Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een nieuwe pc in elkaar gezet bestaande uit het volgende:

Asus M2N-XE
AMD 5200+
2GB Corsair DDR2-677 geheugen
Nvidia 7600GT ( Geleend van mijn stage ) komt later een HD3850 in.
Samsung Spinpoint F1 320GB HDD ( Sata of course )
Coolermaster M520 voeding
Samsung IDE brander

Alles dus in elkaar gezet, en de pc ging meteen aan. Alles draait, en ik heb ook beeld. Hij komt alleen niet verder dan de post. Soms kan je ook nog op 'del' drukken voor het bios, maar dan komt de volgende melding:

[Moederbord naam enz]

Found 1 HDD Samsung Spinpoint....ok
Found 1 DvD player.....ok
Found 2GB DDR 667 RAM....ok

Found 1 mouse and 1 keyboard on USB...ok.

Daarna loopt hij vast. Het lijkt erop dat hij dus na ongeveer twintig seconden vast loopt.

Ik vermoed dat een van de twee geheugen modules niet helemaal lekker is, maar het kan natuurlijk ook het moederbord zijn. Alles zit verder goed, en draait ook goed.

Wel hoor ik een piep aan het begin. Dat gaat zo Aanknop >> Gaat aan >> Alles gaat draaien >> een korte piep >> en gaat dan verder met bootn en crash dan. De HDD en de DvD brander hoor je wel dat hij die vindt en daar opzoek is naar een OS.

Ik ga vanavond even testen. Mijn gevoel zegt namelijk dat het best simpel op te lossen is :).

Alvast Bedankt,

Eldariel.

Edit: Ik heb dus vanavond getest, en mijn HDD, DvD brander, en RAM zijn allemaal goed. Een BIOS reset helpt ook niet. Toch maar het moederbord denk ik zo..?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07 08:04
ik stem op de voeding ^ ^. om in de bios te komen is 250 watt voeding genoeg (aka ff lenen)? andere voeding kan je zo erin pluggen zonder de andere eruit te halen. (volgens mij werkt een 20 pins gewoon op een 24 bordje om in bios te komen. maar hang me er niet aan ;) )

probeer ook ff de voeding uit te zetten en dan de pc aanknop 5 + sec indrukken om te ontladen. dan de voeding weer aan. wie weet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Ziasod op 09-12-2008 19:29 . Reden: I r edit lubber ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ik heb een 520 wat Coolermaster voeding. Dus dat lijkt mij ruim zat :P Alle aansluitingen zitten er ook in, en op een andere pc doet hij het wel :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een rare vraag misschien maar is er al een besturingsysteem geìnstalleerd? Zou het niet zo kunnen zijn dat het systeem simpelweg blijft hangen omdat er niets meer te laden is? Heb je geprobeerd op te starten met een windows of linux schijfje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:07:
Even een rare vraag misschien maar is er al een besturingsysteem geìnstalleerd? Zou het niet zo kunnen zijn dat het systeem simpelweg blijft hangen omdat er niets meer te laden is? Heb je geprobeerd op te starten met een windows of linux schijfje?
Ja met een Windows schijf doet hij niks, en met een Linux Cd bijvoorbeeld ook niets. Is dan toch echt mijn moederbord kapot? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door en dan zou je het moeten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07 08:04
Coolermaster "voieding" kan ook kapot gaan zelfs als die 1000 watt is. Dit zijn geen server voedings met exclusiefe werking verklaring ofzo. voor de consument telt toch vaak de prijs en standaard vervanging garantie indien deze kapot gaan.

Ik bedoelde eigenlijk dat deze makkelijker te controleren is dan de moederbord. Dus eigenlijk een goede reden heeft op voorrang bij deffecten O-)

[ Voor 23% gewijzigd door Ziasod op 10-12-2008 01:12 . Reden: I r edit lubber ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ziasod schreef op woensdag 10 december 2008 @ 01:09:
Coolermaster "voieding" kan ook kapot gaan zelfs als die 1000 watt is. Dit zijn geen server voedings met exclusiefe werking verklaring ofzo. voor de consument telt toch vaak de prijs en standaard vervanging garantie indien deze kapot gaan.

Ik bedoelde eigenlijk dat deze makkelijker te controleren is dan de moederbord. Dus eigenlijk een goede reden heeft op voorrang bij deffecten O-)
Ik typ soms iets te snel :). Het is inmiddels aangepast.

Update: Ik heb hem uit mijn kast getest, en daar doet hij het wél goed. Dus het ligt of aan de voeding, of misschien aan de afstands pinnentjes? Kan dat eigenlijk? De rest is uitgesloten :).

• Iekozz
Het is inmiddels opgelost :)

Ik had de afstand pinnentjes niet goed geplaatst. Dat was trouwens ook de fout met mijn vorige pc :P ( 3 dagen lang hoofdpijn over wat het nou was :P )

Pagina: 1