Toon posts:

Netwerksleutel wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik ben door omstandigheden helaas genoodzaakt mijn netwerksleutel ivm de veiligheid te wijzigen ik heb alleen geen idee hoe en waar ik dit moet doen. Ik heb de huidige netwerksleutel wel en deze bestaan uit 26 karakters waarvan de laatste 2 letters zijn.
Ik heb beneden een Sitecom DC-201 router en boven een Sitecom WL-170 wireless router waar alle pc's op staan aangesloten.

Ik heb al gekegen bij mijn DC-201 setup doormiddel van mijn stdt gtway in te voeren in mijn browser, alleen kan ik daar het wachtwoord van alleen mijn router wijzigen.

Wie kan me helpen|?

Gr, Jasper

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waarom wel in de DC-201 kijken en niet in de WL-170?
WL is wireless? Sterke hint volgens mij.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Met 2 routers is het niet handiger erop geworden.

Anyway: Als je nu inlogt op je 'gateway' dan is dat dus de niet-draadloze router.
Je moet het IP adres invoeren van de wireless sitecom. Dit is ooit zo in gesteld, dus eventueel kan die persoon dat je wel geven.

Als je dat niet lukt, kun je met een scanner aan de gang: kijken welke adressen binnen je netwerk in gebruik zijn, en dan proberen je wireless router te vinden.

Als dat ook niet lukt: wireless ding resetten en opnieuw configureren.

Zoiezo zou ik geen nieuwe 26-cijferige code doen, dat is hoogstwaarschijnlijk WEP. WEP is een achterhaald iets, en ook met een nieuwe code ben je (voor iemand met de juiste software) binnen 5min weer binnen.

Ga een stapje hoger, en kies WPA (of WPA2, als ook alle ontvangers dat ondersteunen)

Verwijderd

Topicstarter
Dus hoe kom ik dan in mn WL-173 zonder dat ik zn ip weet?

Verwijderd

kijk eerst eens even op ip 192.168.1.1 en anders angryip gebruiken om bepaalde ranges ipnummers te bekijken.
je kunt ook het boekje erbij pakken, en de modem resetten, zodat hij naar zijn standaard waarde gaat.

en inderdaad wpa of nog beter wpa2 beveiliging toepassen, liefst met aes ipv tkip, maar tkip doet het meestal ook nog wel goed als je geen pc-hobbyende buurman hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 21:15 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:14:
je kunt ook het boekje erbij pakken, en de modem wl router resetten, zodat hij naar zijn standaard waarde gaat.
Koppel in dat geval de wl router even los van het modem, zodat je alleen nog een pc op één van de lan poorten hebt zitten. Daarna zou je 'm weer moeten kunnen benaderen op 't gateway adres. Hierna router een vast ip geven in de modem range en dhcp weer uitschakelen. Vervolgens modem weer aanlsuiten op één van de lan poorten.
Pagina: 1