Toon posts:

NV_DISP(DLL) OORZAAK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem:
Ik kreeg vastlopers ingame. Dat betekende dat tijdens het spelen ik een "freeze"screen kreeg. Spel deed niets meer(speel COD 5 en Company of Heroes).

Logs gechecked, probleem was:

NV_DISP(dll) is in een loop beland. Dat betekent dat de driver van de videokaart blijft hangen.

Specs van mijn PC:
Processor: Intell P4 E7200(2x 2.53 GHZ)
Moederbord: MSI P45 Neo 3-fr
Geheugen(intern): 4 GB(was 2 GB)
Videokaart: EVGA 9600 GT nvidia
Voeding: 550 watt

Ik had destijds nieuwe hardware laten plaatsen, nieuw moederbord, processor en voeding wat nu staat omschreven.

Zelf proberen op te lossen.
Alle drivers verwijderd, nieuwe drivers geïnstalleerd, oude drivers geprobeerd en beta versies(Driver sweeper gebruikt in veilige modus om volledig drivers te verwijderen). Videokaart eruit gehaald en weer geplaatst.
Advies ingewonnen via internet, vrienden, werk, de clan waar ik bij aangesloten ben(zitten aantal programmeurs/applicatiebeheerders tussen). Alles geprobeerd, zelfs een complete herinstallatie van mijn pc.
Helaas alles zonder succes.
Alles softwarematig aanpassen/probleemoplossend gedaan maar geen succes en kon ik ook niet meer doen qua mogelijkheden. Pc weggebracht ter controle en om deze uit te laten lezen wat de oorzaak van dit probleem kon zijn.
De technische dienst van de winkel(computerland) bevestigde dat ik alles had gedaan om dit probleem zelf te kunnen oplossen.

Ik heb dus een antwoord, het is nu opgelost, jammer genoeg niet wat ik had gehoopt maar helaas.

Antwoord op mijn probleem:
Het blijkt dat mijn videokaart, EVGA 9600 GT nvidia, problemen had met onderdelen die ik nieuw had laten plaatsen. De drivers kwamen in conflict. Hier was niets tegen te doen. Dit komt niet zo vaak voor. De videokaart zelf was niets mis mee, deze doet het goed alleen niet in combinatie met mijn nieuwe hardware.

Nu heb ik een nieuwe videokaart laten plaatsen(deze ook gekocht) en voila. Probleem deed zich niet meer voor.
Helaas een agressieve oplossing die noodzakelijk was om toch het een en ander goed te laten werken.

Ik heb nu een MSI ATI radeon 4850 td2 512 MB videokaart(matched goed met mijn moederbord).
3DMARK v06 is gedraaid, 6x, om de videokaart te laten pompen tot max. Geen enkel probleem deed zich voor.

Dus uiteindelijk probleem opgelost.

AANTAL OORZAKEN EN MOGELIJKE OPLOSSINGEN OP EEN RIJTJE(bespaart een zoekslag op internet die ik destijds heb gemaakt):

Kast van binnen stoffig-
goed schoonmaken(stofvrij), dan kijken of hij het blijft doen;

Videokaart wordt te heet-
kast openzetten(schoonmaken) dan wel extra koeling plaatsen(fan/waterkoeling/zijkant kast openlaten);

Drivers in conflict-
oude drivers volledig verwijderen,deïnstalleer de drivers en vergeet niet de partitie en map waar de drivers zijn opgeslagen ook te verwijderen.
(download driver sweeper en opstarten in veilige modus om drivers volledig te verwijderen) Opnieuw opstarten en de drivers weer opnieuw installeren;

Indien drivers niet goed werken na herinstallatie van de laatste drivers-
oudere drivers proberen van periode dat hij het nog wel deed(kijk op de site GURU 3 D voor oudere drivers, zie vorige opmerking hoe te handelen);

Indien probleem blijft bestaan-
mogelijk conflict van je videokaart met hardware in je systeem, mogelijke oplossing is mijn oplossing: andere videokaart proberen dan wel de hardware waar deze een conflict mee heeft bekijken.

Voor sommige zal een herinstallatie van de videokaart/drivers voldoende zijn om het probleem NV_DISP op te lossen.
Zoals men kan lezen, in mijn geval was dat niet voldoende.
Ik hoop dat voor degene die hetzelfde probleem hebben dat hier een antwoord tussen staat waar je wat mee kan.

SUCCES........

Voor de beheerders/admins van deze site:
Betreffende het probleem NV_DISP(DLL) kunt u verwijzen naar deze post.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 17:32 ]