DVD speler verticaal zonder "tray"

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik ben bezig mijn nieuw bureau in elkaar te zetten van begin tot eind. Nu ga ik de decluttered.com techniek gebruiken samen met externe spullen zoals de Belkin USB in-desk oplossing. Deze oplossingen zouden me erg op weg helpen behalve dat ik nog één ding moet zien weg te werken, de DVD speler.

Hetgeen ik in gedachte had was een "autoradio cd speler"-achtige dvd-speler waarbij er geen lade meer naar buiten schuift maar de dvd via een motortje naar buiten wordt geduwd uit een sleuf en hier ook ingeduwd kan worden. Dat zou zeer mooi staan als ik deze verticaal kan inbouwen in het bureau waardoor je in feite een DVD maar recht op (wel goed om 8)7 ) in de DVD drive hoeft te stoppen.

Ik had verwacht deze oplossing snel te kunnen vinden omdat de techniek eigenlijk in iedere nieuwe autoradio gebruikt wordt maar ben helaas nog niets tegengekomen. Bestaan dit soort oplossingen voor de PC en zouden deze ook verticaal te gebruiken zijn?

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Zoek eens op "slot loading"

Smiling as the shit comes down...

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 18:53

racoon

mooowwww

pioneer DVD-120S is er een

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Bedankt, "slot in" en "slot loading" geeft al meer resultaten en mogelijkheden. Zo heb ik deze (trage) NEC slot-in DVD speler gevonden. De vraag blijft echter of dit soort apparaten problemen geven als je ze niet alleen verticaal gebruikt, maar ook nog eens met de slot-in kant bovenop i.p.v. de zijkant. Hier worden geldige opmerkingen gemaakt dat ook de x360 verticaal geplaatst kan worden en er zijn ook externe DVD drives die rechtop staan, maar allemaal met de ingang aan de voorkant, niet bovenop...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

DJMurtz schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:06:
Bedankt, "slot in" en "slot loading" geeft al meer resultaten en mogelijkheden. Zo heb ik deze (trage) NEC slot-in DVD speler gevonden. De vraag blijft echter of dit soort apparaten problemen geven als je ze niet alleen verticaal gebruikt, maar ook nog eens met de slot-in kant bovenop i.p.v. de zijkant. Hier worden geldige opmerkingen gemaakt dat ook de x360 verticaal geplaatst kan worden en er zijn ook externe DVD drives die rechtop staan, maar allemaal met de ingang aan de voorkant, niet bovenop...
Waar je het slot heen richt doet er niet toe bij Slotloading drives. Ze vreten de disc op door hem zelf naar binnen te zuigen en op de plek te leggen.
Trayloading drives zijn in dat opzicht gevoeliger. Daarbij ligt de disc los op de tray tot het moment dat de hele assembly binnen is. Op dat punt wordt er verwacht dat de disc dan ruw weg op de goede plek ligt zodat de motor omhoog kan.

Ik heb een Nintendo Wii (zo'n gameconsole met slotloader) ook wel eens op z'n achterkant en tegen een wand aan gehad, geen probleem.

edit: Oh, en er was ooit een mac die voor zover ik weet de discs toploadde dmv een slotload.

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 09-12-2008 20:25 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?