Hallo allemaal,
Ik heb gisteren een nieuwe pc in elkaar gezet bestaande uit het volgende:
Asus M2N-XE
AMD 5200+
2GB Corsair DDR2-677 geheugen
Nvidia 7600GT ( Geleend van mijn stage ) komt later een HD3850 in.
Samsung Spinpoint F1 320GB HDD ( Sata of course )
Coolermaster M520 voeding
Samsung IDE brander
Alles dus in elkaar gezet, en de pc ging meteen aan. Alles draait, en ik heb ook beeld. Hij komt alleen niet verder dan de post. Soms kan je ook nog op 'del' drukken voor het bios, maar dan komt de volgende melding:
[Moederbord naam enz]
Found 1 HDD Samsung Spinpoint....ok
Found 1 DvD player.....ok
Found 2GB DDR 667 RAM....ok
Found 1 mouse and 1 keyboard on USB...ok.
Daarna loopt hij vast. Het lijkt erop dat hij dus na ongeveer twintig seconden vast loopt.
Ik vermoed dat een van de twee geheugen modules niet helemaal lekker is, maar het kan natuurlijk ook het moederbord zijn. Alles zit verder goed, en draait ook goed.
Wel hoor ik een piep aan het begin. Dat gaat zo Aanknop >> Gaat aan >> Alles gaat draaien >> een korte piep >> en gaat dan verder met bootn en crash dan. De HDD en de DvD brander hoor je wel dat hij die vindt en daar opzoek is naar een OS.
Ik ga vanavond even testen. Mijn gevoel zegt namelijk dat het best simpel op te lossen is
.
Alvast Bedankt,
Eldariel.
Edit: Ik heb dus vanavond getest, en mijn HDD, DvD brander, en RAM zijn allemaal goed. Een BIOS reset helpt ook niet. Toch maar het moederbord denk ik zo..?
Ik heb gisteren een nieuwe pc in elkaar gezet bestaande uit het volgende:
Asus M2N-XE
AMD 5200+
2GB Corsair DDR2-677 geheugen
Nvidia 7600GT ( Geleend van mijn stage ) komt later een HD3850 in.
Samsung Spinpoint F1 320GB HDD ( Sata of course )
Coolermaster M520 voeding
Samsung IDE brander
Alles dus in elkaar gezet, en de pc ging meteen aan. Alles draait, en ik heb ook beeld. Hij komt alleen niet verder dan de post. Soms kan je ook nog op 'del' drukken voor het bios, maar dan komt de volgende melding:
[Moederbord naam enz]
Found 1 HDD Samsung Spinpoint....ok
Found 1 DvD player.....ok
Found 2GB DDR 667 RAM....ok
Found 1 mouse and 1 keyboard on USB...ok.
Daarna loopt hij vast. Het lijkt erop dat hij dus na ongeveer twintig seconden vast loopt.
Ik vermoed dat een van de twee geheugen modules niet helemaal lekker is, maar het kan natuurlijk ook het moederbord zijn. Alles zit verder goed, en draait ook goed.
Wel hoor ik een piep aan het begin. Dat gaat zo Aanknop >> Gaat aan >> Alles gaat draaien >> een korte piep >> en gaat dan verder met bootn en crash dan. De HDD en de DvD brander hoor je wel dat hij die vindt en daar opzoek is naar een OS.
Ik ga vanavond even testen. Mijn gevoel zegt namelijk dat het best simpel op te lossen is
Alvast Bedankt,
Eldariel.
Edit: Ik heb dus vanavond getest, en mijn HDD, DvD brander, en RAM zijn allemaal goed. Een BIOS reset helpt ook niet. Toch maar het moederbord denk ik zo..?
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell