Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste ondernemers van Tweakers (ik neem aan dat die hier wel zitten). Ik heb vandaag een brief van de KvK gehad, bijdrage 2009. Een aantal dingen vallen me op:

- BTW over de bijdrage heen (nog nooit gezien)
- bijdrage is flink omhoog (factoor 2-3 of zoiets volgensmij)
- bijdrage niet gespecificeerd zoals vorig jaar (en wellicht ook jaren daarvoor, kan ik zo snel even niet natrekken)
- gestuurd naar adres mijn bedrijfsnaam 't.a.v. de administratie' (komt wat onlogisch en raar over)
- nieuw bankrekeningnummer?
- rekening op naam van 'Kantoor voor Klanten BVBA' in Antwerpen
- bovenaan de brief staat het adres van 'Kantoor voor Klanten' in Den Haag met een 0900-nummer (wat ik niet ga bellen overigens)
- en volgensmij komt de rekening altijd in januari, maar ik kan me vergissen

Kortom, ik vertrouw dit voor geen meter. Meerdere die dit hebben ontvangen en hetzelfde dachten als mij?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 19:03 ]

Verwijderd

Google is je vriend!

http://www.noordhollandsd..._van_Kantoor_voor_Klanten
Koog aan de zaan -
Een staaltje brutale oplichting waar een argeloze ondernemer makkelijk intrapt. Zo omschrijft Koger G. Hooreman de praktijken van Kantoor voor Klanten. Van dit Haagse bedrijf heeft hij valse rekeningen binnengekregen.
http://www.kvk.nl/overdek...valsefacturen/default.asp
Veelgestelde vragen en antwoorden over de valse factuur KvK.

Ik heb zo’n valse factuur ontvangen, wat moet ik nu doen?
De Kamer van Koophandel, het Steunpunt Acquisitiefraude en MKB Nederland raden u ten zeerste aan niet in te gaan op het aanbod van KvKHandelsregister.nl

Ik heb zo’n valse factuur ontvangen en betaald. Wat moet ik nu doen?
Heeft u een valse factuur ontvangen en deze reeds betaald dan adviseren wij u hiervan melding te maken bij het Steunpunt Acquisitiefraude (SAF), u kunt deze misleiding melden via de website van SAF www.fraudemeldpunt.nl, loket meldingen.

Sinds 9 december circa 12.00 uur is de bankrekening van het betreffende bedrijf geblokkeerd en kan er geen geld meer op deze rekening worden gestort. Voor meer informatie over eventueel gedane betaling voor of na blokkering van dit rekeningnummer, verzoeken wij u contact op te nemen met uw bank.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 19:04 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het is onlangs in het nieuws geweest dat er nepfacturen zijn verzonden: http://www.kvk.nl/Nieuws/valsefacturenkvkinomloop.asp

Verwijderd

Topicstarter
Oh, stom dat ik ook niet even op Google kijk. Niets nieuws dus.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17

Onbekend

...

Let ook op de de laatste regels van de nepfactuur:

"Dit is geen factuur maar een aanbod. Wanneer u gebruik maakt van dit aanbod, zal uw betaling als een opdrachtbevestiging worden beschouwd en gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden."

Slim bedacht. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of slecht gejat, dit gebeurt veel vaker alleen dan voor telefoongids of gouden gids vermeldingen. Zelfde idee, ander jasje. Google maar eens op TG-Online.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Ik begrijp eigenlijk niet dat mensen hierin tuinen. Dat logo is toch heel anders? Niemand heeft toch ooit van de site 'KVKHandelsregister' gehoord? Mensen zijn echt onvoldoende oplettend. Ik betaal nooit een factuur tenzij ik echt 100% zeker weet dat het betrekking heeft op iets dat ik 100% zeker kan traceren en verifiëren.

Verwijderd

Staat ook een heel topic op trosradar forum die zijn er al wat dieper ingedoken
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:02:
Beste ondernemers van Tweakers (ik neem aan dat die hier wel zitten). Ik heb vandaag een brief van de KvK gehad, bijdrage 2009. Een aantal dingen vallen me op:

- BTW over de bijdrage heen (nog nooit gezien)
- bijdrage is flink omhoog (factoor 2-3 of zoiets volgensmij)
- bijdrage niet gespecificeerd zoals vorig jaar (en wellicht ook jaren daarvoor, kan ik zo snel even niet natrekken)
- gestuurd naar adres mijn bedrijfsnaam 't.a.v. de administratie' (komt wat onlogisch en raar over)
- nieuw bankrekeningnummer?
- rekening op naam van 'Kantoor voor Klanten BVBA' in Antwerpen
- bovenaan de brief staat het adres van 'Kantoor voor Klanten' in Den Haag met een 0900-nummer (wat ik niet ga bellen overigens)
- en volgensmij komt de rekening altijd in januari, maar ik kan me vergissen

Kortom, ik vertrouw dit voor geen meter. Meerdere die dit hebben ontvangen en hetzelfde dachten als mij?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 07:30 ]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb 'm ook gehad.
Lijkt inderdaad verdacht veel op de originele kleurstelling van de ECHTE KvK.
Maar er staat duidelijk op de factuur:

"...Uw registratie bij de Kamer van Koophandel is gescheiden van onze dienstverlening..."
en
"...Dit is geen factuur maar een aanbod"
Dus tja, gewoon een kwestie van lezen. }:|
Maar desalniettemin, twijfelachtig en ongetwijfeld bedoeld om haastige (niet goed lezende) ondernemers te verleiden te betalen voor iets vaags.

Dit vodje kan dus weer in de oud papier container. :w

Mooie Plaatjes   

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wij kregen vandaag al een mail van het KvK over de brief. Wel netjes van ze.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:06
Ik kreeg de brief gister ook, en vandaag ook het mailtje van de KvK.

