: er kwam vanuit hetnet weer een brief dat er nog een bedrag van 15 euro openstond! . Volstrekt belachelijk natuurlijk. Eerst mij geld teruggeven ivm klacht en vervolgens weer via een brief (met dreigement incasso buro!) dit geld willen incasseren. Weer gebeld en een duidelijk onvriendelijke dame nam de telefoon aan. Mevrouw gaf aan eigelijk geen klacht te willen noteren. Het bedrag zou immers nog openstaan voor de maand augustus. Mijn uitleg en het verwijzen naar de voorgaande klacht had geen effect. Ik moest maar betalen. Na aandringen is er eindelijk een klacht aangemaakt maar ik heb er geen vertrouwen meer in. Het gaat maar om 15 euro, maar is toch volstrekt belachelijk dat bedrijven als kpn dit gewoon niet op orde hebben?? wat moet je er nu mee!

Ik overweeg puur uit principe telfort op te zeggen. Maar ja, waar moet je heen? upc lijkt me ook geen optie.

Mijn vraag: is mijn vermoeden juist en is de chaos compleet bij bedrijven als Hetnet en KPN? En dat er op klachten gewoon geen reacties komen?

De topics die ik hierover kan vinden waren al iets ouder.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

xxxMaverick schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:24:
Mijn vraag: is mijn vermoeden juist en is de chaos compleet bij bedrijven als Hetnet en KPN? En dat er op klachten gewoon geen reacties komen?
Nee. Je kunt op een eigen ervaring geen conclusies trekken over een heel bedrijf. Ook kun je daarvoor niet topics op een forum gebruiken, omdat alleen zij die klagen dat melden; de gevallen waar het goed gaat zullen dit normaal niet laten horen.

Wat is eigenlijk het doel van dit topic?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• xxxMaverick
gambieter schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:27:
[...]

Nee. Je kunt op een eigen ervaring geen conclusies trekken over een heel bedrijf. Ook kun je daarvoor niet topics op een forum gebruiken, omdat alleen zij die klagen dat melden; de gevallen waar het goed gaat zullen dit normaal niet laten horen.

Wat is eigenlijk het doel van dit topic?
Beetje vreemd antwoord. Het doel is: vragen of er vergelijkbare ervaringen zijn, of is dit wellicht een incident?

Het doel van dit forum is ook ervaringen uitwisselen en daar ben ik met name naar op zoek. En natuurlijk een mening: ben ik nu gek, of zie ik dit bij steeds meer bedrijven?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

xxxMaverick schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:04:
Beetje vreemd antwoord. Het doel is: vragen of er vergelijkbare ervaringen zijn, of is dit wellicht een incident?
En dan vind je misschien 10 mensen die dat probleem ook hadden. Dat zegt nog steeds niet of het gangbaar is of een incident, omdat je niet weet hoe vaak het goed gaat.
Het doel van dit forum is ook ervaringen uitwisselen en daar ben ik met name naar op zoek. En natuurlijk een mening: ben ik nu gek, of zie ik dit bij steeds meer bedrijven?
In mijn ervaring zijn opsomtopics niet erg populair bij de crew. Fouten maken gebeurt bij elk bedrijf, maar dat zegt opnieuw niets over hoe vaak het goed gaat :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• xxxMaverick
gambieter schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:36:

In mijn ervaring zijn opsomtopics niet erg populair bij de crew. Fouten maken gebeurt bij elk bedrijf, maar dat zegt opnieuw niets over hoe vaak het goed gaat :)
Even laatste reactie en dan graag inhoudelijk reacties op het topic: Ik vraag om ervaringen, niet om een opsomtopic.

Er staan hier ontelbare topics over grote bedrijven, en uiteraard zeggen de reacties wel iets over dienstverlening /problemen enz. Vandaar dat ik hier om vraag.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Je hebt duidelijk niet goed gezocht. Je topic is veruit te algemeen en het doel is volstrekt onduidelijk.
Er is duidelijk te merken dat je je frustratie wil uiten (je geeft zelf antwoord op de vraag in jouw specifieke geval), en je maakt het af met een generaliserende opmerking/vraag.

Het antwoord is simpel: de afhandeling verschilt per geval/klacht. Er zijn (zoals aangegeven) genoeg ervaringen te vinden met KPN klachtenafhandeling. De discussiewaarde van dit topic is dan ook helaas nihil.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.