Toon posts:

E-mail restore in Exchange 2007

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Momenteel ben ik bezig met een Exchange 2007 server, de maildatabase is zoals jullie weten 1 grote database, nu ben ik opzoek naar een goede back-up oplossing waarmee ik niet alleen de database kan back-uppen maar ook mail terug kan zetten per mailbox (dus per gebruiker).

Wie kan mij vertellen hoe dit binnen Exchange 2007 kan of welke applicatie(s) ik hiervoor nodig heb.

Alvast bedankt!

Martijn

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf zoal gevonden? Je bent niet de eerste die in de afgelopen tien jaar GoT op dit geniale idee komt ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 13:24
Als zoek-tip, dat heet een Brick Level Backup

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Veritas Backup exec 10d. Daarmee kan je en de gehele store en apart de mailboxen terug zetten.

Binnen de mailboxen kan dat ook per item.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 16:13 ]

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 13:24
het is inmiddels Symantec en de nieuwste versie is 12.5. Ik denk niet dat versie 10d nog te krijgen is. Daarnaast vraag ik me sterk af of de (los aan te schaffen) Exchange agent met Exchange 2007 overweg kan (op een 64-bits platform!).

Daarnaast wordt het afgeraden om Brick Level back-ups te maken (onder meer vanwege stabiliteit, snelheid, etc.) en volgens mij ook niet meer door MS ondersteund. Natuurlijk zijn er nog steeds work-arounds beschikbaar.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

mbaltus schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:37:
[...]

het is inmiddels Symantec en de nieuwste versie is 12.5. Ik denk niet dat versie 10d nog te krijgen is. Daarnaast vraag ik me sterk af of de (los aan te schaffen) Exchange agent met Exchange 2007 overweg kan (op een 64-bits platform!).
En waarom zou dat niet zo zijn? Zo oud is 12,5 niet toch?
Daarnaast wordt het afgeraden om Brick Level back-ups te maken (onder meer vanwege stabiliteit, snelheid, etc.) en volgens mij ook niet meer door MS ondersteund. Natuurlijk zijn er nog steeds work-arounds beschikbaar.
Door wie? Ben wel met je eens dat het niet bepaald snel is nee, alleen mapi is niet altijd nodig. (jawel, zelfs op dat gebied is er vooruitgang)

Anyway, tegenwoordig zijn er pakketten die online backups kunne maken en toch de eigenschappen hebben van een offline backup. En dat is natuurlijk vet, want een online backup heeft vaak de voorkeur. Als je eenmaal die edb file heb kun je lekker creatief zijn met de mail eruit halen.
Verder ligt het er een beetje aan wat voor omgeving het is. Wmb is Enterprise Vault de best bricklevel backup oplossing ooit als je journaling gebruikt. Het is niet bedoeld als backup pakket, maar het werkt pertfect daarvoor.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange 2007 wordt niet ondersteund door BackupExec 10 en ook niet door 10.1D. Wel door 11 en hoger, maar bricklevelbackup bestaat inmiddels toch niet echt meer. Maar ik blijf bij mijn vorige post, dat topicstarter best wel wat meer moeite mag doen dan hier ongegeneerd een simpele uitzoekvraag te dumpen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1