iPhone 3G met dode pixel

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 12:18
Hallo,

Ik heb vorige week bij GSMtrack een abo icm een iPhone 3G gekocht. Nu kreeg ik de iPhone binnen en had deze een dode pixel. Ik heb hem RMA gestuurd, maar GSMtrack vindt dat 1 dode pixel moet kunnen, en ik pas bij 3 moet gaan zeuren. Heb ik recht op een zonder dode pixels, of heeft GSMtrack gelijk?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is meer iets voor SF :)

AMD > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben van mening dat één dode pixel, zeker met de huidige productietechnieken, reden is voor garantie volgens de garantiewetgeving. Maar het probleem zit hem in de definitie van een "ondeugdelijk product". Ik vind dat men redelijkerwijze mag verwachten, zeker van een duur apparaat, dat alle pixels werken.

Langs de andere kant werken veel spelers in de industrie al lang met een norm die een bepaalde hoeveelheid dode/defecte pixels toelaat waardoor men als consument misschien al wel op voorhand kan weten dat men een bepaald risico loopt.

Ik vind het in ieder geval oplichterij, en zeker wanneer pixelgarantie komt opduiken.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Admiral Freebee schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:16:

Langs de andere kant werken veel spelers in de industrie al lang met een norm die een bepaalde hoeveelheid dode/defecte pixels toelaat waardoor men als consument misschien al wel op voorhand kan weten dat men een bepaald risico loopt.
bij TFT's word het aantal dode pixels wat toegestaan is vaak aangeduid per x aantal per zoveel miljoen pixels. Aangezien het scherm van de iPhone nogal klein is neem ik aan dat dit lager dan 1 zou moeten zijn :-)

Waarom bel je anders niet gewoon even met Apple? Kan me niet voorstellen dat er niets te regelen valt...

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:08
swtimmer schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:05:
[...]

bij TFT's word het aantal dode pixels wat toegestaan is vaak aangeduid per x aantal per zoveel miljoen pixels. Aangezien het scherm van de iPhone nogal klein is neem ik aan dat dit lager dan 1 zou moeten zijn :-)

Waarom bel je anders niet gewoon even met Apple? Kan me niet voorstellen dat er niets te regelen valt...
Het probleem is dat GSMtrack de iPhones via een tussenpersoon of zelf importeert. Dat is leuk, totdat iemand garantie komt claimen. Apple zal dus ook geen garantie geven op die iPhones in Nederland. Sterker nog in Nederland verzorgt T-Mobile de garantieafhandeling van de iPhones, zij zijn namelijk de enige die de iPhone verkopen (zelf of via tussenpersonen zoals BC).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik had ook een dode pixel, opgestuurd en ik kreeg hem gewoon weer terug. Er stond doodleuk op de bon dat ze niets konden vinden.

Toen kwam ik dit tegen: http://iphoneweblog.blogs...-pixel-of-met-foutje.html

Ik keek naar mij iPhone en die had dat ook. Ik weer terug naar de winkel (T-Mobile in mijn geval). Nu opgestuurd met de melding van dode pixel en dat het glas niet goed zat. Ook een printje van bovengenoemde pagina meegestuurd.

Toen kreeg ik opeens wel een nieuwe iPhone zonder dode pixels en met goed glas.

Zit in jouw telefoon het glas misschien ook niet helemaal goed?

• --Christiaan--
Fatamorgana schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:16:
Ik had ook een dode pixel, opgestuurd en ik kreeg hem gewoon weer terug. Er stond doodleuk op de bon dat ze niets konden vinden.

Toen kwam ik dit tegen: http://iphoneweblog.blogs...-pixel-of-met-foutje.html

Ik keek naar mij iPhone en die had dat ook. Ik weer terug naar de winkel (T-Mobile in mijn geval). Nu opgestuurd met de melding van dode pixel en dat het glas niet goed zat. Ook een printje van bovengenoemde pagina meegestuurd.

