Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Niet startend systeem, wie heeft raad?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een probleem met mijn (zelfgebouwde) systeem, dat hiervoor 1,5 jaar zonder problemen heeft gewerkt. De symptomen zijn alsvolgt:

Zodra ik de stroom erop zet + de hoofdschakelaar (op de voeding) omzet brandt er een lampje op mijn moederbord (deze lijkt dus stroom te krijgen), echter het indrukken van de 'aan' knop op de voorkant van de kast wordt niet beantwoord met enige actie. Kortom de status blijft onveranderd, het lampje op het moederbord blijft gewoon branden en het systeem blijft dood.

Nu leek de voeding me uitgesloten door het brandende lampje. Nu blijft alleen nog de aan/uit knop op de voorzijde van de kast over, of het moederbord zelf.

Is er een mogelijkheid op een andere manier de 'start' opdracht te geven anders dan de knop op de voorzijde?

Ik heb helaas niet de beschikking over meetapparatuur.

Nog wat gegevens over de hardware:

- Moederbord: Asus P5B
- Kast: Antec Behuizing Sonata Lifestyle II Zwart, 450 Watt

Thx!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kunt de PWR_ON met een schroevendraaier (bijv.) kortsluiten, dan start je PC ook (dus waar nu de connector op zit richting je power-button). Sluit trouwens niet je voeding uit omdat een ledje brandt op je moederbord, een voeding hoeft niet compleet dood te zijn om niet (goed) meer te werken.

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:14
Je zou de connector op je moederbord die verantwoordelijk is voor de power-on er af kunnen halen en contact kunnen maken met een schroevendraaier. Zo kan je zien of je power knop kapot is of dat het probleem een diepere oorzaak heeft.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

<- is de derde welk dezelfde reactie gaf.

[ Voor 77% gewijzigd door Four op 09-12-2008 12:12 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de adviezen, ik ga het proberen!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

je kan de pinnen op het moederbord 'kortsluiten'. Volg de kabel van de aan/uit knop naar je mobo en haal het stekkertje los. sluit de pinnen kort om een puls te geven. Je pc zou moeten starten. Overigens betekend het branden van een lampje niet dat je voeding niet stuk zou zijn.
De lampen van mijn auto branden ook vanochtend. Toch startte deze met geen mogelijkheid en moest de sleepdienst er aan te pas komen (maar dat terzijde).

edit:
goh toch wat sneller typen denk ik. Maar hij snapt de bedoeling denk ik wel

[ Voor 9% gewijzigd door DarkSide op 09-12-2008 12:14 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het moederbord kan ook gewoon dood zijn (ondanks het lampje). Probeer eens een andere voeding. En verder met al het bovenstaande ^^.

Verder kun je proberen om al je apparaten los te koppelen. Wellicht is het een geheel ander probleem.
Zie verder de Hangen en opstarten FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd, echter nog steeds blijft hij dood.

Is er een mogelijkheid om ofwel de voeding ofwel het moederbord uit te sluiten? Zijn er misschien nog meer verdachten?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:32:
Heb het geprobeerd, echter nog steeds blijft hij dood.

Is er een mogelijkheid om ofwel de voeding ofwel het moederbord uit te sluiten? Zijn er misschien nog meer verdachten?
Ja door het vervangen van resp. de voeding en het moederbord.

zie voor overige verdachten: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 11% gewijzigd door Noork op 09-12-2008 12:36 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Start je voeding wel als je de groene draad met een paperclip verbind met een zwarte? Dat is het start-signaal namelijk. Zegt nog niet alles, maar dan weet je in ieder geval dat je voeding dus wel aan wilt (of niet).

Verwijderd

Topicstarter
@Exorcist, dat ga ik nog even proberen.

Ik ga sowieso even andere voeding proberen, hopelijk is dat het, moederbord is altijd zo'n gedoe!

thx
Pagina: 1