Toon posts:

Eigen Webserver welke software? etc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eigen Webserver welke software? etc?

Ik ben vrij groen als het gaat om webservers.. Graag zou ik wat advies en tips willen m.b.t. de software enzow???

:)

OS: ja ik weet het, niet geweldig maar gewoon Windows ME of ook mogelijk Second edition!

Verwijderd

Welk OS?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[topic=110541]
[topic=127950]
[topic=114741]
[topic=33919]
[topic=109535]
[topic=117347]
[topic=95187]
[topic=107774]

Je kunt ook even zoeken natuurlijk,
en tucows staat ook vol met servers voor Windoos.

En vertel ook eens wat je er mee wil gaan doen ofzo, platte html, asp of cgi-perl, php, CF, Java, enz....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
HTML- CGI en maybe later PHP en MySQL

Ik heb ook niet veel ervaring met de configuratie ervan.. voor een deel wel het beheer van een server.. Hoop dat iemand mij de goede richting in kan schuppen.

Verwijderd

apache.rpm
php.rpm
mysql.rpm

et voilá ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou uh helaas krijg ik nix de lucht in of ik moet er een bom onderleggen :( Ik heb er een aantal gehad maar geen krijg ik UP |:(

ik vertrouw mezelf erop dat ik de configuratie toch wel goed heb gedaan.. nou ja jammur... effe nog geen own personal webserver voor ikku :(

Als iemand me toch wil helpen.. Tips etc.. altijd welkom.

;(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nâh, niet zo gauw opgeven..
Ik draai hier
1x win98SE met Sambar MySQL PHP (mijn favo;))
1x win2k met IIS PHP :r (sorry, vinnut maar nix dat IIS, wordt wel weer Apache)
1x win98 met apache, MySQL & PHP (WAMP dus).

OmniHTTPD, heb je die al geprobeerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

een hele makkelijke simpleserver.. (www.analogX.com) geen ondersteuning voor php e.d. geloof ik :(

ik zag twee beren fout parkeren....

Verwijderd

ok, ik ben ook een ontzettende newbie als het om webservers gaat. ff een vragie mbt dit topic, kan ik nou ook webservertje draaien om mŽn fucking trage casema? ik ga er wel van uit de de sites ongeveer 3.000 bezoekers trekken, denken jullie dat het nut heeft :?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 13:15
Je kunt in principe een webserver draaien als je achter een kabelverbinding hangt. Echter mag je computer nooit uitstaan want dan is je website (en e-mail bv) niet te bereiken. Een site met veel bezoekers trekt daarnaast ook nog eens je verbinding dicht want je hebt maar een upload van 16KB met een kabel.

Hosten kun je beter overlaten aan bedrijven die er verstand van hebben. Dan heb je meteen een goede verbinding, altijd te bereiken, goed support, etc... En ja, dat kost wel wat meer (zeker bij 30GB dataverkeer)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op Tuesday 13 March 2001 02:45 schreef EL_Pincho het volgende:
kan ik nou ook webservertje draaien om mŽn fucking trage casema? ik ga er wel van uit de de sites ongeveer 3.000 bezoekers trekken, denken jullie dat het nut heeft :?
Lees dit nou zelf nog eens terug, en bekijk het eens van de kant van je bezoekers.
Hoe vaak kom je daar dan terug, en bovenal, hoe lang denk je van je kaashema aansluiting te genieten >:) door het dataverkeer wat je genereert?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op Tuesday 13 March 2001 02:45 schreef EL_Pincho het volgende:
ok, ik ben ook een ontzettende newbie als het om webservers gaat. ff een vragie mbt dit topic, kan ik nou ook webservertje draaien om mŽn fucking trage casema? ik ga er wel van uit de de sites ongeveer 3.000 bezoekers trekken, denken jullie dat het nut heeft :?
3000 bezoekers per jaar moet idd makkelijk lukken met die casema lijn van je....
Zeker als je in een snelle wijk zit..

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

M$ server lijkt me niet flex.... kost te veel pieken en is niet stabiel.

ik zou gaan voor een linux slackware server met apache, php en mysql*D

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

Verwijderd

ik draai momenteel een winnt4 workstation (zonder IIS :) ) met apache, PHP,mysql en activestate perl... om de ppstats eens te testen... en wat op te knommelen, draai op een dubbele PIII500/512MB...

Nu voor de IIS freaks die toch PHP willen installeren zonder problemen :)
Upgraden tot SP3 (ook bij backoffice) dan NT4 option pack (staat bij workstation, maar niet bij server op microsoft site), die zorgt voor de upgrade naar IIS4 anders geen php mogelijk.
Daarna de php module installeren, ik heb de .msi met de microsoft installer gekozen, is het gemakkelijkste ...

Daarna upgraden naar SP6 kwestie veiligheid.

Doe je het andersom ga je problemen krijgen aangezien de optionpack niet overweg kan met SP6..

Have fun!
Pagina: 1