Toon posts:

Monitor flikkert bij aansluiten coax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb deze week een EyeTV Hybrid gekocht om op mijn Macbook televisie te kunnen kijken. Het apparaatje werkt in principe perfect, maar ik zit met één vervelend probleem.

Ik gebruik namelijk thuis een externe monitor (Asus VW222), en die lijkt niet goed te werken met m'n EyeTV. Als ik EyeTV zelf aansluit, is er geen probleem, maar van zodra ik de coax-televisiekabel op die EyeTV aansluit, krijg ik op mijn externe monitor een irritante ruis, een soort van flikkering te zien. Van zodra ik de coax weer loskoppel, is dat probleem meteen weer verdwenen. Op mijn Macebook-monitor zelf, of op een andere, iets oudere externe monitor, heb ik dat probleem niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

alvast bedankt,

Heero87.

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-04 21:04
je zou een coax-splitter met filter kunnen proberen.
Het kan zijn dat je coax-tv-signaal niet echt denderend is...de redenen kunnen divers zijn.
a) coax is onvoldoende beschermd en/of ligt te dicht naast het stroomnet.
b) ligt ergens op rol en vangt zo ongewenste signalen op
c) slechte kabel/afwerking waardoor er een lekstroom is in de coax.
d) coax-poortje op EyeTV is rot
e) het kan zijn dat je al te veel vermogen trekt uit je USB-poortjes...al lijkt me dit erg sterk.

Verwijderd

Topicstarter
massareal schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:18:
je zou een coax-splitter met filter kunnen proberen.
Het kan zijn dat je coax-tv-signaal niet echt denderend is...de redenen kunnen divers zijn.
a) coax is onvoldoende beschermd en/of ligt te dicht naast het stroomnet.
b) ligt ergens op rol en vangt zo ongewenste signalen op
c) slechte kabel/afwerking waardoor er een lekstroom is in de coax.
d) coax-poortje op EyeTV is rot
e) het kan zijn dat je al te veel vermogen trekt uit je USB-poortjes...al lijkt me dit erg sterk.
Hey,

allereerst bedankt voor de hulp. Maar ik vrees dat het probleem nog niet opgelost is. Het tv-signaal is quasi perfect, dat geeft zowel EyeTV als mijn digitale set-topbox van de kabelaar aan. Het tegendeel zou me trouwens verbazen, want het gaat om een betrekkelijk nieuw huis en dus ook alle kabels zijn nieuw.

Ik heb trouwens net ook eens geprobeerd op de kabelcontacten in de andere kamers, maar het probleem blijft hetzelfde. :/.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag de coax-filter gaan halen, en nu is het probleem opgelost! Ongelooflijk bedankt!

Er was blijkbaar een aardlus ontstaan, wat storing gaf op de monitor. Het probleem is dus verholpen dankzij de zogenaamde groundbreaker of mantelstroomfilter.