Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 17:13
Kennis heeft een Diamond (ikke sinds kort een HD) en hij heeft nu een probleem wat mij (denk ik) ook zou kunnen overkomen; heb even snel gezocht maar kan niets hierover vinden...

Als je je PDA opstart kun je het zo instellen dat je een cijfercode moet intikken om door te gaan (een lock dus, denk een onderdeel van Windows Mobile want de TF interface is op dat moment dacht ik nog niet actief). De plaats waar je dat kunt configureren laat echter ook toe het toetsenbordje te gebruiken! Mijn kennis heeft daar dus iets ingetikt als "ABCDE". Maar in het opstart-schermpje kan hij alleen cijfers kiezen en lijkt de toetsenbord optie niet aanwezig.
Zijn systeem is dus nu gelocked en hij kan hem niet meer unocken (ben ik even blij dat ik een cijfercode heb ingesteld... :+ ).

Hoe lossen we dit op?

Suggesties zijn (zeer) welkom!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
Hard reset?

.....

• ErikJan2
Tuurlijk, hard reset kan altijd. Maar is hij dan niet alles kwijt? Hoe kan HTC de password entry toestaan alfanumerieke karakters in te voeren als de unlock alleen cijfers toestaat?? Dat lijkt me te simpel om te missen!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 20:00
Is het niet het venstertje van de pincode van je SIM??

Anders misschien even wachten totdat de PDA helemaal is opgestart, misschien kun je het tobo dan wel gebruiken..
Anders toch hard reset vrees ik en ja dan ben je alles kwijt wat op je PDa staat.

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Verwijderd

ErikJan2 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:44:
Tuurlijk, hard reset kan altijd. Maar is hij dan niet alles kwijt? Hoe kan HTC de password entry toestaan alfanumerieke karakters in te voeren als de unlock alleen cijfers toestaat?? Dat lijkt me te simpel om te missen!
Heeft niks met HTC te maken maar met Windows Mobile.

Verwijderd

Er is ook een tooltje waarmee je de registry kan aanpassen van WM PDA's. Daarmee kan je waarschijnlijk ook wel deze sleutel wijzigen. Ik gebruik zelf CeRegEditor .

• ErikJan2
Nee, het is de PDA unock VOOR het SIM code unlock venster. Ik begreep net dat als je het wachtwoord kiest je meerdere opties hebt: de eerste is een simpel PW of zoiets (en ondersteunt dus alleen cijfers), de andere (ik herinner me van mijn HD) zegt iets van 'meer complex passwoord'. Mijn kennis dacht, ach... veilig is veilig en heeft een passwoord ingetikt met cijfers EN letters... Misschien TE veilig?? Kan me bijna niet voorstellen dat dit niet al eens eerder is gebeurd. Ik geloof dat ik dat zelf met de HD ook eerst zo deed en dat ik toen WEL een toetsenbord icoontje zag (weet dat niet zeker meer en ga het ook zeker niet proberen 8)7 )

• ErikJan2
"Er is ook een tooltje waarmee je de registry kan aanpassen van WM PDA's"

Prima, alleen werkt dat pas als je 'binnen' bent natuurlijk...

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:27
Ik heb dat sterke wachtwoord ook eens erop gehad maar ook nooit problemen mee gehad. Heb het juist eraf gehaald omdat je je het toestel toch wel kon hard-reseten en daarmee kon gebruiken.
Me contacten/ smsjes vond ik allemaal niet zo boeiend om te beveiligen.
Dus ik vermoed dat hij met het invoeren van het wachtwoord gewoon zelf iets verkeerd heeft gedaan. Dus of een zwak wachtwoord dat alleen cijfers kan bevatten perse letters wou proberen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• ErikJan2
Ja hoor... ik begreep vanochtend dat het opgelost is en dat mijn kennis zich toch had vergist. De code bestond toch uit alleen cijfers! Excuses. (klopt overigens wel met mijn herinnering dat ik zelf ooit wel een toetsenbordje zag toen ik letters had gebruikt, is HTC toch wel slim!)

Verwijderd

ErikJan2 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:56:
"Er is ook een tooltje waarmee je de registry kan aanpassen van WM PDA's"

Prima, alleen werkt dat pas als je 'binnen' bent natuurlijk...
De tool draait op een desktop. Ik weet niet of je telefoon ge-unlockt moet zijn om connectie te maken via ActiveSync. Volgens mij ga jij ervan uit dat deze tool geïnstalleerd zou moeten worden op de telefoon.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 16:15
Dan moet ie unlocked zijn ;) Activesync vraagt dan om het toestel te ontgrendelen. Anders zou je immers de gegevens via Activesync kunnen uitlezen en is die hele code zinloos ;)
Pagina: 1