Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hoi mensen!

ik maak gebruik van een p5e3 deluxe, E6850, 8800 GT, 2 GB DDR3 OCZ en een EMU1212m

zelf had ik veel meer van mijn cpu verwacht, echter kan het wel aan mijn instellingen liggen

als ik naar taakbeheer -> processen -> rechtermuis op een applicatie -> prio instellen

zie ik dat er 2 cores aanstaan waarvan 1 aangevinkt..

kan iemand mij hier aub wat meer duidelijkheid over geven?

Bvd,

Irshad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die andere ook op de applicatie aan vinken, en hij draait op 2 core

Kan jij soms Rechtermuiskop op Deze Computer en zeggen wat de kloksnelheid is?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk zijn je applicaties niet in staat meer dan 1 core te gebruiken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 20:35
Kijk in taakbeheer, daar zouden 2 grafiekjes moeten staan, en kan je meteen zien wat beide cores doen (en of 1 van de 2 wel wat doet)

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
hoe kan je zien of een programma ondersteunt word door 1 of 2 cores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Over welke applicatie hebben we het nu? En waar baseerde je jouw verwachtingen op eigenlijk? Dat lijken me sowieso relevante vragen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
aegis3d schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:43:
Kijk in taakbeheer, daar zouden 2 grafiekjes moeten staan, en kan je meteen zien wat beide cores doen (en of 1 van de 2 wel wat doet)
en stel dat ik maar 1 core met 1 grafiek zie? dat kan haast niet he?
ik ben nu namelijk niet thuis, maar wil het wel graag opgelost hebben,
zijn jullie vanavond nog online, dan ga ik het na me werk even uit zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
_the_crow_ schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:45:
Over welke applicatie hebben we het nu? En waar baseerde je jouw verwachtingen op eigenlijk? Dat lijken me sowieso relevante vragen.
ik werk met FL Studio, Cubase, Nuendo, Reason, Adobe photoshop,

als ik al deze applicaties open heb staan en naar taakbeheer ga, draaien ze allemaal op 1 core..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je uberhaubt al de mogelijkheid hebt om een tweede core aan te vinken dan is er met je systeem niks aan de hand maar zijn je applicaties gewoon niet "multi-threaded". Met andere woorden : Niet geschikt voor meerdere processoren en zullen ze dus altijd maar 1 core aanspreken.

Hoe kan je dat zien aan de applicatie ? NIET ... hiervoor moet je bij de programmeur van het ding zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

FL Studio:
FL Studio processes audio using an internal 32-bit floating-point engine. It can support sampling rates up to 192kHz using either WDM or ASIO enabled drivers. The audio engine in version 7 introduces limited multi-threading and multi-core support for some generators. Effects cannot be threaded in the present version.
Cubase:
cubase laad alle plugins in een apparte "thread". een taak zeg maar die verdeeld wordt over je cpus... aangezien elke core als een cpu gezien wordt worden plugins dus over je cores verdeeld.
Nuendo:
My Q6700 Quaddie CPU is certainly showing me far superior performance in N3 compared to the prior Dual Xeon setup I was running.
Projects that were maxed out on CPU are pulling under 20% on this new system.
And yes, I am running 3 UAD-1 cards too.
Zomaar even een korte zoektocht van vijf minuten via google met als zoekworden de programma-naam en bijvoorbeeld 'multicore'.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 20:35
Is het een verse windows installatie?
Want als je van een single naar een multicore gaat, zonder windows opnieuw te installeren ( of de hardware abstaction layer, HAL te updaten) kan je windows installatie in de war raken.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Je kan wel per applicatie aangeven op welke core je hem wil draaien... maar zo ver ik weet hebben die applicaties (op photoshop na) geen meerdere cores... en hebben dit overigens ook niet nodig (weinig cpu verbruik vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
ik wil jullie allemaal bedanken voor de snelle reacties,

ik ga zodra ik thuis ben alles na checken wat mij geadviseerd word.

kan dit topic nog open blijven zodat ik vanavond eventueel een note kan achterlaten?

Gr,

Irshad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topics worden hier niet gesloten als ze opgelost zijn, ze zakken gewoon naar beneden af en blijven vindbaar met bijvoorbeeld de Search. Topics die niet voldoen aan het beleid worden gesloten.
Een post achterlaten of het gelukt is, is altijd fijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 09-12-2008 11:26 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:20
Je hebt deze proc. in je PC geprikt ter vervanging van een single core? Zonder windows install?
Als dat het geval is, is het volgens mij noodzakelijk om een clean install te doen.

Teminste daar staat mij vaag iets van bij. Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen. Kan iemand anders hier uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee hoor, als je hier of op google zoekt op dual-core en hal, komen er wel oplossingen tevoorschijn.
Een repair install is ook al voldoende, als het met tooltjes als deze niet werkt: http://www.hardware.info/...dualcore_CPU_Not_anymore/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
Lumics schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:26:
Je hebt deze proc. in je PC geprikt ter vervanging van een single core? Zonder windows install?
Als dat het geval is, is het volgens mij noodzakelijk om een clean install te doen.

Teminste daar staat mij vaag iets van bij. Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen. Kan iemand anders hier uitsluitsel over geven?
nee ik heb alle onderdelen zelf samengesteld via internet, en Windows Mediacenter er op gegooid.
ik heb em dus niet vervangen..
Pagina: 1