Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41
Hoi allemaal!

Ik heb een server met System Center Configuration Manager 2007.
Hiermee wil ik Windows Vista installeren via het netwerk.

De client start op, krijgt het juiste IP adres en begint met het laden van de Windows PE omgeving.
De hardware wordt geïnitialiseerd, het starten wordt voorbereid, daarna wordt het netwerk geinitialiseerd. Daarna herstart de client zonder een foutmelding.

Iemand een idee wat er verkeer kan gaan?

Ik heb deze handleiding gevolgd: http://www.windows-noob.com/forums/index.php?showtopic=512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb je ook het eerste stuk(part 1) van de genoemde handleiding in de topicstart uitgevoerd(dit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
guidovb999 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:56:
Heb je ook het eerste stuk(part 1) van de genoemde handleiding in de topicstart uitgevoerd(dit)?
Uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zit de netwerkkaart driver van de client wel in de PE omgeving?

Het eerste stuk van de PE boot, gebeurd middels PXE. Het stuk waar de daadwerkelijke overdracht van bestanden plaatsvind gebeurd vanuit PE. Deze zal dus wel de NIC driver moeten hebben.

Gaat het wel goed als de client met een PE cd gestart wordt? (om even SCCM uit te sluiten)

[ Voor 15% gewijzigd door Question Mark op 10-12-2008 13:19 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Question Mark schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:19:
Zit de netwerkkaart driver van de client wel in de PE omgeving?

Het eerste stuk van de PE boot, gebeurd middels PXE. Het stuk waar de daadwerkelijke overdracht van bestanden plaatsvind gebeurd vanuit PE. Deze zal dus wel de NIC driver moeten hebben.

Gaat het wel goed als de client met een PE cd gestart wordt? (om even SCCM uit te sluiten)
Daar zit ik nu inderdaad ook naar te kijken. Ik heb wel de drivers via sccm geïmporteerd. sccm zorgt zelf voor de integratie van de drivers in de windows pe omgeving. Je ziet ook dat hij dat echt doet.

Als ik in de PE omgeving op F8 ram na Initializing Hardware en typ dan ipconfig in, dan ziet hij nog geen netwerkkaart. Maar doet gebeurt misschien bij Initialzing network connections. Helaas start hij dan zo snel opnieuw op dat ik geen ipconfig meer kan intypen!

btw, hoe maak ik een PE boot cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Flappie schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:01:
[...]
btw, hoe maak ik een PE boot cd?
Daar heb je de WAIK voor nodig. Zie onderstaand gedeelte van deze link voor de procedure.

Maar, misschien kan SCCM dit wel handiger (ben er niet echt mee bekend).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59

beekware

To Experience The Unexpected..

Misschien dat je hier wat aan hebt ;)

SCCM: How to Import Drivers, create driver packages and add them to WinPE boot images

http://andrius.kozeniausk...hem-to-winpe-boot-images/

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Pagina: 1