Ik vond de brief maar vreemd en heb em ook helemaal doorgelezen, waardoor ik tot de conclusie kwam dat ik er maar even goed naar moest kijken. Ze gebruiken wel dezelfde stijl, maar de jaarlijkse kvk rekeningen zijn volgens mij op gelig papier gedrukt.
En dat "het is geen factuur maar een aanbod" en überhaupt de veel hogere kosten dan normaal (150 tegenover 40). Ik kreeg het idee dat de KvK er op een hele slechte manier een nieuwe initiatief door heen probeerden te douwen, waar ik niet aan mee hoefde te doen.

Ik was er dus niet ingetuind, maar vreemd genoeg was het ook niet bij me opgekomen dat het überhaupt wel eens niet van de KvK kon komen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 01:41:
Ik begrijp eigenlijk niet dat mensen hierin tuinen. Dat logo is toch heel anders?
Hoeveel ondernemers kunnen volgens jou het KvK-logo natekenen? Ik denk zo ongeveer nul, op misschien een paar grafici na. Mensen kennen logo's die ze weinig zien, niet uit hun hoofd.
Niemand heeft toch ooit van de site 'KVKHandelsregister' gehoord?
Maar iedereen kent wel het KvK handelsregister.

Natuurlijk moeten ondernemers goed opletten maar je gaat er wel héél makkelijk aan voorbij dat dit pure misleiding is. Niet voor niets is de betreffende bankrekening binnen een dag afgesloten door de bank.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 13:53

job

Grappig (lees: sneu) eigenlijk het verhaal op KVKHandelsregister.nl over de aanbieding die perongeluk geformuleerd is als factuur.
Over Kantoor voor Klanten
Kantoor voor Klanten BVBA begrijpt dat er nogal wat vragen zijn ontstaan naar aanleiding van onze aanbieding, verstuurd op 8 december 2008. Graag willen wij hier een reactie op geven:

De volgende ondernemingen gebruiken de afkorting KvK in hun bedrijfsnaam:

- K.V.K. (Korfbalvereniging Kapelle)
- K.V.K. Holding B.V.
- KVK KEMPISCHE VERZEKERINGSKRING
- KVK Kinderen voor Kinderen
- KVK Kennis voor Klimaat
- KVK KOEPEL VAN VLAAMSE KRINGLOOP CENTRA
- Kampeervereniging K.V.K. Katwijk
- KVKB Klaverjasvereniging "Klaver Boer"
blablablablaa
Echt te debiel natuurlijk en hier moeten ze zeker niet mee wegkomen.
De naam lijkt erop, de kleurstelling van de rekening, logo is op het echte logo gebaseerd. De zinconstructies/woordgebruik.

Gewoon rekeningen blokkeren. Rekeningen van kvkhandelsregister, de directie, en van het moederbedrijf.

• !null
Het is gewoon zo illegaal als wat. Ik ging even opzoeken of het nou nog een echt bedrijf was dat er achter zit of niet. Maar ze hebben een 9 cijferig kvk-nummer :/ , ze komen er dus ook helemaal niet in voor. Dus gewoon foute boel.

Wanneer ze ook nog eens een echt bedrijf waren had je alleen kunnen zeuren over de huisstijl die er bewust op lijkt etc, was het moeilijker geweest. Daar staat tegenover dat het nu moeilijker zal zijn om het na te gaan, er is geen persoon bekend vanwege ontbreken kvk registratie. Die rekening is misschien gekaapt, of op naam van iemand anders opgezet. En dan snel het geld wegsluizen naar het oostblok oid.

Edit: Het lijken wel Nederlanders en/of Belgen te zijn trouwens. Ik ging even zoeken op Kantoor voor Klantenservice, ook een bedrijf in Den Haag (die WEL in de echte KvK staat), kwam ik meteen bij het TROS rader forum uit, met uitgebreid verhaal erover. Van die semi-legale praktijken dus.

[ Voor 18% gewijzigd door !null op 10-12-2008 12:36 ]

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Zojuist hebben wij hier een melding van de "echte"KvK (kamer van koophandel) over dit bericht gehad

Zie
Valse facturen KvK in omloop

Duizenden ondernemers dreigen het slachtoffer te worden van een organisatie die zich door middel van nagebootst huisstijlgebruik voordoet als de Kamer van Koophandel. Er zijn facturen in omloop, die bijna identiek zijn aan de factuur die ondernemers jaarlijks in januari van de Kamer van Koophandel ontvangen in verband met de jaarlijkse bijdrage. De facturen die nu in omloop zijn, zijn echter niet afkomstig van de Kamer van Koophandel. Ondernemers kunnen een voorbeeld van de valse factuur bekijken op
[/quote]
[quote]

En als het goed is wordt er actie ondernomen tegen het mallefiede bedrijfje.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

GreenSky schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:30:
Het is gewoon zo illegaal als wat. Ik ging even opzoeken of het nou nog een echt bedrijf was dat er achter zit of niet. Maar ze hebben een 9 cijferig kvk-nummer :/ , ze komen er dus ook helemaal niet in voor. Dus gewoon foute boel.
Het is dan ook een Belgisch bedrijf, gevestigd in Antwerpen met als rechtsvorm BVBA.

Professionele website nodig?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:06

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hun rekening is al geblokkeerd, website wordt nog aan gewerkt. Telnr is ook uit de lucht gehaald. Het lijkt er op dat er slechts 1 succesvolle betaling op de rekening is gestort. Verder is er een advocaat op gezet. Een maal raden waar ik werk :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 13:53

job

Ook interessant om te lezen: http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2802778&;

Ook grappig om de quote op de site van enliven.nl te zien.
Geachte bezoeker,

Naar aanleiding van een aanbiedingsbrief die is rond gestuurd naar ondernemend Nederland door kvkhandelsregister.nl, welke haar hosting heeft ondergebracht bij Enliven, zijn wij bezig om stappen te ondernemen om deze website zo spoedig mogelijk uit de lucht te halen. Wij hebben inmiddels contacten met MKB Nederland en verwachten op korte termijn meer nieuws te kunnen melden.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Lambooij
Enliven.nl
Echt veel haast hebben ze niet om de site offline te halen :O
Oftewel, gelul.

• !null
curry684 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:35:
[...]

