SuperOrb Installatie ?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om vandaag een SuperOrb aan te schaffen, nu wou ik graag weten of dit een goeie keuze is. Hij koelt er goed maar hoeveel geluid maakt hij eigenlijk en als ik hem 3 keer op de processor geplaatst heb brokkelt ie dan af? zo ja, wat kan ik er tegen doen ?

By the way, om een Duron te unlocken moet ik dan alle L1 bruggetjes verbinden? Is dit 'redelijk' veilig en kan ik dit het beste met raamradiatorcorrectievloeistof doen ?

Bedankt voor de reacties. Ik hoop dat er wat mee kan :9

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:34

The Legend

*Plop*

SuperOrb is vrij duur maar hij koelt wel goed, lawaai weet ik niet. Als je hem rustig en zonder geweld op je proc. plaatst zal je core niet afbrokkelen.

Ik zal ff zoeken naar een plaatje voor je L1 bruggen, bdw, het beste kun je een gewoon HB potlood gebruiken.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Hoi, ik heb zelf ook net een Superorb gekocht en ja hij maakt vrij veel lawaai. Of er iets kapotgaat na 3 keer plaatsen weet ik niet. Bij mijn Thunderbird heb ik die L1 streepjes met een HB potlood verbonden, is veel gemakkelijker en werkt ook.

mvg.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Dank je Legend.

Ik hoop dat je iets over die l1 bruggen kunt vinden. maar potloodstrepen op de L1 bruggen lijkt me een beetje link, omdat het kan loslaten en andere bruggen verbinden etc.

We zien wel. :)

• The Legend

The Legend

*Plop*

Kee hier is je plaatje :)

Afbeeldingslocatie: http://fp.geocities.com/icongot/Duron_Unlock.jpg

Bdw, er kan nix fout gaan hoor, gewoon een recht lijntje trekken met je potlood, als het fout gaat gum je het gewoon uit. En als ze mekaar raken dan gaat er nix stuk, hij is dan alleen niet geunlockt.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik heb een superorb. Vrij makkelijk te installeren zolang je maar niet op de koeler gaat drukken als je hem erop zet (je moet de clip naar beneden drukken niet de koeler zelf). Verder moet je erop letten dat je hem er niet verkeerd om op zet (anders zit ie nit in het midden en is de druk vele malen hoger)

A.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Bedankt voor het plaatje !

Nu ben ik zeker dat het lukt. Nu m'n pa nog overtuigen, die houd niet zo van OC'en.

Eerst maar een een paar dagen duron 700@800 proberen.

Tot nu toe alleen maar FSB veranderd en dat kost meer stabiliteit dan dat je snelheid wint.

Verwijderd

ik heb ook een superorb op mijn 1gig staan...
gewoon aangesloten als op verpakking staat...
wat een geluid!!!! en hij koelt bar slecht...
bij opstarten al rond de 60 graden...
tips?!! want dit is echt heel extreem..
(koelprut etc. zit er tussen)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik lees net een stop in toms hardware guide dat de orb koelers helemaal niet goed zijn :'(! dat de vinnen te ver van de die afzitten en dus niet goed kunnen koelen. hmmm. dit zet mij aan het twijfelen.

Welke koeler moet ik dán hebben

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hij koelt zeker wel goed. Duron 700 @ 910, 22 graden idle en 40 graden stressed.

• Artcore
  • Niet online
Hij koelt zeker wel goed. Hier een Duron 700 @ 910, 22 graden idle en 40 graden stressed.

• Artcore
  • Niet online
Oeps...

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
En hoe GROOT issie nu want op de foto kun je dat niet goed zien, past ie zonder buigen en breken op een A7V? en gaat de die niet stuk door het gewicht ? mijn pc is een maxi tower en mobo hangt dus op de zij, en voor een orb is horizontaal optimaal

• The Legend

The Legend

*Plop*

Tegenwoordig heb je bijna alleen nog maar ATX kasten en hangt het mobo dus 'schuin'. Je Orb kan er dus wel op en zal goed functioneren.

Het is een superorb dus dat zijn 2 gewone orbs bovenop mekaar. Best groot dus ;)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 24 februari 2001 13:14 schreef FerryHeibrink het volgende:
Bedankt voor het plaatje !

Nu ben ik zeker dat het lukt. Nu m'n pa nog overtuigen, die houd niet zo van OC'en.

Eerst maar een een paar dagen duron 700@800 proberen.

Tot nu toe alleen maar FSB veranderd en dat kost meer stabiliteit dan dat je snelheid wint.
AAHHH, dat is het voordeel van je eigen computer :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

ik moet vandaag ook zo'n superorb monteren op een duron. Hoe zat het ook weer met die rubber voetjes? Laten zitten of verwijderen?

Verwijderd

nou mijn Golden ORb op mijn p3 (slot1) koelt zeer goed...10-15 graden minder dan mijn vorige cooler ..zit nu op idle 28 graden
en stressed 34 graden..netjes toch

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 16:58 schreef rob van den broek het volgende:
ik moet vandaag ook zo'n superorb monteren op een duron. Hoe zat het ook weer met die rubber voetjes? Laten zitten of verwijderen?
Yep voetjes laten zitten, die worden nl. samengedrukt door de kracht. Anders komt alles op de core aan.

Verwijderd

thx :)

Verwijderd

Ik heb hem nu geunlocked en naar 800 gezet, ging goed, daarna 900, werkte niet, ging automatich terug naar 700 na reset, toen 850 maar nu doet ie helemaal niks meer, zie ook in mijn postings. Weet iemand wat ik hieraan kan doen ?

