Toon posts:

BenQ E2200HD of E2200HDA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een leuke, niet te dure allround monitor. Nu vielen mij de BenQ E2200HD en de BenQ E2200HDA op. Ze zijn niet te duur, en hebben toch een leuke 1920 bij 1080 resolutie. Dit zijn de specs volgens de site van BenQ:

Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/7425/knipselqf6.jpg

Erg veel verschil zit er niet in, alleen dat de E2200HD beter is vanwege D-sub/DVD-D/HDMI1.3/ terwijl de E2200HDA alleen een D-sub heeft. Verder zit er bij de Features bij de E2200HD nog een AMA (wat het ook in moge houden... ;) ), en de GTG Response Time is 2ms terwijl die bij de andere 5 ms is.

Het voordeel van de E2200HDA is weer dat hij maar 150 euro hoeft te kosten, terwijl de E2200HD 173,80 moet kosten plus nog verzendkosten. (Die E2200HDA haal ik anders gewoon op bij 4launch)

Wat zouden jullie doen, en waarom? Hebben jullie misschien nog andere suggesties?

B.v.d!

Verwijderd

je WIL geen fullhd over dsub gooien...

lijkt me geen discussie voor nodig...

Verwijderd

Geen slechte prijs. Ik ga donderdag een Samsung Syncmaster T240 kopen, maar die gaat mij wel mooi 319 euro kosten. Het is wel een 24 inch, maar nu ga ik ook twijfelen. Wat rechtvaardigd die meerprijs van 150 euro op de E2200HD.

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05 12:09

Proto

¬.¬

@johnny mcclane: lekkere ondebouwing weer...

Ontopic, ik zit nu zelf achter een E2200HD (non-A) met analoog signaal, vooral omdat ik nog te lui ben geweest om een DVI-kabel te halen :P. Ik moet zeggen dat ik over de beeldkwaliteit helemaal niet mag klagen. Natuurlijk is het beeld niet zo perfect als bij een digitaal signaal, maar toch, het is zeker goed te doen. De ruis die er al is, merk je alleen echt als je met je neus op het beeldscherm zit - dus hooguit een centimeter of veertig. Vanaf een normale afstand is het beeld - naar mijn mening - perfect, dus als je op de centen wilt letten, neem dan gerust de E2200HDA.

Volgens heer/mevrouw Google staat AMA trouwens voor BenQ's versie van Overdrive, dus deze zorgt voor de snellere responstijd van 2ms.

OK, toegegeven, van iets verder is er ook wel wat van de ruis te merken, maar alleen als je er op let, storend is dit allerminst.

[ Voor 8% gewijzigd door Proto op 09-12-2008 16:53 . Reden: kleine toevoeging + typo ]

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-11-2025

Har

Heb net een E2200HD gekocht. PC aangesloten op de vga sub aansluiting en de PS3 op de HDMI. Voor het geld is dit een geweldige monitor moet ik zeggen. De kleuren zijn prima (ik werk veel met hardware gecalibreerde monitoren, dus ik kan ze naast elkaar vergelijken). De meeste nadelen zijn goed te verhelpen, of er is goed mee te leven:

- af fabriek te helder voor filmweergave: Heb nu heel acceptabele zwartwaarden bij films met brightness 12 en contrast 43. Met Windows Mediaplayer zijn HD films adembenemend mooi. Ook BR via de playstation is een plaatje. Gewone DVD's vind ik wat minder.
- verticaal kleurverschil: typisch voor TN schermen. Als je de hellingshoek echter goed instelt heb je hier niet al te veel last van.
- Je kunt hem niet 90 graden draaien. Dit is een kwestie van smaak.

Storende nadelen:
1. HDMI auto werkt niet altijd. Je moet hem dan met de hand op HDMI zetten.
2. Er is geen input knop. Je moet het menu in om de bron te selecteren. Dit vind ik nog het meest storend.

Maar zoals gezegd: de prijs/kwaliteit verhouding is niet te verslaan. Voor nog geen 200 piek heb je HDMI, DVI en VGA sub. Je kunt er dus een PC, een HD kabel decoder en een PS3 aanhangen. Ik dacht eerst aan een HP LP2475W of zelfs een EIZO HD2442W, maar ik moet bekennen dat ik deze BenQ een uitstekende instapper vind. Ik ga er eerst eens een tijdje mee experimenteren voor ik het drie- of zesvoudige uitgeef aan een echte topmonitor.

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 13:09
HarrieFrericks schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:25:
[...]
Storende nadelen:
1. HDMI auto werkt niet altijd. Je moet hem dan met de hand op HDMI zetten.
2. Er is geen input knop. Je moet het menu in om de bron te selecteren. Dit vind ik nog het meest storend.

[...]
Bij mij werkt de enter-toets als toets om van input te wisselen. Dus gewoon tijdens het gebruik de entertoets indrukken en je wisselt van bron. (Althans, hij geeft via het OSD aan dat hij naar een andere bron gaat. Of dat ook zo is heb ik niet kunnen checken aangezien ik maar één bron heb aangesloten.)

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-11-2025

Har

Zentbeer schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:27:
[...]
Bij mij werkt de enter-toets als toets om van input te wisselen.
Ja, bij mij ook. En hij schakelt een seconde of drie na het verschijnen van het blauwe inputschermpje ook keurig netjes naar de aangegeven bron.

Zeer bedankt voor de tip.

[ Voor 22% gewijzigd door Har op 11-12-2008 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, iedereen bedankt! Denk dat ik dan toch maar voor de E2200HD ga.Ok de ervargingen van anderen waren erg verhelderen! Nogmaals bedankt!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuw scherm, maar mijn voorkeur ging uit naar een Samsung. Dit vooral om de goede ervaring die ik erover gehoord heb.

Kan iemand me iets vertellen over de kwaliteit van BenQ schermen? en dan voornamelijk met het oog op hoelang ze meegaan voordat ze stuk gaan.
Pagina: 1