Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:12

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer al een poosje Hanze wlan op mijn Pocket PC te draaien, echter kom ik nooit verder. Eerst had je een certificaat nodig, maar nu niet meer, bovendien werkte dat certificaat niet op mijn PocketPC. De Hanze zelf is ook niet al te technisch, want ze hebben nu een open netwerk er naast draaien, echter zijn er andere plekken op de hanze waar dat open netwerk niet zit, dus daarom wil ik het graag alsnog werkend hebben. Ik lees wel methodieken met de securew2-programma, alleen zover ik weet gebruikt de Hanze dat niet. Ik ben ook naar de ICT-helpdesk geweest, maar dat is bijna grappig...

Is er toevallig een aan de Hanze studerende tweakert die het wél voor elkaar heeft gekregen?

Het probleem waar ik momenteel op stuit is dat ik bij PEAP niks mag instellen doordat hij wél zegt een certificaat nodig te hebben, maar in de handleiding voor computers en macs vind ik helemaal niks meer over een certificaat, terwijl dat er wel eerst in stond. Hieruit concludeer ik dat het certificaatprincipe is gestopt.

Ik heb het mac-adres van m'n PocketPC al geregistreerd.

Specs:
WM 6(.1)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Hanze bedoel je de Hanze Hogeschool op Zernike in Groningen?

Ik studeer aan de Rijkuniversiteit Groningen en zit op hetzelfde terrein. Wij hebben twee netwerken: RuG-FN2 en eduroam. Deze laatste zou jij ook moeten kunnen gebruiken. Aanmelden gaat met SecureW2 met inderdaad een certificaat van de Hanze is jouw geval. Deze kan SecureW2 zelf binnenhengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Oke dan zet ik Securew2 er even op. Kan het toevallig ook bij de 3 gezusters e.d. in de buurt? Ik hoorde ooit eens dat daar ook eduroam is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 04:07

FCC

MsG schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:07:
Oke dan zet ik Securew2 er even op. Kan het toevallig ook bij de 3 gezusters e.d. in de buurt? Ik hoorde ooit eens dat daar ook eduroam is.
Ja dat kan blijkbaar ;)
Op deze site kan je zien waar je Eduroam kunt gebruiken: http://www.eduroam.nl/, als je daar Groningen aanklikt zie je dat je via Mobilander ook bij de 3 gezusters verbinding kunt maken.
(Ik moet er wel bij zeggen dat ik SecureW2 nog niet helemaal stabiel heb werken, maar dat kan ook aan het netwerk op de Hogeschool Utrecht liggen.)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Inmiddels is het mij al gelukt zonder extern spul. Je moet die PEAP instellingen helemaal niet veranderen (kan ook niet door die certificaatfout) maar gewoon ok doen, dan krijg je een popupje voor je naam en wachtwoord en voila je zit op eduroam/hanze