Gekke vraag eigenlijk, maar ik heb een klein ICT projectje liggen wat volgens mij een perfecte stage of afstudeeropdracht zou zijn. Zitten er nog regels aan het aanbieden van dat soort zaken? Ik was van plan om gewoon de plaatselijke hogeschool te mailen, of zijn er nog andere dingen waar ik vantevoren goed over na moet denken?
Je moet het ook begeleiden?
gekke gedachte, maar Google eens op Stage aanbieden, ik zie al wat aardig wat hits
[ Voor 30% gewijzigd door Wish op 09-12-2008 13:53 ]
No drama
Waar je over na moet denken is dat een afstudeeropdracht (stage iets minder) primair als doel heeft de scholier/student zijn opleiding af te laten ronden door het geleerde toe te passen. Het doel zal dus nooit zijn het succesvol afronden van jouw projectje, en het is nooit een goedkope medewerker. Daarom moet zo'n opdracht nooit op het kritische pad met betrekking tot de bedrijfsvoering liggen.
Bedenk ook of je genoeg tijd en middelen hebt om de scholier/student te begeleiden.
Voldoe je aan bovenstaande punten dan kun je in elk geval eens een poging wagen bij onderwijsinstellingen
Bedenk ook of je genoeg tijd en middelen hebt om de scholier/student te begeleiden.
Voldoe je aan bovenstaande punten dan kun je in elk geval eens een poging wagen bij onderwijsinstellingen
Verwijderd
Uit een stage of afstudeer-opdracht is best een win-win-situatie te realiseren hoor. Sterker nog, als ik geen win-win-situatie zie, dan gaat de stage of afstudeer-opdracht gewoon niet door. Ik wil best iemand de mogelijkheid bieden om de theorie in de praktijk toe te passen en hem/haar daar bij te begeleiden, mits daar wat tegenover staat. En tot nu toe is dat eigenlijk ook elke keer, een uitzondering daargelaten, wel gelukt. De keren dat het niet is gelukt, is de stage ook niet afgerond. Die mensen waren gewoon niet gemotiveerd om er iets van te maken.Rukapul schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:55:
Waar je over na moet denken is dat een afstudeeropdracht (stage iets minder) primair als doel heeft de scholier/student zijn opleiding af te laten ronden door het geleerde toe te passen. Het doel zal dus nooit zijn het succesvol afronden van jouw projectje, en het is nooit een goedkope medewerker. Daarom moet zo'n opdracht nooit op het kritische pad met betrekking tot de bedrijfsvoering liggen.
Je moet niet verwachten een volledig ingewerkte tijdelijke medewerker in huis te halen voor niks of weinig. Zo werkt het inderdaad niet. Maar een stagiair kan (met de juiste begeleiding en feedback) best in staat zijn om een projectje, waar de normale bezetting niet aan toe komt, tot een goed einde te brengen. Heb je geen tijd of zin om iemand te begeleiden (en dan heb ik het niet over 30 minuten per dag), doe het dan niet.
Stagiaires die "alleen voor zichzelf" komen, daar zit ik niet op te wachten. Je wil wat van het bedrijf, dan zul je daar ook wat voor moeten doen. Het moet duidelijk van 2 kanten komen.