Verwijderd

Wat is een goede koeler voor mijn AMD 1 GHz die op een abit kt7 staat?
IS dit trouwens een goede combinatie 1 ghz+abit kt7

• The Legend

The Legend

*Plop*

Euhm Ferry :? Waarom heb je in gods naam een nieuwe account aangemaakt ??

Verwijderd

Omdat m'n duron pc nu naar de klote is !
:(:(:(:(:(:(:(:(

• The Legend

The Legend

*Plop*

Op zondag 25 februari 2001 10:02 schreef FHeibrink het volgende:
Omdat m'n duron pc nu naar de klote is !
:(:(:(:(:(:(:(:(
Jaja......check je voeding is, daar kan het ook aan liggen. Als je een voedingsschakelaar hebt zet die dan een paar keer aan/uit.

Geef ff wat meer informatie enz....

Verwijderd

De voeding is in orde. Dat is zeker.

Ik heb hem via de bios op multiplier 9 gezet, dat werkte niet dus gaat de bios vanzelf terug naar 700 mhz. Daarna heb ik 850 gedaan en daarop werkt volgens mij de processor wel goed maar de videokaart NIET, omdat hij een lange + 2 korte pieps geeft, en daarna die 2 hele lage pieps nog, maar daarvan weet ik niet wat het betekend.

Ik ga dus NOOIT meer overklokken ! het is dus wél gevaarlijk, tenzij ik de oplossing evt. samen met jullie heb gevonden en het makkelijk is op te lossen. Maar ik ben aardig thuis in de computers en dit is me nog nooit overkomen. Ik ging ervan uit dat als ik de multiplier terugzet dat de pc weer gewoon zou werken op jumper mode maar dat is niet voor elkaar te krijgen. ik heb ook meerdere veilige voltages geprobeerd maar dat helpt ook niet.

Mijn CPU is ook niet te warm e.d. geworden dus de cpu kan niet kapot zijn. Toch :?

Met de superorb kan ik ook niet voelen offie warm wordt maar ik heb er nu ff weer de oude opgezet omdat die orb zo moeilijk te verwijderen is en me een cpu kan kosten indien hij nog intact is.

Is het trouwens ook mogelijk dat mijn mobo defect is geraakt door hem in te stellen via het menu :??

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
-1-Trek de stekker uit het stopcontact

-2-Reset je bios (niet alleen de batterij eruit halen ofzo)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
heb hier een cromeorb en vroeg me af wat het ongeveel qua temp. gaat schelen met een superorb..
ik heb nu een duron 10x110 met 1.8v (idle 35c full 50c)

• The Legend

The Legend

*Plop*

Op maandag 26 februari 2001 01:30 schreef eXhale het volgende:
heb hier een cromeorb en vroeg me af wat het ongeveel qua temp. gaat schelen met een superorb..
ik heb nu een duron 10x110 met 1.8v (idle 35c full 50c)
Is dat niet een héééél klein beetje off-topic :?

Verwijderd

Probeer een de connector van je moederbord lost te maken. Daarna weer aan te sluiten en de stroom erop. Werkt heel vaak!!!

edit: ik bedoel dus de connector van je voeding naar het mobo.

• Bezulba
  • Laatst online: 13:25

Bezulba

Formerly known as Eendje

instaleren van een superorb ging bij mij vrij makkelijk.. alleen moest ie ondersom omdat ie normaal niet op me kt7 paste :( tis mischien wat slechter dan goed erop maar anders hak helemaal geen cooler en das past slecht ;) iemand mischien een tip om die !@#$!(@$!@$ kt7 zo te buigen dat dat gekke ding wel normaal erop past? of moek er maar mee leven?
:)

blup

Verwijderd

|:( TIP: |:(

Neem geen Super Orb als je een Abit KT7 hebt

Past namelijk niet zonder je mobo te slopen |:(|:(

Verwijderd

Heb je gelezen dat er een AMD (zomaar) cpu was ontploft. Raar dan dat hij het niet meer doet, volgens mij is eigenlijke kwaliteit, waar je niks van hoort, veel slechter bij AMD dan bij intel.
Kijk maar naar de omzet die intel in vergelijking maakt met AMD
Verder, overklocken is nooit, echt waar, zonder risico's. Dus als je het doe, moet daar rekening mee houden.

vriendelijke groeten Hellraiser

the box, give me the box: voor mij intel.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Op maandag 26 februari 2001 18:04 schreef Werkeend het volgende:
instaleren van een superorb ging bij mij vrij makkelijk.. alleen moest ie ondersom omdat ie normaal niet op me kt7 paste :( tis mischien wat slechter dan goed erop maar anders hak helemaal geen cooler en das past slecht ;) iemand mischien een tip om die !@#$!(@$!@$ kt7 zo te buigen dat dat gekke ding wel normaal erop past? of moek er maar mee leven?
:)
Orbs passen nooit op een Abit KT7, ik mijn Spire Golden Orb gewoon wat bijgevijlt, dan de transistors een beetje bijbuigen, pies a keek :D

• Bezulba
  • Laatst online: 13:25

Bezulba

Formerly known as Eendje

he bah :) toch een stomme koop dan :) ach hij past er andersom wel op en dan zit ie niet in het midden maar nog wel op dat ronde plaatje... zal mischien niet 100% save zijn maar jah das dan het risico van oc'en :)

blup

• The Legend

The Legend

*Plop*

[blabla..]
jah das dan het risico van oc'en :)
Nee das gewoon het riscico van eerst kopen en dan denken |:(

Pagina: 1