Het is dan ook een Belgisch bedrijf, gevestigd in Antwerpen met als rechtsvorm BVBA.
Zie mijn edit, een ander bijna gelijknamig bedrijf in Den Haag heeft er dus ook mee te maken. Maar de bedrijfsgegevens op hun site kloppen niet (dat is iig iets illegaals volgens mij)
sh4d0wman schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:35:
Hun rekening is al geblokkeerd, website wordt nog aan gewerkt. Telnr is ook uit de lucht gehaald. Het lijkt er op dat er slechts 1 succesvolle betaling op de rekening is gestort. Verder is er een advocaat op gezet. Een maal raden waar ik werk :P
Kantoor voor Kl... eh Kamer van Koophandel?
Maarre, dat zal 1 succesvolle betaling zijn waar je van gehoord hebt, en veel meer waar je niet van gehoord hebt. Lijkt me even goed geen hele grote schade, het window is toch kort geweest.
Maarja, wel 1,4 miljoen brieven las ik. Stel dat een halve procent er in is gestapt...

• !null
job schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:36:
Ook interessant om te lezen: http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2802778&;

Ook grappig om de quote op de site van enliven.nl te zien.

[...]

Echt veel haast hebben ze niet om de site offline te halen :O
Oftewel, gelul.
Haha, is gewoon letterlijk hetzelfde figuur. Dat adres komt me bekend voor:
Warnaarslaan 33, 2496RA 's-Gravenhage
En dan heb je ook nog eens z'n naam. Ik zou mezelf niet zo publiekelijk bekend willen maken.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 21:34

Mach

[END]Avengers

Overigens een flinke kostenpost voor de oplichters. 1,4 miljoen facturen (per post) versturen......

DUGG

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:04
Heb er nog geen een binnen gehad, maar was afgelopen week toch al een paar keer op het nieuws?

• !null
Mach schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:54:
Overigens een flinke kostenpost voor de oplichters. 1,4 miljoen facturen (per post) versturen......
Die kosten zijn vast gemaakt op een bedrijfje wat straks alweer van de aardbodem verdwenen is.. zoiets gok ik.

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Heb deze ook ontvangen en had hem zonder na te denken betaald als ik de e-mail niet had ontvangen.

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
Voor de duidelijkheid: ik vind dit soort praktijken zeer verwerpelijk en ik juich het toe als alle betrokken instanties alle rechtsmiddelen instellen om dit aan te pakken.

Feit blijft wel dat de factuur/aanbieding verder wel goed in elkaar zit. Jammer dat ze ongetwijfeld inbreuk plegen op rechten van de kvk (briefpapier lijkt er wel verdomd veel op), maar als je goed leest (daar ontbreekt het nou eenmaal aan bij veel ondernemers) tuin je er gewoon niet in. Ze leveren daadwerkelijk een dienst en daar betaal je voor.

• !null
Stephan4kant schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:32:
Voor de duidelijkheid: ik vind dit soort praktijken zeer verwerpelijk en ik juich het toe als alle betrokken instanties alle rechtsmiddelen instellen om dit aan te pakken.

Feit blijft wel dat de factuur/aanbieding verder wel goed in elkaar zit. Jammer dat ze ongetwijfeld inbreuk plegen op rechten van de kvk (briefpapier lijkt er wel verdomd veel op), maar als je goed leest (daar ontbreekt het nou eenmaal aan bij veel ondernemers) tuin je er gewoon niet in. Ze leveren daadwerkelijk een dienst en daar betaal je voor.
Ben ik wel met je eens. Als je er ingetuind bent moet je beter nadenken, de jaarlijkse KvK kosten zijn iets van 40 euro. Verder is er van alles vreemds aan die brief. Vond het maar raar, en heb verder gelezen.

Maar ze hebben ook foute bedrijfsgegevens op hun site staan. En dat met die huisstijl kopie (wat natuurlijk nog door een rechter uitgesproken moet worden) doen ze dus echt wel wat illegaals.

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Leuk en aardig maar dit is natuurlijk pure oplichting, ze hebben niet voor niets dat rekeningnummer geblokkeerd.

• curry684

curry684

kraaitje schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:21:
Heb deze ook ontvangen en had hem zonder na te denken betaald als ik de e-mail niet had ontvangen.
Doe mij even je kvknummer zodat ik je adresgegevens kan opzoeken.

Lui die zonder te lezen of na te denken zomaar alles betalen - altijd fijn :z

• StephanVierkant
GreenSky schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:40:
[...]
Maar ze hebben ook foute bedrijfsgegevens op hun site staan. En dat met die huisstijl kopie (wat natuurlijk nog door een rechter uitgesproken moet worden) doen ze dus echt wel wat illegaals.
Dat er 'wat illegaals' gedaan wordt, maakt het nog geen oplichting of 'valse facturen'. Derden kunnen in beginsel geen rechten ontlenen aan het feit dat KVKhandelsregister inbreuk maakt op het merkenrecht van de Kamer van Koophandel (détournement de pouvoir).

• !null
Daar zul je helaas wel gelijk in hebben. Ik had al geconcludeerd dat het juridisch moeilijk zal liggen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
GreenSky schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:49:
Daar zul je helaas wel gelijk in hebben. Ik had al geconcludeerd dat het juridisch moeilijk zal liggen.
Valse faktuur is het niet, t bestaat gewoon, en ze vermelden alles gewoon netjes.....
in de kleine letters

Verder is er ZOVEEL gelijkenis met kvk.nl dat t wel onder misleiding kan vallen, en mogelijk schending van hun logo enz, maar in hoeverre dat dan weer juridisch geregeld is is een 2e.

Verder kunnen hun ook weer kvk terugpakken, 'valse fakturen' is ook onterecht, dat kan als smaad gezien worden. Misleidend zijn ze wel, vals niet (immers, an-sich voldoet de faktuur afaik gewoon aan de eisen, en bieden hun een dienst aan die je kan betalen)

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 10-12-2008 21:04 ]

• curry684

curry684

Stephan4kant schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:08:
[...]

