Sitecom WL-306 router reboot elke 1-30 min

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Om een stabiele verbinding te krijgen heb ik laatst, ipv een router van 3 tientjes, een Sitecom WL-306(1000mbit/300N) gekocht. Ik gebruik software die ik opnieuw op aanzetten als ik een disconnect heb, dus uptime is belangrijk voor me

Deze router werkte in het begin voortreffelijk: hogere download speeds(6-7mb/s) en zo goed als geen downtime. Na 1-2 weken begon de router zich steeds vaker te rebooten. Uptimes van langer dan een uur kwamen niet meer voor. Sitecom support gecontacteerd en ze adviseerde me uiteindelijk de router retour te sturen. Enkele dagen later had ik een nieuwe router :)

Deze werkte perfect. Tot gister(1-2 weken na installatie). Nu reboot de router weer elke 1-30 min. Te irritant gewoon. Aangezien een nieuw exemplaar precies de zelfde symptomen heeft denk ik dat het aan de firmware ligt(misschien een buffer die vol loop, log bestand dat te groot wordt oid). Sitecom zegt echter nog geen klachten te hebben gehad en spreekt dit dus tegen.

Ik heb de router ook zonder apparaten eraan verbonden getest. Enkel aan de stroom gehangen en wireless uit. Na een dag mijn pc er aan gehangen en bij de uptime stond 8 min 32 sec. Mijn inziens kan het dus niet aan mijn netwerk infrastructuur liggen. Ook hadden beide routers de nieuwste firmware.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik het op kan lossen? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de wireless gedisabled en nu lijkt ie gewoon stabiel te draaien. Is het misschien mogelijk dan mijn buren of andere dingen het wireless signaal verstoren waardoor de router gaat rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:38

BHQ

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:51:
Om een stabiele verbinding te krijgen heb ik laatst, ipv een router van 3 tientjes, een Sitecom WL-306(1000mbit/300N) gekocht
Dat is niet bepaald vooruitgang ;)

Probaly zijn de crashes gewoon omdat de router een gare firmware heeft of iets in die richting. Je kan 'm proberen te updaten maar liever probeer je 'm te ruilen voor een deugelijke router.
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 08:52:
Ik heb de wireless gedisabled en nu lijkt ie gewoon stabiel te draaien. Is het misschien mogelijk dan mijn buren of andere dingen het wireless signaal verstoren waardoor de router gaat rebooten?
Nee. Dan zouden routers sowieso al -erg- vaak crashen in drukke wijken waar elke woning een AP heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:57:
[...]

Dat is niet bepaald vooruitgang ;)
Daar kom ik nu ook achter :(

Dacht op basis van reviews dat het wel een goede router was, maar het tegendeel blijkt waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:07:
[...]
Daar kom ik nu ook achter :(

Dacht op basis van reviews dat het wel een goede router was, maar het tegendeel blijkt waar.
WEet niet welke reviews jij hebt gelezen maar sitecom is nu niet bepaald een A-merk
Voor een goede vergelijking van (Draadloze) routers kijk hier even en breng die sitecom terug!:
http://www.hardware.info/...b/bGtk/grouppage/Routers/

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laurens0619 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:08:
[...]

WEet niet welke reviews jij hebt gelezen maar sitecom is nu niet bepaald een A-merk
Voor een goede vergelijking van (Draadloze) routers kijk hier even en breng die sitecom terug!:
http://www.hardware.info/...b/bGtk/grouppage/Routers/
De reviews van de WL-308 die erg positief waren, maar met bestellen een vergissing gemaakt zie ik nu. Per ongeluk de 306 besteld die dus geen steamengine ed heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:50:
[...]

De reviews van de WL-308 die erg positief waren, maar met bestellen een vergissing gemaakt zie ik nu. Per ongeluk de 306 besteld die dus geen steamengine ed heeft 8)7
Ik heb ook veel problemen met de WL-308 Gaming Router van Sitecom. Om de dag/twee dagen vallen de verbindingen met Internet weg waarna ik hem moet rebooten. Zeker geen ideale stabiele router, maar ja...zijn er dan alternatieven voor een Wifi-N router met gigabit poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze router is idd waardeloos.
Had hem gekocht vanwege vervanging van een 54G / 100 Sitecom router.
In één woord DRAMA ... om de paar uur een reboot :'( niet om echt vrolijk
van te worden. Dus echt goed gebruik maken van je 300N / 1GB netwerkfunctionaliteit
ivm kopieren van bestand via je netwerkschijf is dus een ramp.
Van de week bij Dixons de router ingeleverd. Gelukkig was het de WL-306 niet meer leverbaar
en daarom geld terug gekregen. Hierna gelijk de WL-351 gigabit router aangeschaft
(en ook nog iets van 30 euri goedkoper).

Heb gisterochtend ochtend de router aangesloten en inmiddels
Uptime : 1 days 5 hours 18 min 24 sec.

Had ik maar eerder aan de bel getrokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neut72 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:07:
[...]

Ik heb ook veel problemen met de WL-308 Gaming Router van Sitecom. Om de dag/twee dagen vallen de verbindingen met Internet weg waarna ik hem moet rebooten. Zeker geen ideale stabiele router, maar ja...zijn er dan alternatieven voor een Wifi-N router met gigabit poorten?
Misschien is de Linksys WRT320N wat voor je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

never mind

[ Voor 115% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 10-05-2010 17:39 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Pagina: 1