Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Videoplayer gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een videoplayer die AVI's en MPEG's kan afspelen. Hier zijn er natuurlijk 10tallen van en een groot aantal heb ik ook al geprobeerd. Maar ik ben op zoek naar een player die een groepje AVI's of MPEG's naadloos (seamless) achter elkaar kan afspelen zonder tussen de filmpjes te moeten bufferen. VLC kan dit onder andere, maar in VLC "hikken" de video's. Vandaar dat ik op zoek ben naar een andere player die deze eigenschap ook bezit. Is er iemand die een suggestie voor een player heeft?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Even de filmpjes aan elkaar plakken en dan afspelen met elk gewenst programma?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist niet wat ik wil. Ik zou ze graag gewoon naadloos achter elkaar willen afspelen zonder ze eerst door iets als VirtualDub te moeten halen.

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Verwijderd

meuk: The Kmplayer 2.9.4.1433 ?

Deze speelt hier probleemloos & naadloos video-bestanden achter elkaar van meer dan 1 gigabyte, zelfs over wifi ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de KMPlayer geprobeerd en het gekke is dat ie de eerste 2 filmpjes inderdaad naadloos achter elkaar speelt, maar daarna stopt ie ermee. De player blijft op het laatste frame staan van de 2e video. Op het KMPlayer forum staat een stukje over iemand die dit probleem ook had. Hij heeft het opgelost door de settings aan te passen, maar welke settings staat er helaas niet bij. Wellicht dat je kunt aangeven welke settings je gemaakt hebt om het ook met meer dan 2 filmpjes te laten werken.

Verwijderd

gomplayer doet dit ook, alleen even alles in een afspeellijst zetten

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 15:33
Zoomplayer is de beste keus IMO. Je kan alles handmatig in een playlist plaatsen of de Auto-Segment load functie aanzetten waardoor hij automatisch na het afspelen van bijvoorbeeld episode 1 automatisch naar de volgende episode gaat.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:15:
gomplayer doet dit ook, alleen even alles in een afspeellijst zetten
meuk: Gom Player 2.1.9.3754 inderdaad
Alle films in een map proppen en in de Preferences zetten: 'Show all video files in the directory while playing' en gaan. Zo kijkt het 's avonds in bed heerlijk series ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
De Zoomplayer bied deze optie alleen onder VMR9, terwijl ik gebruik maak van een overlay. Dus helaas is de Zoomplayer niet geschikt. Ik ga de Gom Player eens testen. Bij de KMPlayer kom ik er nog niet uit waar ie blijft hangen op het laatste frame van de 2e video en dus niet ook een derde filmpje naadloos afspeeld.

Verwijderd

Ik heb zelf even snel gekeken voor The KMPlayer, onder Opties > Voorkeuren (Preferences) (F2) en dan het onderdeel Bron Filter (Filter Control) > Naadloos Afspelen (Seamless Playback) heb je wat opties voor het naadloos afspelen van bestanden & de manier waarop ze ingeladen etc moeten worden :)

Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/screenshots/kmplayer_seamless_playback.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 08:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Kim, super bedankt! Ik ga het van het weekend meteen even testen. Mochten er nog andere players zijn die video's seamless/gapless kunnen afspelen in Overlay, dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Topicstarter
Kim, ik heb je instellingen geprobeerd, maar de KMPlayer blijft op het laatste frame van de 2e video stil staan. Ik kan alleen de optie "Bind for similar..." niet aanvinken, omdat de bestanden niet eenzelfde type naam hebben, maar dat zal het verschil denk ik niet maken. Zou je eens een screenshotje kunnen sturen van de instellingen die je voor de codecs gemaakt hebt. Je kunt seamless alleen met internet codecs doen en wellicht dat ik daar een instellingen fout heb staan. Overigens maakt het niet uit of ik AVI of MPEG gebruik op het laatste frame van de 2e video blijft ie steken.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heb je GOMPlayer al geprobeerd met de instelling die ik zei?

Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/GOM-settings.jpg
eventueel in het Playback gedeelte onderaan bij Screensize aanvinken: Play in full-screen mode when playing om het beeld altijd op volledig scherm te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de GOM Player kan ik alleen een hele map op seamless laten afspelen (toch?), terwijl ik slechts een paar bestanden in een playlist wil zetten en die seamless wil afspelen. Dus volgensmij is de GOM Player niet helemaal wat ik zoek.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:29:
Bij de GOM Player kan ik alleen een hele map op seamless laten afspelen (toch?),
Fout, je kunt handmatig een playlist opstellen (Gomplayer opstarten en op F8 drukken)
terwijl ik slechts een paar bestanden in een playlist wil zetten en die seamless wil afspelen. Dus volgensmij is de GOM Player niet helemaal wat ik zoek.
Eerst eens proberen en dan pas klagen :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Gom Player gebruikt met de instellingen van wiethoofd, maar daarbij is er geen seamless playback (ik heb gewoon een paar avi's ingeladen in de playlist) en de interne codecs zijn van een veel mindere kwaliteit dan bij de KMPlayer. Dus sorry Wiethoofd, maar ik blijf toch even bij de KMPlayer. Tenminste... als ie meer dan 2 video's gaat afspelen.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:58:
maar daarbij is er geen seamless playback
Dan weet ik niet wat je fout doet, maar bij mij werkt het perfect, er zit een hele kleine delay tussen het eerste en het beginnen van het afspelen van het tweede, maar dat valt bijna niet op.
de interne codecs zijn van een veel mindere kwaliteit dan bij de KMPlayer.
Wat let je om je eigen codec pack te installeren....

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

heb je zoomplayer al geprobeerd? Die doet het bij mij standaard naadloos zonder schokken met het SMB protocol :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Pagina: 1