P4uluz schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:10:
Thnx voor de ideeen. Wat me verbaasd is dat er niks simpels is. Programma's als Netnanny en Norman Vise zijn veel te uitgebreid, als ik zoiets aanschaf betaal ik voor functionaliteit die ik toch niet nodig heb. Gewoon heel basic vragen om een wachtwoord bij starten van internet lijkt me voldoende.
Je kan wel je draadloze internet beveiligen met een wachtwoord, kan dat niet vanuit de router met je kabelverbinding ook? Of is dat afhankelijk van welke router je hebt?
Ideetje: download en installeer DevCon:
The DevCon command-line utility functions as an alternative to Device Manager
DevCon is een soort CLI-based device manager. Schrijf vervolgens een simpel batch scriptje (dus: creer blah.bat en paste het juiste commando erin

) dat de NIC disabled. Vervolgens maak je nog een batch script die hem weer enabled.
Eventueel kun je eea via een runas:user shortcut laten lopen zodat hij direct om een wachtwoord vraagt (let wel op dat je geen saved credentials (savedcred) gebruikt
).
Gebruik bijvoorbeeld het volgende (waarbij "hetwachtwoord" het .. tada, wachtwoord is!)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| @echo off
set /p pass=Wachtwoord:
IF '%pass%' == 'hetwachtwoord' GOTO start
IF NOT '%pass%' == GOTO exit
:start
echo hello
echo Pas hieronder de locatie naar devcon.exe aan
#C:\locatie\van\devcon.exe enable blah
pause |
Voorzover ik weet is hier verder geen hap-klaar .exe voor
Sja, als het kind geen eigen account heeft en je draait zelf onder Administrator rechten: geen. Maar we weten ook niet hoe oud / computer-vaardig de kids zijn?
Zoals gezegd, overal is wel een weg omheen. Vroeger, in de tijd van inbelmodems, had m'n vader een programmatje van - ik meen - KPN, geinstalleerd dat automatisch de verbinding verbrak bij meer dan 90 minuten. Natuurlijk was het een fluitje van een cent om, voor mij als 12-jarige kiddo, die .exe gewoon te killen en opnieuw verbinding te maken.
[
Voor 29% gewijzigd door
r0b op 11-12-2008 09:42
]