• NielsKramer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-04 10:18
Hallo allemaal sinds GTA IV uit is zit ik een beetje met mijn pc te hobby'en,

Ik kwam namelijk achter een heel handig programmatje namelijk : cpu-z.
Ik dat een beetje doorlezen en tot mijn grote verbazing stond er dat ik een single channel had op mijn geheugen.

(Overigens dit is mijn pc :
Asus M2N32-Sli deluxe Wireless Edition
Jetway8800 GT
OCZ 480 W voeding
Corsair twinx2048mb PC5400C4
AMD Phenom X4 9500+)

dus ik naar me bios toe en ik kwam een leuk knopje tegen waarbij stond Ganged Mode
dit had schijnbaar te maken met dual channel die stond op Disable dus ik denk leuk zetten we aan. en we hebben dual channel.
Jammer genoeg was dit dus niet zo want tot mijn grote verbazing zijn cpuz nog steeds dat ik single channel had.

ter verduidelijking ik heb me geheugenbankjes volgens het boekje netjes in Dual-Channel in me mobo geprikt.

nog wel een interessant iets als ik mijn 1T/2T memory timing op 1T zet terwijl mijn geheugenbankjes in dual channel staan start mijn pc niet op !!

heeft iemand enig idee hoe dit komt?

voor foto's : http://www.powdervonk.nl/extra/foto.html

Verwijderd

je hebt 4 bankjes waarvan 2 paar met dezelfde kleur? en je hebt ze dus in de banken gedaan met dezelfde kleur?

• NielsKramer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-04 10:18
nee ik heb 2 bankjes van 1gb.
En ze zitten in de 1e banken van een andere kleur in mijn geval is dat A1 en A2
EN me moederbordt heeft banken van onder naar boven : A1,B1,A2,B2
ik heb ze dus in het 1e en 3e slot van onder gedaan A1 en A2

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om te beginnen, let even op je terminologie. Je kunt geen geheugenbankjes in je moederbord prikken. Geheugenbanken zijn niet een fysiek iets. Je hebt een geheugenmodule, ofwel DIMM die in een geheugenslot ofwel DIMMslot gestopt wordt

En als ik het zo lees heb je het geheugen gewoon verkeerd zitten, kijk maar in de manual.

Overigens is het 'mijn moederbord' en niet 'me moederbord'.