Dat er 'wat illegaals' gedaan wordt, maakt het nog geen oplichting of 'valse facturen'. Derden kunnen in beginsel geen rechten ontlenen aan het feit dat KVKhandelsregister inbreuk maakt op het merkenrecht van de Kamer van Koophandel (détournement de pouvoir).
Het een volgt wel uit het ander - zodra de rechter stelt dat KVKhandelsregister opzettelijk de huisstijl van KvK heeft geschonden met de intentie om misbruik te maken van de naam en de gelegenheid tot het sturen van periodieke facturen hebben 1.4 miljoen bedrijven in Nederland jurisprudentie op zak voor een civielrechtelijke zaak wegens oplichting.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vuile smeerkezen zijn 't :( Ook ik mocht er vandaag 1 ontvangen...
Dit is pure phishing, the snail mail way. Als iemand op de hoogte is van een actie hiertegen dan hoor ik het graag want dan sluit ik me graag aan bij deze groep om deze oplichters aan te laten pakken.

Bah :r :r :r :(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AXZwqlQjJdnbW2pgd1AlluAa/thumb.jpg

Alleen al de "LET OP A.U.B.! Ons nieuwe bankreknr. is <blah>" is puur om mensen die anders gekke dingen zouden gaan denken omdat de rekeningnummers niet overeen komen toch nog even er van te verzekeren dat het wel écht de "kvk" is. Als dit geen oplichterij is weet ik het ook niet meer.
De KvK kreeg aanwijzingen dat er een tweede golf van wederom honderdduizenden valse facturen klaarstond bij een verzendhuis. Daarop heeft de Kamer van Koophandel vanavond, samen met het Steunpunt Acquisitiefraude, via juridische stappen deze verzending weten te stoppen. De KvK acht het echter niet uitgesloten dat de organisatie via andere kanalen een nieuwe golf van valse facturen alsnog zal verspreiden, en roept ondernemers op de komende weken extra waakzaam te zijn.
En aldus geschiedde... :r :(

Ik ben iig nu onderweg een melding te doen bij http://www.fraudemeldpunt.nl/.

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 12-12-2008 14:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Dix0r
  • Laatst online: 13:26
Sandd werkt er ook vrolijk aan mee:

http://www.spitsnieuws.nl...ntslagen_na_proactie.html

• !null
... sprakeloos ..

Edit: En trouwens, wie heeft die brieven gedrukt? Die verdient ook wel een rechtszaak voor het meewerken aan fraude. Zal wel niet zo lopen uiteraard, maar dat betreffende printbedrijf verdient ook wel een negatieve reputatie.

[ Voor 30% gewijzigd door !null op 12-12-2008 15:05 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik vrees dat het sowieso bij een 'tik op de vingers' blijft...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• StephanVierkant
GreenSky schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:00:
[...]

... sprakeloos ..

Edit: En trouwens, wie heeft die brieven gedrukt? Die verdient ook wel een rechtszaak voor het meewerken aan fraude. Zal wel niet zo lopen uiteraard, maar dat betreffende printbedrijf verdient ook wel een negatieve reputatie.
Op zich terecht. Die postcode speelt hier voor rechter.
"Uit naam van de Kamer van Koophandel." Laten we de feiten wel even nauwkeurig bekijken: nergens op de 'factuur' staat de naam van de Koophandel als afzender/begunstigde.

[ Voor 4% gewijzigd door StephanVierkant op 12-12-2008 15:12 ]

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-11 22:21
Het is te belachelijk dat Sandd eerlijke mensen ontslaat en zelf actief meewerkt aan het uitvoeren van dit soort fraude.
Ik heb een mail gestuurd naar info@sandd.nl om mijn ongenoegen over het het ontslag van die beste man kenbaar te maken.

• dyna18
Hier een interview met die beste man:
http://www.ad.nl/binnenla...voor_alerte_bezorger.html

• !null
Stephan4kant schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:12:
[...]

Op zich terecht. Die postcode speelt hier voor rechter.
"Uit naam van de Kamer van Koophandel." Laten we de feiten wel even nauwkeurig bekijken: nergens op de 'factuur' staat de naam van de Koophandel als afzender/begunstigde.
Ja, maar dat is het slechte van de maatschappij tegenwoordig, die punctualiteit. Alsof we allemaal ambtenaren worden, en we vergeten dat regels en wetten een middel zijn en niet het doel.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GreenSky schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:39:
Ja, maar dat is het slechte van de maatschappij tegenwoordig, die punctualiteit. Alsof we allemaal ambtenaren worden, en we vergeten dat regels en wetten een middel zijn en niet het doel.
Het probleem zit hem erin dat de postbode dit op eigen houtje heeft gedaan. Maar goede bedoelingen alleen zijn niet genoeg. Wat nu als het een streng-religieuze postbode is die een sticker op elke envelop doet die hij als goddeloze inhoud ziet? De postbode probeert je alleen maar te beschermen, net zoals de KvK postbode heeft gedaan. Hij had beter kunnen beginnen met naar zijn chef stappen en dit probleem moeten aankaarten.

Het heeft niets met ambtenaren of "regels zijn regels" mensen te maken. Er zijn verschillende manieren om dit soort dingen te doen, en op eigen houtje is er niet eentje van.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dix0r
Het postbedrijf beroept zich in een officiële reactie op het in de grondwet vastgelegde briefgeheim. ,,Dat bepaalt dat niemand, dus ook postverspreiders, naar de inhoud van een poststuk mag kijken.’’
Volgens mij heeft de betreffende postbode helemaal niet naar de inhoud gekeken van deze brief. Alleen al kijkend naar de afzender, en een klein onderzoek op internet kan al genoeg zijn om te vermoeden dat deze brieven puur gericht zijn op fraude.

• !null
gambieter schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:44:
[...]

Het probleem zit hem erin dat de postbode dit op eigen houtje heeft gedaan. Maar goede bedoelingen alleen zijn niet genoeg. Wat nu als het een streng-religieuze postbode is die een sticker op elke envelop doet die hij als goddeloze inhoud ziet? De postbode probeert je alleen maar te beschermen, net zoals de KvK postbode heeft gedaan. Hij had beter kunnen beginnen met naar zijn chef stappen en dit probleem moeten aankaarten.

