Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 12:50
Zojuist heb ik bericht gehad van Simyo dat mijn bestaande nummer bij Vodafone per 2 maart 2009 wordt overgezet.

Mijn abonnement bij Vodafone wordt per 31 januari 2009 beëindigd, ik had dus verwacht dat de nummer portering vanaf die datum dan ook zou plaatsvinden, met hooguit twee weken speling.

Navraag bij Vodafone leert mij dat Vodafone wettelijk verplicht zou zijn om mijn nummer minimaal 3 maanden na de aanvraag voor portering vast te houden. Is dit werkelijk zo? Mag Vodafone mijn nummer niet eerder weggeven of wil men mijn nummer niet eerder weggeven?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:58
Nee, ze moeten het vasthouden zodat jij het nummer kan porteren naar een andere provider. Daarvoor heb je dus drie maanden de tijd. Het lijkt mij dat hier ergens een interpretatiefout is gemaakt.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
Je hebt een 3 maanden opzegtermijn, als jij op 2 December opgezegd heb is je telefoonnummer pas beschikbaar vanaf 2 Maart.

• tm030614
Icey schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:19:
Je hebt een 3 maanden opzegtermijn, als jij op 2 December opgezegd heb is je telefoonnummer pas beschikbaar vanaf 2 Maart.
Voor de verduidelijking, ik heb ruim 3 maanden van te voren opgezegd.

Van Vodafone de bevestiging dat mijn abbo per 31 januari 2009 wordt beëindigd (vanaf die datum kan ik dus niet meer bellen).

Dus lijkt mij dat mijn nummer toch gewoon per 31 januari 2009 overgezet kan worden en niet vervolgens nog 2 maanden vast gehouden wordt omdat de portering pas op 2 december 2008 is aangevraagd?

Voor het porteren van je nummer hoef je toch niet drie maanden vooraf dit aan te vragen zodat je op tijd kunt porteren? Dat lijkt me namelijk best krom...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
Dus je hebt Vodafone op 31 Oktober opgezegd? In dat geval zou ik even bellen, in eerste instantie dus met je ouder provider (Vodafone), die kunnen de reden hiervoor waarschijnlijk zo opzoeken in het systeem.

• tm030614
Icey schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:49:
Dus je hebt Vodafone op 31 Oktober opgezegd? In dat geval zou ik even bellen, in eerste instantie dus met je ouder provider (Vodafone), die kunnen de reden hiervoor waarschijnlijk zo opzoeken in het systeem.
Ja, voor 31 oktober zelfs. Heb een klacht ingediend en na veel pijn en moeite, tot op management niveau, is Vodafone uiteindelijk overstag gegaan. E.e.a. ging echter niet op echt vriendelijke wijze.

Heb, voordat ik de TS opende, al met Vodafone gesproken. Deze gaven dus als reden dat mijn abbo wel op 31 januari wordt beëindigd maar dat zij dus mijn nummer tot 2 maart 2009 vasthouden 'omdat wij dit wettelijk verplicht zijn'. Na 31 januari 2009 betaal ik dus ook géén abbo kosten meer.

Heb het gesprek zelfs ogenomen, in verband met m'n zeer slechte ervaring met Vodafone. En zojuist even nogmaals geluisterd en ze zegt het letterlijk.

Edit: Nogmaals gebeld, andere medewerker (wel verstand van zaken). Fout licht, denk hij bij Simyo. Ik mag namelijk per 31 januari 2009 gewoon mijn nummer meenemen. Alleen volgens de medewerker is er door KPN (Simyo) aangegeven dat het nummer pas op 2 maart 2009 overgezet moet/kan worden. Simyo heeft dus een opzegtermijn erbij gerekend van 3 maanden terwijl dat dus niet nodig was.

[ Voor 19% gewijzigd door tm030614 op 09-12-2008 20:02 ]

Pagina: 1