programmatje om CPU fan mee stop te zetten?

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
ik heb een laptopje met een vreselijk luidruchtige cooler erin. ik erger me er dood aan.

nou heb ik waterfall erop om de processor nog wat extra te koelen en accu tijd te besparen.

maar nou gebruik ik hem ook vaak als chat apparaatje naast mn 2e pc [MIRC]. aangezien hij dan maximaal 10% van de cpu gebruikt, en dus voor 90% gekoeld word door waterfall. wil ik eigenlijk als ik hem als chatmachine gebruik de cpu cooler uitzetten.

is daar ook een programmatje voor? er zit trouwens een BX chipset in. want nu prik ik er elke keer een schroevendraaier in. dan stopt ie. en dan begint ie ook niet meer te draaien tot ik hem opnieuw opstart.

ik wil gewoon op een knoppie drukken, en dan is de cooler uit. en dus ook op dezelfde manier weer aan als ik bijvoorbeeld met access bezig ga.

thanx voor de reply's

Verwijderd

zet ff een schakellaartje er tussen en druk die aan de voor kant van je kast door een bay die vrij is.

• slacksoff
dat is het probleem... tis een laptop he

Verwijderd

Ik denk niet dat het mogelijk is om met een programma de cpu-koeler uit te zetten.

Verwijderd

dan boor je een toch een gaat je in de achterkant en druk je daar de schakelaar door heen er moet vast wel een plekje zijn waar je een schakelaartje in kan propen

• slacksoff
thanx in ieder geval. ik zal eens gaan kijken naar zon leuk schakelaartje

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Als je geluk hebt zit er wel een proggy bij je mobo.
Pagina: 1