Het heeft niets met ambtenaren of "regels zijn regels" mensen te maken. Er zijn verschillende manieren om dit soort dingen te doen, en op eigen houtje is er niet eentje van.
Hij heeft z'n chef gebeld, om het meteen aan te kaarten.

En je post is duidelijk, waar leg je de grens? Dat weet je niet, en je wil het vastleggen, dus strikte regels daarin. Maar er mag nog wel enigszins menselijk nagedacht worden voor men de regels toe past.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GreenSky schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:51:
Hij heeft z'n chef gebeld, om het meteen aan te kaarten.
Dan had hij daarna principieel kunnen weigeren, of de pers kunnen inlichten (evt anoniem).
En je post is duidelijk, waar leg je de grens? Dat weet je niet, en je wil het vastleggen, dus strikte regels daarin. Maar er mag nog wel enigszins menselijk nagedacht worden voor men de regels toe past.
Dat ben ik met je eens. Maar de postbode heeft zich niet een neutrale of betrouwbare postbezorger getoond, en ik kan me goed voorstellen dat Sannd andere verwachtingen van zijn postbodes heeft :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

orejas

Omelette du Fromage

gambieter schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:53:
[...]

Dan had hij daarna principieel kunnen weigeren, of de pers kunnen inlichten (evt anoniem).
Ha, hij weigerde principieel, werd vervolgens ontslagen en lichtte daarna de pers in van zijn ontslag. Maar dat terzijde...

Als je het mij vraagt staat Sandd in zijn recht deze man te ontslaan, waar het evenwel sjieker was geweest als ze de levering niet meer hadden uitgevoerd.

[ Voor 18% gewijzigd door orejas op 12-12-2008 16:02 ]

Stam + t

• !null
gambieter schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:53:
[...]

Hij heeft geweigerd de brieven rond te brengen, maar dat werd niet geaccepteerd. Hij moest dus de brieven gewoon rond brengen. Hierop heeft ie besloten mensen actief te waarschuwen. In mijn ogen alleen maar goeie keuzes, en hij heeft ook geluisterd naar z'n chef/manager door ze wel rond te brengen.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 14:56
dyna18 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:31:
Het is te belachelijk dat Sandd eerlijke mensen ontslaat en zelf actief meewerkt aan het uitvoeren van dit soort fraude.
Ik heb een mail gestuurd naar info@sandd.nl om mijn ongenoegen over het het ontslag van die beste man kenbaar te maken.
Ik had het in de Telegraaf gelezen en heb ook al een mailtje gestuurd naar Sandd. Dat zij willens en wetens toch nog al die brieven laten bezorgen maakt hun net zo schuldig in mijn ogen. Het zal via regels en wetten wel weer dicht getimmerd zitten, maar zoals iemand anders al zei, regels en wetten dienen een doel en zijn geen middel an sich. Moedwillig toch die brieven laten bezorgen terwijl je weet dat het niet pluis is, maakt je nogal verdacht.

Ik vind het verschrikkelijk om te lezen dat iedereen zich zo vast klampt aan de wet. Laat je logisch verstand toch eens werken! Die brieven hadden 1 doel en dat was om geld van bedrijven af te troggelen. En die postbode wist dat en die heeft geprobeerd er iets tegen te doen. Hulde !

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vatt schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:06:
Die brieven hadden 1 doel en dat was om geld van bedrijven af te troggelen.
Je doet hier erg Amerikaans: het is alleen iemand anders zijn schuld. Maar zijn die er in tuinen zijn ook schuldig: vergeet niet dat het nog steeds een ontzettend domme ondernemer is die de rekening betaald zonder dit eerst goed te controleren.

• dyna18
Ik heb net antwoord ontvangen van Sandd op mijn gestuurde e-mail waarin ik een betoog voor deze man gehouden heb.
Geachte heer,

Met deze mail willen wij u bedanken voor uw reactie op het stopzetten van de
samenwerking met onze postverspreider, de heer Timmer. Graag lichten wij toe wat er
is gebeurd.

In Nederland zijn er betreffende de postbezorging spelregels waarbij er een aantal
zelfs grondwettelijk zijn vastgelegd. Zo is er het in de grondwet vastgelegde
briefgeheim, dat bepaalt dat niemand, en dus ook postverspreiders, naar de inhoud
van een poststuk mag kijken, behalve de geadresseerde zelf. Daarnaast is er de regel
dat postverspreiders niet eigenhandig veranderingen aan poststukken mogen
aanbrengen.

De heer Timmer heeft aangegeven eigenhandig stickers op poststukken te hebben
aangebracht vanwege zijn "geloofsovertuiging". Tijdens een uitvoerig overleg op ons
kantoor, hebben wij de heer Timmer er niet van kunnen overtuigen dat het niet is
toegestaan veranderingen op poststukken aan te brengen. Omdat de heer Timmer vanuit
zijn "geloofsovertuiging" aangaf zich daar niet in te kunnen vinden en het in de
toekomst weer te zullen doen, kon Sandd niet anders dan de samenwerking stopzetten.

Het is een groot goed dat postverspreiders niet naar eigen inzicht mogen bepalen
welk poststuk wel of niet verspreid mag worden. Consumenten en bedrijven moeten
ervan uit kunnen gaan dat alle ter bezorging aangeboden poststukken afgeleverd
worden in dezelfde staat als dat ze aangeleverd zijn.

De heer Timmer kan uiteraard gewoon weer bij ons aan het werk als hij uitspreekt dat
het aanbrengen van boodschappen op poststukken door postverspreiders niet geoorloofd
is en dat hij dat in de toekomst dus ook niet meer zal doen. Als hij dit in de
eerdere gesprekken had aangegeven dan was er overigens alleen maar sprake geweest
van een waarschuwing en zeker niet van het stopzetten van de samenwerking.

Wij verwachten u hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd en danken uw
nogmaals voor de moeite die u heeft genomen ons van uw mening op de hoogte te
stellen.

