[Vista] Geen verbinding meer na installatie SP1

Pagina: 1
Acties:

• Empror1
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05-2020
Moederbord: Gigabyte P35C-DS3R, S775
On board netwerkkaart: Realtek 8168B/8111B PCI-E Ethernet Lan

Na het installeren van Windows Vista 32 Bit SP1 had ik opeens geen internet meer, bij het proberen te repareren via netwerkcetrum kreeg ik de melding dat het aan het stuurprogramma van me netwerkkaart lag. Na vele drivers geprobeert te hebben (de nieuwste van de realtek site en een heleboel van internet) en met de windows servicedesk gemailed te hebben ben ik eigenlijk niet veel verder gekomen.

Heeft iemand nog tips of ideen, ik zit al 2 dagen zonder internet en ik sta op het punt om maar gewoon een nieuw netwerkkaartje te bestellen. Ik heb alleen geen enkel verstand van netwerken of pc's in elkaar zetten maar zou het zelf een extreme noob lukken een extra netwerk kaart erin zetten (ik heb nog een paar PCI en PCI-E slots). Anders koop ik wel zo'n usb ding.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-03 21:31
Je kan proberen SP1 ongedaan te maken d.m.v. een herstelpunt, en te kijken of het dan werkt.

Een los netwerkkaartje kan je er zo in prikken dat wordt gewoon herkend. Maar ik heb het eerder ook meegemaakt, toen ik mijn machine naar standby verwees en hij weer eruit gehaald werd dat mijn nics kapot waren.

discogs

• Empror1
Helaas heb ik SP1 al gedeinstalleerd en bleef het probleem, weer allemaal drivers geprobeerd etc maar ik blijf dezelfde foutmelding houden. Ondertussen heb ik virusscanners verwijderd en SP1 weer geinstalleerd (op advies van windows helpdesk) maar het probleem blijft hetzelfde.

Kan je mij even uitleggen wat je bedoeld met het feit dat je Nics kapot waren ?

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-03 21:31
Ik had een M2N32-Sli Deluxe, en onder Windows XP nooit problemen gehad, maar de eerste keer dat ik ging hibernaten/sleep in Vista, en ik hem erna "wakker" maakte, bleef ik nog maar met één melding zitten en dat was "unidentified network". Naderhand bleek dat beide netwerkpoorten op mijn mobo defect waren.

Of dit te wijten is aan Vista durf ik niet hardop te zeggen, maar dat vermoeden had ik wel.
Enige manier om voor jou uit te sluiten is terug naar XP (of unbuntu live cd'tje) en controleren of ze het daar wel doen.

discogs

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Empror1 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:37:
Helaas heb ik SP1 al gedeinstalleerd en bleef het probleem, weer allemaal drivers geprobeerd etc maar ik blijf dezelfde foutmelding houden. Ondertussen heb ik virusscanners verwijderd en SP1 weer geinstalleerd (op advies van windows helpdesk) maar het probleem blijft hetzelfde.

Kan je mij even uitleggen wat je bedoeld met het feit dat je Nics kapot waren ?
NIC = netwerkkaart.

Kun je niet even een overzicht maken van welke drivers en versies je exact gebruikt hebt? Wellicht werkt een oudere driver wel? Wat is de exacte foutmelding? Staat er een uitroepteken bij de NIC in het apparaatbeheer?

• Empror1
Ik heb nog een ubuntu cdtje liggen, zal hem er gelijk even in doen.

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
internetproblemen kan zo veel oorzaken hebben.
-> branden de lampjes wel of je netwerkkaart (niet? check je kabels!)
-> heeft je PC een IP-adres (DHCP?) Als je geen vast IP-adres gebruikt,moet er eentje door DHCP-server verstrekt worden.
-> kan jij je modem/router pingen? Niet? -> set je firewall effe uit en kijk opnieuw
-> kan jij je www.google.nl pingen? (zoniet "ping 74.125.79.99", doet dat het wel, check DNS)

post anders hier even je overzichtej van netwerkgegevens:

start -> uitvoeren -> "CMD"
tik in de prompt vervolgens: ipconfig /all

• Empror1
Noork schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:40:
[...]

NIC = netwerkkaart.

