maar 2 van de 4 boxen werkend onder win2k...

Pagina: 1
Acties:

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:32
Ik draai nu win2k en heb 'n SBlive en de FPS1000 boxen set.
Alleen nu heb ik onder win2k maar 2 boxen (voor) aan de praat :(
Bij win98 was het altijd makkelijk, even zo'n bijgeleverd programmatje openen en instellen. Maar als ik dat in win2k open werkt het niet, die programma's van de Soundblaster willen gewoon niet starten onder windows 2000.
Zelfs niet die Creative Starter of hoe het dan ook mag heten (die balk boven in beeld) als ik daar overheen ga met de muis klapt hij niet uit zoals gewoonlijk maar hangt ie gewoon :'(
Is er mischien een driver voor win2k om alle 4 m'n boxen aan de praat te krijgen?

• Albo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07-2024
Dit probleem heb ik ook gehad.
Win2k werkt nl. alleen met 4 speakers als je een digitale uitgang hebt op je soundblaster live. Bij de speakerset FPS2000 wordt dit er bij geleverd. Met de analoge uitgang van je soundblaster live is dit helaas niet mogelijk.:(
Of terug naar win98 of de duurdere speakerset kopen van Creative.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:13

Epsilon

als je win2000 draait kan je niet alle spellen spelen omdat alleen de nieuwe spellen (en dan soms ook niet) win2000 ondersteunen. Dus als je een spel speelt doe je dat dan toch gewoon in win98 .

HD opdelen in 2 of meer stukken en op de ene partitie installeer je win2k en op de andere 98.

Dat zou ik doen.
je kan trouwens toch beter win98 gebruiken voor spellen want dat is minder zwaar. (wel meer blauwe schermen :()

• Xtuv
dat vraag ik niet.
Ik heb zo ook mijn redenen om win2k te draaien ik vind het gewoon heerlijk stabiel. Spelletjes spelen doe ik toch al nauwelijks maar ik DVDtjes kijken is wel leuk, ik ga zo even The Matrix halen en die wil ik met 4 speakers luisteren... maarja, nieuwe speakers ga ik daarvoor niet kopen.
Dat word dus Dual boot maken (was ik al van plan maar komt er niet van..)

• Xtuv
Op zaterdag 24 februari 2001 13:17 schreef Albo het volgende:
Win2k werkt nl. alleen met 4 speakers als je een digitale uitgang hebt op je soundblaster live. Bij de speakerset FPS2000 wordt dit er bij geleverd. Met de analoge uitgang van je soundblaster live is dit helaas niet mogelijk.:(
Tnx voor de goede uitleg :)
nieuwe boxen zullen er niet inzitten.. :D
dan maar dual boot dus.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(jarig!)
Eeej,

Ik heb : Soundblaster Live Platinum, FPS1000 en draai W2k en bij mij doen alle speakers het :) . Het probleem was bij mij opgelost nadat ik LiveWare 3.0 had geinstaleerd :
http://www.soundblaster.com/scripts/download.asp?file=/liveware/w2k/download.asp

GreetZZ

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:11
Ik heb ook een Soundblaster Live! en bij mij doen alle 4 de speakers het (2 labtec's en mn versterker). Heb je wel Liveware 3.0 geinstalleerd? Ik weet niet hoe ze erop komen dat het niet kan in windows 2000. Hier werkt het gewoon.

• Xtuv
Op zaterdag 24 februari 2001 13:27 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik heb ook een Soundblaster Live! en bij mij doen alle 4 de speakers het (2 labtec's en mn versterker). Heb je wel Liveware 3.0 geinstalleerd? Ik weet niet hoe ze erop komen dat het niet kan in windows 2000. Hier werkt het gewoon.
Dat zal wel anders zijn denk ik aangezien jij 2 apparte speakersets hebt... en ik gewoon 1 maarja, ik zal kijken.
Liveware 3 heb ik niet maar is dat echt nodig? dat is toch dat pakket van ergens in de 30mb? beetje k*t met ISDN

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(jarig!)
Op zaterdag 24 februari 2001 13:27 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
bij mij doen alle 4 de speakers het (2 labtec's en mn versterker
2 labtec's + 1 versterker = 3 speakers....
waar is speaker 4??

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Op zaterdag 24 februari 2001 13:17 schreef Albo het volgende:
Wat is dat voor onzin ik heb zelf ook een fps1000 gehad draaiend onder win2k via analoge uitgangen en ik heb er nog nooit een probleem mee gehad

Specs Computer

Verwijderd

Liveware 3.0 voor Win2k zorgt ervoor dat je ook onder Win2k beide uitgangen kunt benutten.

• Xtuv
okay tnx, ik ga dan maar downloaden :)

• Xtuv
Ik heb liveware 3 (drivers only) gedownload en het probleem is daarmee opgelost :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Liveware 3 installeren is op zich wel een goede zaak, maar niet nodig om dit probleem op te lossen. Als je bij control panel>sounds en multimedia>audio>advanced je speakers insteld op 5.1 in plaats van 2 speakers, worden ook je beide uitgangen geactiveerd.

Liveware 3 doet dat ook voor je, vandaar dat het lijkt of het probleem daarmee wordt opgelost

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik krijg het alleen werkend als ik in de speaker setup van audio HQ kies voor 4 speaker. De achter speakers vangen dan dus teveel bas en raken overbelast.
Kies ik voor live surround (want ik heb sblive + fps1000) dan is het achter HEEL zacht.
klopt geen zak van
weet iemand hoe dit gefixt kan worden?
Pagina: 1