Met vriendelijke groet,

Marketing & Communicatie
De cru blijkt hem dus te zitten dat hij waarschuwingsstickers op de enveloppen heeft geplakt. Hoewel zijn intentie goed was, moet ik Sandd gelijk geven dat dat niet kan.

Sandd zelf heeft echter boter op zijn hoofd door het aannemen van deze opdracht en ook de manager die de bezorger verplicht toch deze fraude facturen rond te sturen is te verwijten.
Sandd had er ook voor kunnen kiezen de opdracht te weigeren of alsnog terug te gegeven, ipv meewerken aan fraude. Dan was deze beste bezorger ook niet voor dit dillema geplaatst.

[ Voor 3% gewijzigd door dyna18 op 12-12-2008 16:19 ]

• StephanVierkant
Leuk en aardig, maar er is nog helemaal geen sprake van fraude. Iedereen is immers onschuldig tot het tegendeel door de rechter is uitgesproken ;). In dit geval ligt het het dik bovenop dat er niet ter goede trouw wordt gehandeld door de 'KVK', maar in minder duidelijke gevallen kan het nog wel eens problemen opleveren. Sandd heeft groot gelijk.

• !null
Stephan4kant schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:16:
Leuk en aardig, maar er is nog helemaal geen sprake van fraude. Iedereen is immers onschuldig tot het tegendeel door de rechter is uitgesproken ;)
Helaas heb je weer gelijk :P

• Dix0r
gambieter schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:10:
[...]

Je doet hier erg Amerikaans: het is alleen iemand anders zijn schuld. Maar zijn die er in tuinen zijn ook schuldig: vergeet niet dat het nog steeds een ontzettend domme ondernemer is die de rekening betaald zonder dit eerst goed te controleren.
Dus we moeten elk malafide bedrijf maar zijn gang laten gaan zolang ze binnen de perken van de wet blijven (en eigenlijk dus gebruik maken van 'mazen in de wet')? Het mag duidelijk zijn dat er altijd 'domme' ondernemers zullen zijn die dit soort brieven niet goed lezen of interpreteren of vanwege drukte zomaar overgaan tot betalen. De ondernemer mag hiertegen imo best beschermd worden tegen dit soort praktijken.

• dyna18
Stephan4kant schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:16:
Leuk en aardig, maar er is nog helemaal geen sprake van fraude. Iedereen is immers onschuldig tot het tegendeel door de rechter is uitgesproken ;). In dit geval ligt het het dik bovenop dat er niet ter goede trouw wordt gehandeld door de 'KVK', maar in minder duidelijke gevallen kan het nog wel eens problemen opleveren. Sandd heeft groot gelijk.
Algemene Voorwaarden voor Postbezorging
Versie: april 2007 Pagina 7 Sandd B.V.

Artikel 12 - Weigering, opschorting en ontbinding
12.1 Sandd kan de Bezorging van de Postzendingen weigeren indien blijkt dat:
a) de Postzendingen niet voldoen aan de door Sandd gestelde eisen aan gewicht,
afmeting, inhoud, adressering en verpakking, zoals deze onder meer blijken uit
Artikel 13 van deze Algemene Voorwaarden;
b) de Postzendingen niet op het overeengekomen tijdstip worden afgeleverd voor
Bezorging;
c) Bezorging gevaar oplevert voor personen of zaken dan wel Sandd aanleiding heeft
te vermoeden dat de Bezorging gevaar zal kunnen opleveren voor personen of
zaken;
d) Opdrachtgever niet voldoet aan één of meer bepaling(en) uit deze Algemene
Voorwaarden of de Overeenkomst;
e) Bezorging in strijd is met enige bepaling uit wet- of regelgeving dan wel sprake is
van andere gegronde redenen.

12.2 Sandd kan de uitvoering van de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk opschorten, indien
blijkt dat één of meer van de omstandigheden als genoemd in lid 1 van dit Artikel zich
voordoen.

12.3 Sandd kan de Overeenkomst, al dan niet gedeeltelijk, ontbinden, indien blijkt dat één of
meer van de omstandigheden als genoemd in lid 1 van dit Artikel zich voordoen en
Opdrachtgever het gebrek of de tekortkoming niet heeft hersteld binnen een termijn van 7
dagen na hiertoe schriftelijk door Sandd te zijn gesommeerd. Schriftelijke sommatie van
Sandd is niet nodig indien nakoming tijdelijk of blijvend onmogelijk is.
Je zegt dat Sandd gelijk heeft, maar het gaat hier om een ethische kwestie en die zijn zelden zwart wit.
Feit is echter dat Sandd volgens zijn eigen voorwaarden wel het recht had om de opdracht te weigeren of alsnog later opschorten toen bleek dat het hier om een dubieuze zending ging.

Dat zij dan toch de postbesteller verplichten om deze enveloppen te bezorgen is nog steeds schandelijk van Sandd.

• HenkEisDS
  • Laatst online: 19-11 13:55
@dyna18: ik ook. Goeie.

• !null
Tja, onschuldig tot nader bewezen. Dat geldt dus ook voor Sandd, nu hebben ze nog gelijk, straks moeten ze er misschien op terug komen.

• curry684

curry684

Op zich heeft Sandd natuurlijk 100% gelijk dat een postbezorger niet op eigen initiatief de poststuken mag gaan beschadigen met laster (formeel is het dat tot KVK BVBA voor de rechter is geweest). Het is echter natuurlijk een stompzinnige boerenlul marketingactie van nul om hem vervolgens te ontslaan - in een situatie als dit met landelijke scrutineuze aandacht geef je dan een zachte tik op de vingers, geen ontslag. Mongolen.
Dix0r schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:50:
[...]

Volgens mij heeft de betreffende postbode helemaal niet naar de inhoud gekeken van deze brief. Alleen al kijkend naar de afzender, en een klein onderzoek op internet kan al genoeg zijn om te vermoeden dat deze brieven puur gericht zijn op fraude.
Zonder de brief te openen kan de postbode helemaal niet weten wat er in zit - for all you know heeft ie op 5000 excuusbrieven voor de frauduleuze rekening van de dag ervoor stickers geplakt.

