Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Ik ben overlaatst beetje aan het prutsen geweest met mijn partities. Resultaat, alles werkte een beetje ni meer, mijn vista gaat wel ondertussen, maar mijn xp niet. Als ik opstart in xp krijg ik voo een fractie van een seconde 2 lijntjes, maar daarna reboot ie weer.
Ik weet wel hoe ik xp weer in orde kan krijgen, met fixmbr en fixboot, maar hoe zit dit bij een dualboot? Vista staat op c schijf, xp op d schijf. fixmbr kan ik best niet doen, fixboot heb ik al geprobeerd maar werkt niet. Miss moet ik boot.ini aanpassen? Kunnen jullie me adviseren wat ik het beste zou doen want ik heb geen zin om Vista weer om zeep te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

installeer in vista het programma easyBCD. Daarmee kun je een hoop fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
had ik al gedaan, helpt ook ni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Probeer te herstellen met de Vista DVD
Op starten vanaf de DVD en kis voor herstellen.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Dit heb ik ook wel vaak gehad, Vista->XP-> Kubuntu, ik loop veel met deze OS'sen te kutten. De Vista boot vertikt het om steeds XP mee te nemen in de vistabootloader. Het heeft iets met een oude bootlog op je XP te maken die Vista niet wil/kan overschrijven ofwel updaten.
Grub de bootloader van (K)Ubuntu lostte het probleem bij mij op, mischien een beetje omslachtig maar het werkt wel. Sindsien gebruik ik eigenlijk altijd Grub als bootloader, die is lekker makkelijk aan te passen ook in geval van herinstallatie van verschillende os'sen

[ Voor 18% gewijzigd door BAS80 op 14-12-2008 13:40 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'