scarlet , internet delen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62733

Topicstarter
Even een vraagje van mijn kant,

Een kennis van mij heeft internet van Scarlet met een oranje modem. ze heeft een laptop en een vaste pc.

Dat modem koppelt zich aan de pc, (zo wie zo een K...t modem want met een reset van stroom kan je je wachtwoord opnieuw invoeren , evenals zodra je een nieuwe pc er aan hangt maar dat terzijde )

Ik heb er een router (linksys ) achter gezet en via draad (dat moet namelijk altijd werken ) geprobeerd te delen,

Dat lukte want op pc 2 moest ik opeens het wachtwoord invoeren en de gebruikersnaam en ik had internet. Alleen pc 1 had geen internet meer... Nu beweren de lui bij scarlet dat je gemakkelijk en heel eenvoudig een router er achter kan zetten zodat pc1 op de draad zit en pc2 bv draadloos....

uiteraard heb ik gezocht op tweakers en google. maar dat heeft weinig resultaat gehad of was voor mij te technisch (en ja ik heb zelf met diverse routers pc zowel draadloos als draad gekoppeld , ) maar bij scarlet schijnt dit toch wat lastiger te zijn !

Overigens heeft die kennis een laptop met draadloos B , G en N (en dat laatste is natuurlijk het snelst , maar uiteraard wel weer afh. van de verbinding met het modem ).

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het delen van Internet van scarlet ? en is het niet mogelijk om gewoon een router te kopen met modem functie in een (zoals bv een linksys ) en wat voor gegevens heb ik dan nodig ... want van scarlet zelf wordt je niet veel wijzer ...

Alvast bedankt voor de eventueel genomen moeite ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62733

Topicstarter
niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat je natuurlijk kunt doen is een gateway kopen (=router+modem)
Via google kun je vast wel aan de vpi/vci waardes etc komen om hem in te stellen.
Met behulp van een goed merk (oa Linksys) moet dit goed werken.

Heb je de linksys wel goed ingesteld?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Vermoedelijk staat je modem bridged ingesteld, je moet je linksys dus gewoon op de wan poort prikken. Als je dat gedaan hebt moet internet op beide pc's werken.

Een nieuw modem kopen zou ik niet te snel doen, je krijgt dan mogelijk problemen met je telefonie ( als je gewoon scarlet one hebt iig ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

Anoniem: 62733 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:10:
Ik heb er een router (linksys ) achter gezet en via draad (dat moet namelijk altijd werken ) geprobeerd te delen,

Dat lukte want op pc 2 moest ik opeens het wachtwoord invoeren en de gebruikersnaam en ik had internet. Alleen pc 1 had geen internet meer...
Nee het lukte dus niet.
Een router moet dus voor de internet configuratie zorgen. Nu moet je precies hetzelfde doen, wachtwoord en gebruikersnaam.

Dus je hebt bij het internet delen iets verkeerds gedaan.
Pak de handleiding opnieuw, sluit de boel nu correct aan. Vul de juiste gegevens in en probeer het nog eens.

edit:
Daarnaast mis ik nog wat gegevens in je post?
Welk modem van scarlet heb je? (welk type is het oranje modem dan? niet iedereen heeft hier scarlet)
Welke router heb je nou exact gekocht?? Linksys verkoopt tientallen producten.
Hoe heb je de boel nu aangesloten? Welke instellingen heb je gedaan?
Welke kabels heb je waar in gestoken?
Waar moet je het wachtwoord en gebruikersnaam invullen?

edit2: ohja, mocht scarlet nog software meeleveren om het internet aan de praat te krijgen. Gebruik deze niet.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 10-12-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldmo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-03-2009
Ik heb ook een Scarlet aansluiting en het enige wat ik heb gedaan is na de router di je van Scarlet krijgt heb ik een hub/switch plaatsen.
Momenteel heb ik 3 pc met de mogelijkheid om gebruik te maken van het internet.

Groeten Ronald

[ Voor 10% gewijzigd door Ronaldmo op 25-03-2009 20:34 ]

Pagina: 1