Laptop zegt wel APs te zien, maar ziet niks in netwerklijst

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-03 16:47

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Mijn laptop zegt bij het opstarten wel netwerken te zien ("een of meer draadloze netwerken gevonden blabla") maar zodra ik in de netwerklijst kijk staat er niks ("er zijn geen draadloze netwerken binnen bereik gevonden"). In de veronderstelling dat de WLAN misschien verrot was van de laptop heb ik m'n USB WLAN adapter er in geprikt maar ook die gaf dezelfde melding.

Wirless Zero Config service staat aan (automatisch) en andere laptop vindt 'm wel.

Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 09-12-2008 21:39 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Probeer even met netstumbler te kijken of je daar wel signalen mee kan oppikken?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• apNia

apNia

Topicstarter
Sorry voor de late reply, het duurde even voor ik weer toegang had tot de laptop.

Raar genoeg ziet Netstumbler wel allemaal APs, en Windows zelf niet. Een verklaring hiervoor is misschien dat zo'n naar 3rd party tooltje het afdwingt de connecties te mogen beheren. Het rare is alleen dat als ik mijn USB WLAN stickje er in steek ik OOK niks vindt (en deze heeft er zeker weten nog nooit eerder ingezeten, en is geinstalleerd puur via de drivers, geen gekke setup), en wederom via Netstumbler ook op dit device van alles zie.

Mijn kennis van dit soort zaken is niet toereikend genoeg, iemand een diagnose bij dit (voor mij) rare probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 16-12-2008 19:55 ]

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:00
Ik denk dat dat 3rd party tooltje het Windows WiFi gedeelte, via wat voor WiFi apparaat dan ook, probeert in beheer te nemen. Probeer alle WiFi gerelateerde software/drivers te verwijderen (van zowel de USB als de interne) en dan de interne WiFi kaart (alleen drivers!) te installeren en te beheren via WZC. Succes ermee!

[ Voor 3% gewijzigd door Jackdaw op 16-12-2008 22:48 ]

• apNia

apNia

Topicstarter
Maar dat is het 'm juist, ik heb de USB stick zonder enige software geinstalleerd, gewoon direct vanaf de drivers. Dan zou 3rd party rotzooi toch het beheer niet mogen/kunnen overnemen voor DAT ding?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:25
Als er een applicatie actief is van je interne wifi kaart, dan wel.

• apNia

apNia

Topicstarter
Dat is dan inderdaad het probleem geweest, third party tooltje neemt dus ook dat onderdeel over. Weer wat geleerd!

Thanks kKaltUu, Jackdaw en Racemol!
Pagina: 1