[TELE2] Netwerk aansluiten, vraag over apparatuur

Pagina: 1
Acties:

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 09:23
We zijn net verhuist en hebben ivm de kosten gekozen voor een Tele2 compleet pakket.
Alles doet het, echter nog niet bij iedereen in huis (er wonen 7 mensen).
Op de router die je van tele2 krijgt is er maar de mogelijkheid om 4 ethernet kabels aan te sluiten.

Wat kan ik nu het beste aanschaffen om de rest van het huis ook van internet te voorzien?
Kan je gewoon een 8-poorts switch kopen en die aan één van de 4 Tele2router-uitgangen hangen?

Nu is er 1 ethernet aansluiting in de woonkamer voor het tele2 televisie doosje. Hier staat echter nog een PS3 die ook verdomd graag met een kabeltje aangesloten wil worden en niet gebruik wil maken van het tergend langzame wireless netwerk (ivm streamen van HD films). Kan ik die ene aansluiting in de woonkamer weer splitsen met een 2-ports switch? of moet ik hier weer een nieuwe kabel voor gaan leggen die in de 8 poorts switch moet?

Het klinkt allemaal misschien een beetje vaag, excuses daarvoor, ik hoop dat je het begrijpt. Als er vragen zijn beantwoord ik die natuurlijk graag. Ik dacht er aardig handig in te zijn maar dat viel vandaag vies tegen.

Verwijderd

Ja, je kunt op elke uitgang gewoon meerdere switches hangen.

Wij hebben bijvoorbeeld 4 uitgangen, net als jij. Het geheel is ongeveer zo aangesloten:

Poort1: ----- kabel ----- pc
Poort2: ------kabel ------ switch ---kabels--- PC's
Poort3: ------kabel ------ switch ---kabel--- switch ----kabel---- access point (met aan elke switch meerdere pc's)
Poort4: ------ kabel ------ pc

Plaatje zoals jij het zou kunnen aansluiten: http://themajor.no-ip.org/upload1/images/klz1228846182z.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 19:10 ]

• Penetrator
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:04:
Ja, je kunt op elke uitgang gewoon meerdere switches hangen.

Wij hebben bijvoorbeeld 4 uitgangen, net als jij. Het geheel is ongeveer zo aangesloten:

Poort1: ----- kabel ----- pc
Poort2: ------kabel ------ switch ---kabels--- PC's
Poort3: ------kabel ------ switch ---kabel--- switch ----kabel---- access point (met aan elke switch meerdere pc's)
Poort4: ------ kabel ------ pc

Plaatje zoals jij het zou kunnen aansluiten: http://themajor.no-ip.org/upload1/images/klz1228846182z.JPG
Dankje voor je snelle reactie!
Maakt het ook nog iets uit welk merk ik koop? Heb je een aanrader?
Er bestaan als ik zo snel even zoek in de shops geen 2 port switches, dat wordt dan een 5 ports...

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-03 20:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik weet niet wat voor modem/router je van tele2 hebt gekregen,m aar ik heb een DV-2020 die maar 2 ethernet poorten heeft om een pc op aan te sluiten. De andere twee poorten zijn voor de tv en telefoon.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:52

Soggy

vroemmmm

Let op dat je op het modem van Tele2 maar 2 poorten kunt gebruiken voor internetverkeer, de andere twee poorten zijn gereserveerd voor televisie. Wel kun je steeds de aansluiting "splitten" middels een switch om zo alles bedraad aan te sluiten.

Eventueel gebruik je één poort voor de spelcomputer en sluit je de pc's aan via wifi. Veel makkelijker (en goedkoper, mits de pc's of laptops reeds zijn voorzien van wifi natuurlijk).

If it works, tweak it

Verwijderd

Penetrator schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:20:
[...]

Dankje voor je snelle reactie!
Maakt het ook nog iets uit welk merk ik koop? Heb je een aanrader?
Er bestaan als ik zo snel even zoek in de shops geen 2 port switches, dat wordt dan een 5 ports...
Ik heb geen aanraders. Wij hebben hier gewoon de goedkoopste van de goedkoopste liggen. Inpluggen en gaan.

Als je 1000Mbps (1Gbps) wilt moet je daar wel op letten bij het aanschaffen van een switch. Als je toch kabels gaat leggen en je wilt 1000Mbps, hou daar dan ook rekening met de juiste kabels (minimaal CAT5e of CAT6 kabels dacht ik?)

WiFi zou ik persoonlijk niet doen. Dan maar wat gaatjes boren. Bedraad levert heel wat meer snelheid als je ook data binnen je netwerk gaat kopieren, en je loopt niet het risico dat de bewoners op de 3e verdieping slechte ontvangst hebben.

• Penetrator
Edmin schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:24:
Ik weet niet wat voor modem/router je van tele2 hebt gekregen,m aar ik heb een DV-2020 die maar 2 ethernet poorten heeft om een pc op aan te sluiten. De andere twee poorten zijn voor de tv en telefoon.
Dus jij zegt dat ik de kabel die nu voor de TV wordt gebruikt, niet te splitten is voor de TV en de PS3?

Of is de WiFi verbinding sterk genoeg voor het streamen van 720p?

[ Voor 7% gewijzigd door Penetrator op 09-12-2008 20:00 ]

• Penetrator
*Bump*

sorry O-)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-03 20:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Penetrator schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:47:
[...]

Dus jij zegt dat ik de kabel die nu voor de TV wordt gebruikt, niet te splitten is voor de TV en de PS3?

Ik heb gisteravond nog even nqaar de poorten gekeken, maar ik krijg met geen mogelijkheid internet over poorten 3 en 4, wat ik ook probeer.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:55
Penetrator schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:47:
[...]

dat klopt. je moet een aparte kabel naar je tv decoder en ps3 leggen...

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1