Toon posts:

Receiver en Eindversterker aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Is het mogelijk om mijn Harman Kardon 3480 receiver (2 kanaals) door te lussen naar mijn Bose 901 equalizer kastje, en van daaruit naar een zware eind versterker zoals Behringer EP-1500 of QSC900?

De Bose equalizer moet altijd tussen de twee apparaten komen, zover begrijp ik het nog. Maar ik weet niet welke kabels ik moet hebben, en hoe ik nu de boel zo moet omschakelen zodat ik als eind versterker de Behringer of QSC heb, voorversterker uiteraard de HK, en met tussenkomst van een Bose 901 equalizer ....

Hopelijk kan iemand mij heldere duidelijke uitleg geven, ben hier niet zo'n held in * eerlijkheid boven alles *

Alvast bedankt >:)

BW

Achterkant HK3480: http://images.amazon.com/.../detail-page/HK3480-3.jpg
Achterkant Bhep15: http://www.uniquesquared....Behringer-EP1500_rear.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 09:14 . Reden: plaatjes (links) ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:39
Op je HK zit een pree out. Daar moet je je bose op aan sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, nu zit er geen eind versterker tussen, dus de receiver word direct op de equalizer aangesloten van de Bose, via Pre out en Amp in. Maar wat ik bedoel is dat er dus nog een zware eind versterker achter komt. Hoe moet het dan worden aangesloten?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

op de ingang van je eindversterker? op het plaatje zie ik duidelijk "input1" en "input2" staan, lijkt me dat die voor ingangssignalen geschikt zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt. Ik zie ook een ingang 1 en een 2 staan. Ook een uitgang 1 en 2. Maar hoe krijg ik nou zodanig voor elkaar dat ik van mijn HK met tussenkomst van Bose equalizer op de eind versterker kom? Het lijkt alsof ik dan een soort kabel nodig heb met drie pinnetjes, die weer naar tulp moeten? of moet ik juist de jackplug gebruiken?

Ik ben er gewoon niet zo handig in, dus graag stapje voor stapje beschrijven.

Dank,

BW

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

handleiding
hierin staat duidelijk omschreven hoe het één en ander aangesloten kan worden, je zal inderdaad van de uitgang van de equalizer naar de ingang van de amp een kabel moeten leggen, de switches zullen dan ook in de juiste stand gezet moeten worden.
Pagina: 1