Hopelijk dat iemand deze topic nog meekrijgt!
Geschreven info was redelijk gedateerd maar was enigszins behulpzaam maar helaas niet doorslaggevend.
Ik krijg met mn DS namelijk nog steeds geen verbinding (WEP) met het internet. Hij geeft wel aan dat hij verbinding heeft met de Accespoint. De software ziet de DS ook (mac adres)
Ik heb van mn Wifikaart (Sweex N300 met ralink drivers) een Accesspoint gemaakt. De software die ik gebruik is van Gigabyte Wireless Network Adapters (GN-WPKG Utility) op Windows7
Deze schakelt heel handig de ICS automatisch in en maakt een brug tussen mn LAN verbinding en mn wireless accesspoint die is aangemaakt.
Tot zover ging het prima maar als ik de instellingen ongewijzigd laat dan krijgt de Accesspoint automatisch IP adres enz aangeleverd en daarmee kan de DS niet koppelen. (accesspoint krijgt dan geen gateway en DNS toegewezen) De DS kon niet automatisch met de Accesspoint verbinding maken dus heb ik hem handmatig een IP adres gegeven maar had dus niet alle gegevens.
Ik kwam een stapje verder toen ik de Accesspoint zelf IP gegevens heb ingevuld. (buiten de software van Gigabyte om) en de DS zelf handmatig een IP adres heb gegeven. Maar dan krijg ik alleen verbinding met Accesspoint en nog steeds niet met het internet. (ERROR CODE:52100)
Misschien ligt het aan dat ik verkeerde gateway heb ingevoerd van de Accesspoint/Wireless verbinding? Of is het IP adres wat ik de DS meegeef? Kan iemand mij daarover meer vertellen? Ook Open, zonder wachtwoord heb ik geprobeerd maar ook dan krijg ik alleen verbinding met Accesspoint en niet met het internet. Of zijn er nog andere instellingen waar ik nog naar moet kijken? (Router bijvoorbeeld?)
Instellingen