HP Pavilon M9351 DT1 - Wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Probleempje,

mijn HP Pavilon M9351 blijft constant hangen bij het HP opstartscherm (eerste beeld wat je ziet na het aanzetten).

Daar heb ik de keuzes:

Enter Setup F10
Recovery F11
Diagnostics F9
Boot Menu ESC

Alleen hij blijft hier hangen en wil simpelweg niet verder bij dit scherm. Ik heb mijn PC opgengemaakt en de BIOS batterij eruit en in gedaan. Echter hij bleef nog steeds vast lopen. Vervolgens heb ik de hardeschijven ontkoppelt (2 stuks zitten op SATA1 en SATA2) en hierdoor kwam hij wel verder. Vervolgens gaf hij een melding dat de BIOS gereset was en dat ik via F10 naar SETUP/BIOS kon komen. Hier rondgekeken maar niets speciaals gezien, ook weinig instellingen. Als ik uit de BIOS ging gaf hij natuurlijk een foutmelding omdat er geen bootable hardeschijf actief is.

Alleen als ik de harde schijven of 1tje weer inschakel (power/sata aansluiten) blijft hij dus weer hangen.

Ik heb ge-googled tot ik een ons weeg maar no luck..
Iemand tips?

Verwijderd

En wat zegt diagnostics dan? En recovery?

• nudie
Vergeten erbij te vermelden dat welke keuze ik ook kies er gebeurt dus niets. En recovery/diagnostics hebben weinig zin als je HDs niet zijn aangesloten toch?

• nudie
Inmiddels zonder HDs aangesloten Diagnostics gedaan. MEM en CPU test allebei PASSED. Ik heb wat omgewisseld met de SATA controllers maar geen succes.

En nu zit ik dus een beetje vast. Want ik kan niets zo.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb je misschien een andere harde schijf liggen die je zou kunnen testen? Dan kan je testen of het aan de harde schijf ligt of aan de controller op je moederbord.

Of op een andere controllerer aansluiten, mocht je moederbord die hebben.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Ik neem aan dat de PC eerst wel gewoon goed werkte en dat dit opeens gebeurde?

• nudie
Geen andere HD hier nee.. en ja het is zomaar gebeurt.

Verwijderd

Probeer het eens met 1 hardeschijf
en werkt dit niet dan alleen met de andere hardeschijf

• coenraad12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-03-2025
Stroom eraf.
ATX-reset, dus powerknop 30 seconden ingedrukt houden en nog eens proberen.
Indien geen succes,
kast open zoek naar een jumper vlakbij je systeembatterij (zit over 2 pinnetjes) jumper op de andere pinnetjes zetten, dan heb je je bios echt gereset. Ik bedoel, er zitten 3 pinnetjes 1 2 3 waarvan de jumper op 2 van deze pinnetjes zitten. Jumper eraf en over de andere 2 zetten. 30 Seconden moet volstaan.
Opnieuw opstarten, en in je bios time resetten en default settings.
Succes.

• coenraad12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-03-2025
PS. Je moet uiteraard de jumper wel weer terugzetten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door.
De diagnostics die je draait, welke zijn dat precies? Is dat HPspecifiek spul of start het nog bepaalde programma's op. Zonder te weten wat het exact is is het lastig om de nauwkeurigheid ervan te bepalen.
Pagina: 1