Toen kreeg ik opeens wel een nieuwe iPhone zonder dode pixels en met goed glas.

Zit in jouw telefoon het glas misschien ook niet helemaal goed?
ah, ik krijg hem morgen terug, en zal dan kijken. Hij was geloof ik vrij nieuw, stond 2.1 op.

• --Christiaan--
Wat ik me nu trouwens bedenk, ik heb toen ik het ontdekte naar GSMtrack gebeld met de melding dat ik een dode pixel had. Zij zeiden dat dat "niet moest kunnen" en als ik hem terugstuurde ik "zo een nieuwe zou krijgen". Zou dat in mijn voordeel kunnen werken?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 09:44
--Christiaan-- schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:00:
Wat ik me nu trouwens bedenk, ik heb toen ik het ontdekte naar GSMtrack gebeld met de melding dat ik een dode pixel had. Zij zeiden dat dat "niet moest kunnen" en als ik hem terugstuurde ik "zo een nieuwe zou krijgen". Zou dat in mijn voordeel kunnen werken?
Als je dat schriftelijk hebt waarschijnlijk, nu mondeling zou ik het der niet op rekenen. Ze hebben het product al afgekeurd nu, en al terug gestuurd. Op moment dat jij nu weer belt en zij al zien dat ding al terug is geweest kun je t schaken, ook al denken ze nog het zelfde, gelijk ga je waarschijnlijk niet krijgen. Krijg je der iemand aan die niks van voorval weet, misschien dat je geluk hebt. Laat dit dan voor je zelf ook schriftelijk vast leggen. Anders schiet je der nog niks mee op, krijg je t zelfde verhaaltje.

Specs!

• --Christiaan--
GoldenBatt schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:05:
[...]

Als je dat schriftelijk hebt waarschijnlijk, nu mondeling zou ik het der niet op rekenen. Ze hebben het product al afgekeurd nu, en al terug gestuurd. Op moment dat jij nu weer belt en zij al zien dat ding al terug is geweest kun je t schaken, ook al denken ze nog het zelfde, gelijk ga je waarschijnlijk niet krijgen. Krijg je der iemand aan die niks van voorval weet, misschien dat je geluk hebt. Laat dit dan voor je zelf ook schriftelijk vast leggen. Anders schiet je der nog niks mee op, krijg je t zelfde verhaaltje.
Ik zal anders proberen het gesprek op te nemen, dat kan ik denk ik ook gebruiken. Vind het gewoon jammer, ik moet er toch twee jaar mee doen.

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-01 15:21
De ander moet er dan wel weet van hebben dat het gesprek opgenomen word. ;)

NUC I5 256GB SSD

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 08:49
not2secure4u schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:21:
De ander moet er dan wel weet van hebben dat het gesprek opgenomen word. ;)
Nee hoor, slechts 1 partij van de aan het gesprek deelnemende partijen moet toestemming geven voor opname. Aangezien je zelf 1 van de partijen bent, is het geen probleem.

Verwijderd

Je kan ook gewoon even bellen, het verhaal uitleggen en vragen of je dit ook schriftelijk kan krijgen aangezien ze er nu niks aan willen doen.. Over het algemeen wil dat nog best wel hoor :)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sikkek schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:46:
[...]

Nee hoor, slechts 1 partij van de aan het gesprek deelnemende partijen moet toestemming geven voor opname. Aangezien je zelf 1 van de partijen bent, is het geen probleem.
Heb je daar een bron van :? Kan me moeilijk voorstellen dat ik een willekeurig persoon op mag bellen en daar opnames van mag maken. Ik weet er toch immers vanaf...

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:15

paQ

Cartman! schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:09:
[...]

Heb je daar een bron van :? Kan me moeilijk voorstellen dat ik een willekeurig persoon op mag bellen en daar opnames van mag maken. Ik weet er toch immers vanaf...
Je weet beiden toch wat je tegen elkaar zegt :?

http://www.iusmentis.com/...aliteit/aftappengegevens/

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1