[VB.net] Balloontip in Vista

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 07:44
Ik probeer in vista een balloontip op te roepen met VB.net. Echter dit lukt mij niet.

Ik voer de volgende code uit als ik op een knop klik:

code:
1
NotifyIcon1.ShowBalloonTip(5000, "Nieuwe melding", "Test", ToolTipIcon.Info)

Dit zou een balloontooltip moeten weergeven voor 5 seconden. Echter ik krijg geen Balloon te zien.

Ik gebruik Vista als besturingssysteem. ook staat in her register de waarde EnableBalloonTips op 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

yoki2007 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:22:
Ik probeer in vista een balloontip op te roepen met VB.net. Echter dit lukt mij niet.

Ik voer de volgende code uit als ik op een knop klik:

code:
1
NotifyIcon1.ShowBalloonTip(5000, "Nieuwe melding", "Test", ToolTipIcon.Info)

Dit zou een balloontooltip moeten weergeven voor 5 seconden. Echter ik krijg geen Balloon te zien.

Ik gebruik Vista als besturingssysteem. ook staat in her register de waarde EnableBalloonTips op 1
Is je icon wel zichtbaar is de system tray?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Deze is zichtbaar. Want ik zet ook de visible op true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je wel eens een balloon van een ander programma? M.a.w. weet je zeker dat balloons ingeschakeld zijn, werken etc, op jouw systeem?

Weet je ook zeker dat die NotifyIcon1 het icon is wat je ziet? Doet een menu het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
gisteren heb ik balloons gezien maar vandaag zie ik er geen meer opspringen. Kan ik ergens controleren of die aan of uit staat?

Ik ben zeker dat het icoon zichtbaar is want hieraan heb ik een menu gekoppeld en dit werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
probeer deze test app dan eens http://woy.nl/Balloon.zip als je op de knop drukt hoort er een Balloontip te komen. Werkt dit niet, dan heb je wat in windows fout staan.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Hier krijg ik ook geen balloon
Hoe kan ik controleren of dit aan of uit staat? register?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF gegoogled op Disabled baloon's in Vista, kijk even of er een mogelijkheid is dit om te draaien (zie links)

http://www.ghacks.net/200...on-tips-in-windows-vista/
http://www.pimpyourwork.c...o-turn-them-off-in-vista/

Vincent

• Yoki1985
Ik heb deze tips gevolgd maar nog steeds geen Balloon te zien :s

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Probeer eens een nieuw VB.NET project met alleen een hoofdform en een notificon? Werkt het dan wel?

Je kan ook nog je programma opsturen naar een medetweaker of mij, dan zien we snel genoeg of het probleem bij je OS of je compiler ligt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Yoki1985
Ik heb het programma van rwb geprobeerd. Dit is ook niet meer dan een hoofdform en een notifyicon. En ook deze werkt niet.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:20

Haan

dotnetter

Die notify van rwb verschijnt in de system tray hè? (even voor de zekerheid, ik verwachtte de tooltip in het form zelf ;) )

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Yoki1985
Ja idd in de system tray. Maar die zie ik niet. Bij geen enkel programma, heb hier gisteren en vandaag al op gelet maar ik zie totaal geen balloon.

Als ik de links van vdevos volg en deze dingen doe helpt het ook nog niet

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tja dan heeft het weinig met programming te maken denk ik en denk ik dat je beter een move ( of mischien beter een nieuw topic ) in het Windows Clients forum kan plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door Woy op 11-12-2008 09:10 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Ik heb in Windows clients ook een topic geopend. zie:

Balloontips in vista

Hierin heb ik ook nog een merkwaardige ontdekking gedaan.
Pagina: 1