Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Filename aan elke regel in bestand toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik sta voor een heuse uitdaging. Ik heb heel veel txt bestanden ( ik kan er csv bestanden van maken indien dit makkelijker is voor in te werken? ) en die wil ik importeren in excel zodat ik er vlookups, pivots en filters kan op uitoefenen.
Ik heb al een macro gevonden voor xls om text bestanden in 1 keer in te laden (dus 1000 bestanden in 1 sheet onder elkaar).

Het probleem is hier dat je niet kan terugvinden van welk bestand die data nu oorspronkelijk komt. Daarom zou ik graag in elke regel van de text bestanden een ,%filename% willen toevoegen of iets dergelijk.
Ik zou echter niet weten hoe ik dit kan doen ? Kan ik dit op een simpele dos methode ? Ik veronderstel eigenlijk van niet want ik heb al veel geprobeerd en echt werken doet het niet.
Heeft er iemand een idee om dit snel en efficient op te lossen ?
Ik zou ook iets in JAVA kunnen schrijven ofzo indien dit mogelijk is maar het probleem is dat ik echter mijn java kennis na 2 jaar tijd al helemaal vergeten ben :p ( en ik ben ook niet echt goed in het coderen)

Is er iemand die me kan helpen ? De weg kan wijzen of eender wat ?

Alvast bedankt

Groetjes

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je geen ervaring met batchfiles; of een andere eenvoudige scripttaal? Daarin is zoiets namelijk redelijk eenvoudig te maken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ervaring met Batch files maar hoe kan je dit doen ?
Welke commando laat je toe om iets in een txt bestand bij te plaatsen ?
Echo zal niet werken want dan voeg je iets nieuw toe in een bestand ?

En voorts zie ik niet echt veel alternatieven (of toch nog niet :-) ) ... ik wil niet alle bestanden gewoon oplijsten , ik wil dat de bestandsnaam in elke regel van het bestand voorkomt. Weet jij welke ik kan gebruiken ?

Groetjes

en bedankt.

• susscorfa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:01
ik heb alleen ervaring met bash en niet met batch maar daar kun je iets aan een file toevoegen via pipe
Wikipedia: Pipe (Unix)

in de zin van echo "naam" >> naam

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Je kan dit natuurlijk met elke (scripting-)taal doen met een simpele find & replace: replace linebreak by linebreak+filename. Hoe precies kan ik je nu niet uitleggen.

Nog beter is natuurlijk het toevoegen van een kolom in Excel, in plaats van je textfiles te gaan updaten. Dus dan moet je je Excel-macro editten.

[ Voor 33% gewijzigd door TheLunatic op 09-12-2008 15:15 ]

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
Met het editten van de vbs code ben ik akkoord maar ik ken helaas veel te weinig daarvan om daar verder op te bouwen. Ik gebruik nu een code die ik gevonden had op het internet.
http://www.rondebruin.nl/csv.htm

Groetjes

Verwijderd

Topicstarter
iemand ?

Verwijderd

Topicstarter
nvm,

opgelost met cygwin, tnx anyway

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:16:
nvm,

opgelost met cygwin, tnx anyway
En als Frits, die volgende week voor precies dezelfde taak staat, hier langs komt via Google ziet hij alleen dat jij het opgelost met cygwin. Maar de echte oplossing blijft achterwege.

Doe ook eens iets voor je medetweakers en post hier de oplossing. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 11:43

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Mosterd na de maaltijd, ik heb zoiets eens gedaan met het batch commando FOR /F. Is echter een hoop uitzoekwerk voor iedere aparte situatie.

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Oké,

de oplossing is al volgende:

cygwin downloaden (dit is een linux emulator voor windows).

Naar de correcte directory gaan en dan via het 'grep' commando in linux de parameter uithalen dat je wil, bvb version. Als je dit doet voor * dan doet hij dit voor alle bestanden in de directory waarin je zit. Als je dit dan naar een ander bestand exporteert dan kom je het bestand uit dat ik wou. Namelijk de filename "aaa.txt : waarde die ik wou"

Als je voorbeelden wil dan kan je altijd mailen ofzo.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Cygwin? Ik zou het doen met http://unxutils.sourceforge.net/ :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1