Kun je niet even een overzicht maken van welke drivers en versies je exact gebruikt hebt? Wellicht werkt een oudere driver wel? Wat is de exacte foutmelding? Staat er een uitroepteken bij de NIC in het apparaatbeheer?
ik zal even een screenshot maken van de foutmelding, in apparaatbeheer staat dat die gewoon goed werkt.
Gebruikte drivers:
- Van de cd die bij de pc werd geleverd
- Nieuwste van realtek site (6.213)
- Van softpedia verschillende versies (6.203)(6.107)
massareal schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:51:
internetproblemen kan zo veel oorzaken hebben.
-> branden de lampjes wel of je netwerkkaart (niet? check je kabels!)
-> heeft je PC een IP-adres (DHCP?) Als je geen vast IP-adres gebruikt,moet er eentje door DHCP-server verstrekt worden.
-> kan jij je modem/router pingen? Niet? -> set je firewall effe uit en kijk opnieuw
-> kan jij je www.google.nl pingen? (zoniet "ping 74.125.79.99", doet dat het wel, check DNS)

post anders hier even je overzichtej van netwerkgegevens:

start -> uitvoeren -> "CMD"
tik in de prompt vervolgens: ipconfig /all
De lampjes branden en de kabel is goed aangesloten, in apparaatbeher staat dat die goed werkt en de versie van het stuurprogramma veranderd ook.
Ik had eerst statische IP's ingesteld maar heb dat op dit moment uitstaan.
Ik heb alle firewalls/virusscanners maar even gedeinstalleerd en die van windows uitgezet.
bij ping www.google.nl gebeurd er niks
bij ping 74.125.79.99 = 4 verzonden, 0 ontvangen

Screenshot van de melding:

Afbeeldingslocatie: http://i273.photobucket.com/albums/jj231/Empror1/Foutmelding.png

[ Voor 59% gewijzigd door Empror1 op 09-12-2008 13:40 ]

• Empror1
Ben net even een nieuwe netwerkkaart wezen kopen bij de dichtsbijzijnde computerzaak, alleen blijf ik hetzelfde probleem houden. Alleen de naam van de netwerkkaart is veranderd.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://i273.photobucket.com/albums/jj231/Empror1/Probleeminet.png

Volgens mij ligt het probleem dus ergens protocollen.

http://i273.photobucket.c...j231/Empror1/Probleem.png

[ Voor 20% gewijzigd door Empror1 op 09-12-2008 15:21 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Okay, lijkt me dat het dan geen probleem is met de drivers. Ook al niet omdat je geen uitroepteken in het apparaatbeheer hebt, en Windows wel probeert om verbinding te maken.

Post eens een screenshot van de properties van de verbinding. Dus het overzicht van protocollen verbonden aan de NIC. Wellicht zijn de TCP/IP protocollen niet goed ingesteld. Je kan ook proberen om ipv6 te disabelen.

Je zou eventueel kunnen proberen om winsock te resetten. -> Internet Weg

[ Voor 14% gewijzigd door Noork op 09-12-2008 15:53 ]

• Empror1
Ik heb een tijdje zitten proberen op alle mogelijkheden, IPv6 uit/aan IPv4 Met alles automatisch verkrijgen en IPv4 met statische IP instelling. Hetgeen dat mij opviel was dat hij als ik een statische ip invoerde automatisch de standaardgateway weghaalde. Wat mij ook opviel is dat er bij Ipconfig geen info kwam en bij Ipconfig /all nauwelijks informatie verschijnt. Ik kan wel even wat screenshots maken als dat nodig is. Probleem blijft bij alle protocolinstellingen hetzelfde.

edit: Ik ga die codes even proberen

[ Voor 3% gewijzigd door Empror1 op 09-12-2008 16:04 ]

• Empror1
Volgende codes geprobeerd

netsh int ip reset t
netsh winsock reset
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns

Helaas heeft ook dit geen effect gehad.

Even wat extra info:
Er was vlak nadat ik SP1 had geinstalleerd een kleine periode waarin 1 protocol het nog deed en de ander niet, toen kon ik alleen op msn/mirc maar niet op firefox/iexpl/opera. Helaas was dit snel afgelopen en deden allebij de protocollen het niet meer.
Pagina: 1