De kans is nihil, maar het toont aan dat het ongepast gedrag is om de poststukken te beschadigen. De mondelinge waarschuwing was ook genoeg geweest ('let even op dit is waarschijnlijk fraude, kijk even op internet!').

[ Voor 47% gewijzigd door curry684 op 12-12-2008 16:53 ]

• Anders
  • Nu online
dyna18 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:12:
Sandd zelf heeft echter boter op zijn hoofd door het aannemen van deze opdracht en ook de manager die de bezorger verplicht toch deze fraude facturen rond te sturen is te verwijten.
Hoezo? Als Sandd een partij post krijgt aangeboden gaat het niet eerst de brieven openmaken om te kijken wat er in staat. Sterker nog, de postwet verbiedt dat uitdrukkelijk. Welke argumenten blijven voor Sandd dan nog over om de zending te weigeren?

• MrDirect
Uhhh, de landelijke media aandacht misschien? Dat lijkt mij als bedrijf toch wel reden om er nog eens naar te kijken.

• Anders
  • Nu online
De landelijke media aandacht bestond pas nadat de mailing was verzonden, dat is dus geen argument.

Bekijk het eens vanuit de positie van Sandd. Ze hebben een werknemer die klip en klaar aangeeft dat hij de postwet zal schenden. Dan kun je als postbezorgingsbedrijf toch niet anders dan zo iemand op non-actief te stellen, hoe nobel hij het bedoelt? Als je op de hoogte bent van de schending van de postwet maar niet ingrijpt, handelt het bedrijf in strijd met de wet.

Dan kun je als bedrijf dus niet anders. Sandd heeft bovendien aangegeven dat het bij een waarschuwing was gebleven als hij had toegezegd de postwet alsnog te respecteren maar hij weigerde dat. Ik vind het dan ook onterecht dat dat bedrijf nou aan de schandpaal wordt genageld.

• MrDirect
Anders schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:14:
De landelijke media aandacht bestond pas nadat de mailing was verzonden, dat is dus geen argument.
Ja want de postbode was helderziende!
De mailing van 1,4 miljoen poststukken duurde dagen. De postbode heeft na de media aandacht weer een tas vol van die rotzooi moeten rond brengen en dat wilde hij niet.
De KvK heeft zelfs vandaag nog een complete bulk zending tegen kunnen houden!

• Brons
  • Laatst online: 19-11 13:05

Brons

Fail!

Hier ook ontvangen. Geeft maar weer aan dat het niet alleen voordelen heeft om alle KvK informatie vrij en gratis openbaar te maken. Behalve de 5 brieven per dag die direct de prullenbak in gaan krijg je ook dit soort onzin.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

curry684 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:50:
Het is echter natuurlijk een stompzinnige boerenlul marketingactie van nul om hem vervolgens te ontslaan - in een situatie als dit met landelijke scrutineuze aandacht geef je dan een zachte tik op de vingers, geen ontslag. Mongolen.
Eensch. En bij TNT snapt men het wel:
TNT wil postbode Rick wél
De ontslagen postbode Rick Timmer uit Rotterdam is van harte welkom bij TNT Post. "Postbestellers die meedenken en onze klanten behoeden voor fraude zijn altijd welkom. Zulke mensen nemen we serieus. Zijn jas hangt klaar."
Gratis PR voor TNT.

• Brons

Brons

Fail!

Tot er bij TNT een postbode is die ook zelf denkt en ook stickers gaat plakken op brieven...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Brons schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:10:
Tot er bij TNT een postbode is die ook zelf denkt en ook stickers gaat plakken op brieven...
Oh, ze zitten er niet echt op te wachten, maar dit is gewoon gratis scoren in de kranten.

• curry684

curry684

Ook lekker niveautje weer bij die reacties op de Telegraaf. Vraag me af hoe ze gaan reageren zodra ze PvdA foldertjes binnenkrijgen onder de stickers met "dit is post van vieze kankercommunisten". Tenslotte geeft de postbesteller alleen maar z'n eerlijke mening over de poststukken die hij bezorgd, en van IQ-loos Nederland mag dat blijkbaar openlijk op het poststuk.

Bij ons hebben we ook mailservers staan voor tig klanten. Denk dat ik eens een filtertje aan spamassassin ga toevoegen zodat uitgaande email met bepaalde steekwoorden voorzien wordt van een waarschuwing en morele uitleg.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
RobIII schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:34:
Vuile smeerkezen zijn 't :( Ook ik mocht er vandaag 1 ontvangen...
Dit is pure phishing, the snail mail way. Als iemand op de hoogte is van een actie hiertegen dan hoor ik het graag want dan sluit ik me graag aan bij deze groep om deze oplichters aan te laten pakken.

Bah :r :r :r :(

[afbeelding]

Alleen al de "LET OP A.U.B.! Ons nieuwe bankreknr. is <blah>" is puur om mensen die anders gekke dingen zouden gaan denken omdat de rekeningnummers niet overeen komen toch nog even er van te verzekeren dat het wel écht de "kvk" is. Als dit geen oplichterij is weet ik het ook niet meer.
Als je even verder kijkt staat er ook "uw regristratie bij de Kamer van Koophandel is gescheiden van onze dienstverlening" en "Dit is geen factuur maar een aanbod" en om het nog duidelijker te maken "Wanneer u gebruikt maakt van dit aanbod, zal uw betaling als opdrachtbevestiging worden beschouwd".

Het is etisch op het randje maar alles staat er duidelijk in, met leesbare letters.

