Toon posts:

[jQuery] show/hide word steeds meer transparant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is dus dat de foto waar je met je muis op staat in een groter blok te voorschijn komt met wat extra tekst, en dat fotos van mensen die op de zelfde afdeling werken ook oplichten.

Dat oplichten werkt wel goed, het probleem is dat als je snel van de ene naar de ander foto gaat het blok steeds minder transparant word, of compleet verdwijnt. Als je gewoon rustig heen en weer gaat is er niks aan de hand, maar zodra je snel over de blokken heen en weer gaat zie je het vanzelf wel fout gaan.

Wat ook nog een punt is dat in IE het blok heel raar te voorschijn komt, uiteindelijk staat het goed maar het gaat allemaal een beetje raar. Er staat ook gewoon een z-index op, dus dat lijkt mij niet het probleem. Maar het dan wel zou kunnen zijn?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    $("#smoelenboek li").hover(function() {
            var $list_class = $(this).attr("class");
            $("#smoelenboek").find('li.' + $list_class).addClass("on");
            $(this).find("div").stop().animate({opacity: "show", top: "30px"}, "slow");
        }, function () {
            $(this).find("div").stop().animate({opacity: "hide", top: "20px"}, "fast"); 
            $("#smoelenboek li").removeClass("on");
    });

Ik had eerst die stop() er niet tussen staan, maar als je die weglaat word het ook een zooitje als je snel over al die blokken heen gaat. Toen had ik dat probleem niet met dat het half transparent werd, of helemaal verdween.

Heb het idee dat die stop() er dus wel wat mee te maken heeft, dat ik ergens iets moet reseten ofzo na mouseover, maar ofdat echt het probleem is?

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Als ik er gewoon show(), hide() van maakt ipv dat stop().animate gaat het wel allemaal goed, maar als het even kan wil dat animate er toch wel graag in houden.

http://www.tijmensmit.com/dev/intranet/test.html