Verwijderd

curry684 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:41:
Ook lekker niveautje weer bij die reacties op de Telegraaf. Vraag me af hoe ze gaan reageren zodra ze PvdA foldertjes binnenkrijgen onder de stickers met "dit is post van vieze kankercommunisten". Tenslotte geeft de postbesteller alleen maar z'n eerlijke mening over de poststukken die hij bezorgd, en van IQ-loos Nederland mag dat blijkbaar openlijk op het poststuk.
Gaan we nu ineens de PvdA vergelijken met een oplichtingsbrief? :9~

Geweldig die mensen die gaan overdrijven, omdat een postbode besluit de regels te overtreden om mensen voor fraude te beschermen. Lijkt me idd ook dat hij de volgende keer alle politieke stukken gaat bestikkeren, de week erop mensen via stickers vertellen dat iemand uit de straat een brief heeft gekregen van justitie, etc etc :z

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bartjeee schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:43:
Als je even verder kijkt staat er ook "uw regristratie bij de Kamer van Koophandel is gescheiden van onze dienstverlening" en "Dit is geen factuur maar een aanbod" en om het nog duidelijker te maken "Wanneer u gebruikt maakt van dit aanbod, zal uw betaling als opdrachtbevestiging worden beschouwd".
Dat heb ik ook gezien :? Maar dat maakt het niet minder oplichting voor mij. Dit is niet "op het randje" (wettelijk gezien misschien) maar het is gewoon klinkklare zwendel.

Ze weten don-ders goed dat, zeker omdat dit gericht is aan administratie, bij grote bedrijven vaak dit soort facturen blindelings betaald wordt en niet tot op de letter wordt nagelezen; 150 euro is een schijntje en niets waar alarmbellen van af gaan en daar stinken zat bedrijven in. De "let op we hebben een nieuwe rekening" staat er ook niet voor jan-joker bij: die staat er puur voor die ene alarmbel die af zou gaan als het gangbare KvK rekeningnummer niet zou kloppen met die op de factuur waardoor de administratie bij opmerken van die regel al snel geneigd zou zijn om dan te denken: "oh, klopt, staat ook op die factuur dat het nummer gewijzigd is dus het zal wel goed zijn".

En ja, ik weet dat er dan wat mankeert aan je administratie en dat ze beter moeten opletten, maar in de praktijk wordt zoiets gewoon snel over het hoofd gezien. Zo heb ik zelf ooit een factuur gestuurd, per abuis, met een 0 teveel (dus een factor 10 hoger). Die werd door betreffende administratie gewoon doodleuk betaald. Uiteraard heb ik even contact opgenomen en alles weer recht gezet, maar dit is nou precies waar die gore etterbakken misbruik van maken :r :r :r

De gelijkenis is niet voor niets zo hoog, de regel "we hebben en nieuw rekeningnummer" staat er niet voor niets op, het logo lijkt niet voor niets zoveel en de layout idem. En de "dit is een aanbieding" staat ook niet voor niets ergens onderaan weggemoffelt in een stukje boring shit en staat niet voor niets niet met koeieletters bovenaan de 'factuur'.

[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 13-12-2008 17:15 ]

Over mij

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
RobIII schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:09:
[...]
De gelijkenis is niet voor niets zo hoog, de regel "we hebben en nieuw rekeningnummer" staat er niet voor niets op, het logo lijkt niet voor niets zoveel en de layout idem. En de "dit is een aanbieding" staat ook niet voor niets ergens onderaan weggemoffelt in een stukje boring shit en staat niet voor niets niet met koeieletters bovenaan de 'factuur'.
Idd en ook de meldingen: "Momenteel staat u op de site" en "Door automatisering krijgt u een nieuw username/wachtwoord" Proberen ze te doen voorkomen alsof je al langer een overeenkomst met ze hebt.

Ik vraag me eigenlijk ook af of die gegevens uberhaupt op het versturen wel op de site staan, anders vertellen ze ook nog eens onwaarheden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• !null
Nou die site is nu offline, die zal wel gewoon offline gehaald zijn om nooit meer online te komen. Dus dan heb je in principe hetzelfde.
Ik weet alleen niet of ze er daarvoor wel op stonden.

[ Voor 47% gewijzigd door !null op 18-12-2008 15:57 ]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 22:19
De oorspronkelijke site is offline, en nu verhuisd naar andere domeinnaam (ga het hier niet neerzetten, wil er zeker geen reclame voor gaan maken)

• HenkEisDS
  • Laatst online: 19-11 13:55
Het is al weer een tijdje geleden, maar het ziet er naar uit dat de heren zijn opgepakt.

http://frontpage.fok.nl/n...urders-neprekeningen.html

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:46
Opgepakt, verhoord en weer vrijgelaten. Woei!

• !null
Triggy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:30:
Opgepakt, verhoord en weer vrijgelaten. Woei!
Om later wel aangeklaagd te worden voor toch vrij ernstige zaken zoals deelnemen aan een criminele organisatie. Ik weet niet hoe het met de bewijzen zit, maar het lijkt me dat ze er niet makkelijk onder uit komen.

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:46
Mwja ik ben niet goed op de hoogte van de zaak natuurlijk, maar zoals het op fok wordt geschreven lijkt het net of ze zo weer weg mochten.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
(jarig!)
!null schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:33:
[...]

Om later wel aangeklaagd te worden voor toch vrij ernstige zaken zoals deelnemen aan een criminele organisatie. Ik weet niet hoe het met de bewijzen zit, maar het lijkt me dat ze er niet makkelijk onder uit komen.
Nou, ik heb juist de indruk dat ze er misschien toch wel makkelijk mee weg gaan komen. Als er geen concrete strafbare feiten zijn, is het deelnemen aan een criminele organisatie ook onzin. En dat deelnemen aan een criminele organisatie halen ze er niet bij, als er strafbare feiten zijn gepleegd, want dan zouden ze die wel bij naam noemen. Nee, ik ben bang dat ze nog net op het randje legaal zijn als ik het zo lees.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• !null
De gedupeerden hebben hun geld al terug lees ik. Dat betekent dat er al actie is ondernomen, ik denk dat men dan al aardig zeker van hun zaak is.

• Brons

Brons

Fail!

Triggy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:42:
Mwja ik ben niet goed op de hoogte van de zaak natuurlijk, maar zoals het op fok wordt geschreven lijkt het net of ze zo weer weg mochten.
Welk doel zal het niet vrijlaten hebben?
Pagina: 1